گفتگو با نگار کریمی دزفولی ؛ رتبه برتر کنکور1402

گفتگو با نگار کریمی دزفولی ؛ رتبه برتر کنکور1402 از دزفول

گفتگو با نگار کریمی دزفولی ؛ رتبه برتر کنکور1402

نام و نام خانوادگی : نگار کریمی دزفولی

رتبه کنکور 1402 : رتبه 659 منطقه دو و رتبه 1671 کشوری

رشته و دانشگاه قبولی : آموزش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فرهنگیان ایلام

تراز کنکور : 8659

تراز سوابق تحصیلی: 10663

نام شهر و استان : دزفول - خوزستان

میانگین تراز: 6000

سال‌های حضور در کانون: سال دوازدهم

شغل مادر: خانه دار

شغل پدر: آزاد

 

مصاحبه‌گر : فردوس نادکی

 

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه ای کسب کردند؟

دخترخاله هایم قبلاً عضو کانون بودند و هر دو دانشگاه سراسری قبول شدند و همین کمک کرد تا با شناخت و آگاهی بیشتر کانون را انتخاب کنم و بکوشم تا من نیز بتوانم موفق شوم.

 

  1. اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟

من با تراز 5200 شروع کردم و طی سال تحصیلی با استفاده از برنامه راهبردی و تمرکز دقیق روی تمام دروس توانستم با تحلیل به موقع و رفع اشکال، ضعف هایم را برطرف نموده و به تراز 6100 رسیدم.

 

  1. مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟

تمرکز روی برنامه راهبردی با توجه به اینکه به همه مباحث توجه داشت کمک می کرد تا بتوانم به سطح مطلوبی از مرور و مطالعه هر درس برسم و با شرکت پیوسته در آزمون ها طبق هدفگذاری های کوتاه مدت بتوانم هر بخش را در زمان مربوط به خود به اتمام برسانم و به رشد تراز برسم.

 

  1. شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمع‌بندی چه برنامه‌‌ای اجرا کردید؟

بعد از نوروز با توجه به نزدیک شدن به امتحانات نهایی مدرسه و کنکور سراسری سعی کردم ساعت مطالعه ام را افزایش دهم به طوری که همزمان با مرور مباحث روزانه تعدادی تست از کتاب های آبی قلم چی می زدم و با پیدا کردن اشکالاتم سعی در رفع آن داشتم تا دغدغه ام کمتر شود و آرامش خود را حفظ نمایم.

 

  1. از چه زمانی جمع‌بندی را شروع کردید و روش‌تان چگونه بود؟

از اواخر اردیبهشت روی جمع بندی مباحث تمرکز ویژه ای داشتم تا بتوانم با حل نمونه سوالات بیشتری از کنکورهای سال های گذشته سرعت تست زدن و قدرت تحلیل سوال را در خود افزایش دهم تا با اطمینان خاطر بیشتری در جلسه کنکور حاضر شوم.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

پیوستگی در آزمون ها کمک می کرد تا همیشه فعالانه به تلاشم ادامه دهم و از حرکت باز نمانم زیرا به خوبی دریافته بودم که هر آزمون مقدمه آزمون دیگر است و کمک می کند تا بخشی از اشکالاتم را پیدا نموده و با رفع آن ها سطح قوتم را افزایش دهم.

 

  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟ کدام روش؟ آیا در کنکور هم استفاده کردید؟

با شروع آزمون طبق عادت ابتدا با طبقه بندی سوالات به سراغ ساده ها می رفتم و به تدریج در وقت باقیمانده به سوالات دشوارتر می پرداختم که بتوانم زمان را بهتر مدیریت نمایم و به تعداد بیشتری از سوالات پاسخ دهم و تلاش می کردم در زمان پاسخ دادن به هر سوال ذهنم را فارغ از سوالات دیگر، معطوف به همان سوال نمایم تا تمرکزم را از دست ندهم.

 

  1. از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

کارنامه آزمون بیشترین کاربرد را برایم داشت، زیرا تراز و رتبه هر درس را مشاهده می کردم و با ملاحظه اشتباهاتم و همچنین سوالات ساده ای که گاهاً پاسخ نمی دادم تحلیل بهتری از کارم بدست می آوردم و در آزمون های بعد سعی می کردم اشتباهاتم را جبران نمایم.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟

با قاطعیت می توانم بگویم برنامه راهبردی کانون رکن اصلی کارم بود زیرا بدون دغدغه با استفاده از آن به همه درس هایم می رسیدم و حتی گاهی که جلوتر از مدرسه بود طبق عادت با پیش خوانی و حل تست خودم را آماده می کردم تا دچار افت تراز نشوم و همین کمک می کرد تا در مدرسه نسبت به دوستانم جلوتر باشم و درس معلم را نیز بهتر متوجه شوم.

 

  1. روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کردید؟ هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دادید؟ بررسی اشتباهات  یا بررسی سؤال‌های ساده ؟

هنگام تحلیل آزمون به همه سوالات اعم از صحیح ها، غلط ها و نزده ها توجه می کردم زیرا اعتقادم این بود که حتی در سوالاتی که درست پاسخ داده ام نکاتی نهفته است که امکان دارد کمتر به آن توجه کرده باشم و همچنین با حل دوباره سوالاتی که غلط جواب داده بودم و یا پاسخ نداده بودم یادگیری های ناقص خود را کامل می کردم و به نکات تستی بیشتری دست می یافتم.

 

  1. دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

با ثبت ساعات مطالعه خود در دفتر برنامه ریزی سعی می کردم به همه مباحث مطالعاتی مورد نظر برسم تا از برنامه عقب نمانم و اگر مبحثی را نرسیدم تمام کنم در هفته دوم آن را جبران نمایم.

 

  1. کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

بیشتر از کتاب های آبی کانون استفاده می کردم به دلیل طبقه بندی مناسب سوالات در تیپ های مختلف کمک می کرد تا در مسیر متوجه سطح تسلط خود بر مباحث مختلف شوم.

 

  1. اگر در آزمون تیرماه نسبت به آزمون دی ماه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشتید، توضیح دهید که در طی ماه‌های بین این دو آزمون چه برنامه‌ای اجرا کردید؟  

با توجه به اینکه دانش آموز بودم و در دی ماه به کل مباحث نرسیده بودم طبیعتاً در کنکور تیرماه عملکرد بهتری داشتم، شرکت در کنکور دی ماه مرا با جو کنکور بیشتر آشنا ساخت و با حل سوالات آن توانستم با تیپ سوالات کنکوری آشنا شوم، اشتباهاتم را پیدا کنم و سطح تسلط خود را بسنجم.

 

  1. برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه بود؟

در تابستان دهم و یازدهم را دوباره مرور کردم و با آزمون دادن و بازیابی دوباره مطالب به سطح مطلوبی از تسلط رسیدم، همزمان با شروع سال تحصیلی از مهرماه نیز همگام با برنامه راهبردی به مرور و جمع بندی دوباره آن پرداختم.

 

  1. چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟

با توجه به نزدیک تر شدن به کنکور تصمیم گرفتم با افزایش ساعت مطالعه نگرانی ام را مدیریت کنم و با استفاده از تجربیات نیم سال اول بودجه بندی بهتری برای هر درس در نظر گرفتم تا با مرور به موقع و حل تست ها و تمرینات بیشتر آمادگی و آرامش بهتری داشته باشم.

 

  1. از آنجایی که تمام امتحانات نوبت دوم نهایی است و تاثیر مستقیم در کنکور دارد، چگونه بین این دو تعادل ایجاد کردید؟

با توجه به تاثیر معدل در کنکور، در فصل امتحانات بیشتر تمرکز و وقت خود را روی امتحانات معطوف کردم و می دانستم تسلط و تثبیت یادگیری در هر درس طبیعتاً در کنکور نیز کمک می کند و نتیجه مطلوب خواهد شد.

 

  1. تلاش و سخت‌کوشی و تمرین مداوم چقدر در موفقیت شما نقش داشته است؟

بخش اعظم موفقیت در گرو سخت کوشی و مداومت بر اجرای برنامه ای صحیح است چرا که باید تلاش کرد تا از همه موانع عبور نموده و با تمرکز روی هدف به موفقیت و نتیجه دلخواه رسید.

 

وقتی در طول سال خسته می‌شدید یا انگیزه‌تان را از دست می‌دادید، برای بیشتر شدن انگیزه‌تان چه کار می‌کردید؟

وقتی خسته می شدم فکر کردن به لحظه ای که نتیجه زحمات را می‌بینم و تجسم موفقیت کمک می کرد تا آسوده خاطر شوم و با انگیزه و انرژی بیشتر به مسیر خود ادامه دهم.

 

  1. فکر می‌کردید چنین رتبه‌ای کسب کنید؟ خاطره لحظه اعلام نتایج را برای ما تعریف می‌کنید؟

با توجه به تلاشم انتظار چنین نتیجه ای را داشتم زیرا تمام تفریحات و برنامه های متفرقه را کنار گذاشته بودم و با جدیت همه تمرکزم  برای رسیدن به هدفم بود زیرا دریافته بودم که هیچ موفقیتی تصادفی حاصل نخواهد شد.

 

  1. آیا از سایت کانون استفاده می کنید ؟ هر چند وقت یکبار به سایت کانون مراجعه می کنید و چه قسمت هایی را مشاهده می کنید؟

از سایت کانون برای مشاهده کارنامه و تحلیل آزمون استفاده می کردم و همچنین با مطالعه مصاحبه های دانش آموزان برتر و قبولی ها سعی می کردم اطلاعاتم را افزایش دهم.

 

  1. با خودتان رقابت می‌کردید یا با دوستانتان؟ چگونه با خودتان رقابت می‌کردید؟ از طریق افزایش ساعت مطالعه یا افزایش نمره‌تان در آزمون؟

وقتی متوجه تلاش دوستانم می شدم انگیزه بیشتری پیدا می کردم تا عقب نمانم و همیشه بر آن بودم که نسبت به روز قبل تلاش خود را افزایش دهم و از طرفی با خودم جهت رفع اشکالات و افزایش نمره و ترازم رقابت می کردم. 

 

Menu