گفتگو با مهتاب جامعی ؛ عضو باشگاه 500تایی و برتر دوازدهم

گفتگو با مهتاب جامعی ؛ عضو باشگاه 500تایی و برتر دوازدهم از دزفول

گفتگو با مهتاب جامعی ؛ عضو باشگاه 500تایی و برتر دوازدهم

نام و نام خانوادگی: مهتاب جامعی

پایه : دوازدهم تجربی

نام شهر و استان : دزفول - خوزستان

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار - لیسانس

شغل و تحصیلات پدر: آزاد – فوق دیپلم

میانگین تراز: 6553

سال‌های حضور در کانون: از سال نهم تا کنون

 

 

مصاحبه‌گر : فردوس نادکی

 

 

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه ای کسب کردند؟

دخترخاله ام قبلاً عضو کانون بود و د انشگاه فرهنگیان رشته ادبیات فارسی پذیرفته شدند همین برایم ایجاد انگیزه بود تا کانون را انتخاب کنم و با داشتن یک برنامه ریزی دقیق و همه جانبه بتوانم به هدفم برسم.

 

  1. از کلاس چندم در آزمون‌های برنامه‌ای کانون شرکت کردید؟ 

از سال نهم و به مدت 4سال عضو کانون هستم و با پیوستگی و انجام برنامه ای که پیش گرفتم هر آزمون نسبت به آزمون قبل پیشرفت بیشتری را احساس می کنم که موجب دلگرمی من جهت ادامه دادن به مسیر و گذشتن از همه موانع و مشکلات موجود در مسیر می باشد.

 

  1. تلاش و سخت‌کوشی و تمرین مداوم چقدر در موفقیت شما نقش داشته است؟

بدیهی است که ارتباط مستقیمی بین تلاش و سخت کوشی و رسیدن به موفقیت وجود دارد و هر کدام علت و معلول یکدیگرند من در مسیر به خوبی دریافتهم که برای رسیدن به هدف باید با جدیت و پشتکار کوشید و از هیچ مانعی نهراسید چرا که خواستن توانستن است.

 

  1. هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

وقتی انسان هدف داشته باشد جهت رسیدن به آن باید بکوشد. من از سال نهم با جدیت تصمیم گرفتم که با یک برنامه دقیق پیش بروم بنابراین با شرکت در آزمون های کانون و حل تست های متنوع نسبت به وضعیت تحصیلی ام آگاه شدم و به سطح خوبی از تسلط بر مباحث رسیدم.

 

  1. شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

تحلیل به موقع سوالات آزمون کمک می کرد تا به اشکالات خود پی ببرم و با رفع آن ها آماده تر باشم و همین تاثیر مستقیمی روی آزمون های بعدی می گذاشت و با تشخیص به موقع سوالات دام دار و دشوارتر که زمان گیر بودند کمتر خطا کنم و با دقت و سرعت بیشتری پیش بروم.

 

  1. برنامه شما برای درس خواندن در تابستان امسال چیست؟

تصمیم گرفتم در تابستان با مرور دوباره سال دهم و یازدهم به تثبیت و درک بهتری از مفاهیم آن برسم و با بازیابی دوباره مطالب سطح نگرانی ام را کمتر کنم و در کنار آن سعی می کنم دو درس از درس های سال دوازدهم را پیش خوانی و حل تست داشته باشم جهت ایجاد آمادگی و ادامه دادن مسیر با شروع سال تحصیلی جدید.

 

  1. در تابستان نگاه به گذشته اولویت اصلی شماست یا نگاه به آینده؟چرا؟

با توجه به محدودیت زمان نگاه به گذشته اولویت اصلی من است چرا که با مرور دوباره و تمرکز بر نکات اصلی و کلیدی به بازیابی دوباره مباحث تمام دروس گذشته می پردازم و به تثبیت یادگیری می رسم.

 

  1. از چه منابعی در تابستان امسال استفاده خواهید کرد؟

با استفاده از کتاب های آبی و سه سطحی با تیپ شناسی سوالات آشنا می شوم و سریع تر به جمع بندی مباحث می رسم، همچنین قدرت بیشتری برای شناخت نوع سوالات بدست می آورم تا کمتر خطا کنم و زمان را از دست ندهم.

 

  1. از کتاب‌های پرتکرار چه زمانی استفاده می‌کردید؟

یکی از منابع اصلی من در طول سال کتاب های پرتکرار کانون بود که هم در تابستان و هم ضمن سال تحصیلی برای مدرسه و آزمون های کانون بسیار کمک کننده و تاثیرگذار بودند.

 

  1. آیا سال گذشته از  برنامه راهبردی تابستان استفاده کردید؟ 

برنامه راهبردی کمک می کند تا با تفسیم بندی صحیح مباحث هر درس در طول زمان بتوانیم به همه مباحث برسیم و حتی گاهی که جلوتر از مدرسه است با پیش خوانی کردن و آماده سازی مطالب قبل از شروع درس معلم در مدرسه جلوتر از دیگر دوستانم پیش بروم و نمره و تراز خوبی در مدرسه و آزمون کسب نمایم.

 

  1. شرکت در آزمون‌های تابستان گذشته چه تاثیری در روند تحصیلی شمادر طول سال تحصیلی داشت؟

با پیش خوانی بعضی دروس در تابستان و حل تست و تمرین آن در آزمون های تابستان کانون به من کمک شد تا با شروع سال تحصیلی جلوتر از بقیه عمل نمایم و قبل از اینکه معلم درس را بدهد از پیش آماده باشم و با مرور آن در کلاس مدرسه به تسلط بیشتری بر یادگیری برسم که در نهایت تاثیرش در نمرات امتحانات پایانی مدرسه ام فوق العاده چشم گیر بود.

 

  1. دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

با شرکت در این آزمون ها و حل تمرین و تست های بیشتری که مشابه آزمون اصلی کانون بود توانستم بخشی از اشتباهات و اشکالاتم را پیدا کنم و با رفع آن ها در آزمون پیش رو کمتر دچار خطا می شدم که منجر به کسب نتیجه بهتری در آزمون هایم می شد.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

با شرکت منظم در آزمون ها و حل تست های بیشتر توانستم به مرور دوباره مباحث بپردازم و به کشف نکات سوالات برسم و همچنین حل دوباره سوالات اشتباه کمک کرد تا به نکات تستی بیشتری دست پیدا کنم.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ 

همیشه طبق برنامه راهبردی عمل نموده ام و حتی زمانی که برنامه مدرسه عقب تر از کانون بود تلاش می کردم با پیش خوانی مباحثی که هنوز به آن نرسیده بودم و حل تست و تمرین از کتاب های کانون توانایی نسبتاً خوبی برای شرکت در آزمون پیش رو کسب نمایم و همین کمک می کرد تا در مدرسه نیز جلوتر باشم و سریعتر به درس معلم برسم.

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

زیست و شیمی نقاط قوت من هستند و در اصل می توانم بگویم به این دروس علاقه مندم و همین علاقه کمک زیادی به من کرد تا با جدیت و رفع اشکال به موقع هر سوال در زمان مناسبش و همچنین حل تست و تمرین بیشتر بتوانم به درصد بالایی در آزمون ها برسم.

 

 

  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

تحلیل آزمون را بلافاصله روز آزمون بعد از اعلام نتایج انجام می دهم به این صورت که ابتدا سوالاتی را که اشتباه پاسخ داده ام را بار دیگر حل می کنم و نکات تستی آن را یادداشت و رفع می کنم و در نهایت به سوالاتی که پاسخ نداده ام پاسخ می دهم تا علت را بیابم و برای آزمون های بعد با آمادگی بهتری عمل نمایم.

 

  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

پدر و مادر نقش ارزنده ای در تمام مراحل زندگی ام داشته اند چرا که با حمایت های پیوسته و همه جانبه بستری فراهم نموده اند تا با آرامش خاطر و بدون دغدغه بتوانم به همه امورات آموزشی خود برسم و پیشرفت بهتری داشته باشم.

 

  1. آیا از سایت کانون استفاده می کنید ؟ هر چند وقت یکبار به سایت کانون مراجعه می کنید و چه قسمت هایی را مشاهده می کنید؟

معمولاً از سایت کانون برای دانلود نمونه سوالات امتحانی استفاده می کنم تا با حل سوالات بیشتر سطح واقعی دانش خود را در هر درس بسنجم، اشکالاتم را پیدا کنم و برای امتحانات پایان سال آماده تر باشم.

 

 

  1. کدام بخش مجله آزمون برای شما جالب بود؟

معمولاً بخش مربوط به مصاحبه با رتبه های برتر و همچنین ترازهای برتر کانون برایم جالب بود و جذابیت خاصی داشت چرا که الگوهایی واقعی از موفقیت بودند و کمک می کردند تا من نیز چشم انداز روشنی از موفقیت در آینده را برای خود ترسیم نموده و برای رسیدن به آن با جدیت و پشتکار بکوشم.

 

 

 

 

Menu