گفتگو با کسری مظفری، قهرمان پیوستگی و برتر دوازدهم تجربی تهرانسر

به نظر من پیوستگی در آزمون فقط در شرکت در آزمون نیست، من بعد از حضور در آزمون به صورت مستمر با تحلیل آزمون مستمر اشکالات خود را پیدا کرده و با توجه به آنها برنامه ریزی ام را تغییر و بهبود می‌دادم.

گفتگو با کسری مظفری، قهرمان پیوستگی و برتر دوازدهم تجربی تهرانسر

نام و نام خانوادگی : کسری مظفری

پایه : دوازدهم تجربی

نام شهر و استان : تهرانسر– تهران

میانگین تراز : 6422

معدل : 18.33

سال‌های حضور در کانون :  2سال

چند آزمون شرکت کرده است : 36

شغل و تحصیلات مادر : لیسانس– خانه دار

شغل و تحصیلات پدر : دیپلم– آزاد

مصاحبه‌گر : محمد برزگر

 

  1. با توجه به پشت سر گذاشتن کنکور اردی‌بهشت؛ چه تصمیم‌های جدیدی برای کنکور تیرماه گرفتید؟

درصد های من در کنکور اردیبهشت زیست 57 فیزیک 78 شیمی 82 ریاضی 57 و زمین 22 بود که فقط در درس زیست شناسی از هدف گذاری ام که با توجه به نتایج آزمون های سه روز یکبار بدست آمده بود فاصله داشتم که دلیل اصلی آن پاسخگویی به 43 تست در کنکور بود که خارج از استراتژی آزمونی من بود که از روی نتایج آزمون های سه روزیکبار و با مشورت مشاورم آقای برزگر تعیین کرده بودیم.  بعد از اعلام نتایج کنکور با توصیه های مشاورم تصمیم گرفتم برای زیست آزمون های مبحثی بیشتری بزنم و تحلیل کنم و زمان بیشتری برای زمین بگذارم. 

 

 

  1. برای دوران جمع بندی چه برنامه‌ای داشتید؟

از آزمون های جامع 3 روز یکبار برای مسلط شدن به مباحث و لکه گیری قسمت هایی ک ضعیف تر هستم استفاده کردم.

 همینطور برنامه ای جدا برای مرور درس های زیست و شیمی و زمین با متن کتاب درسی و ریاضی و فیزیک با تست تیپ بندی شده داشتم.


  1. چه برنامه‌ای برای هفته تورق رسیع داشتید؟

خواندن کامل متن زیست و شیمی و زمین و تست جامع برای فیزیک و ریاضی.


  1. آیا در جلسه کنکور از تکنیک‌های مدیریت زمان استفاده کردید؟ 

بله من از تکنیک های ضربدر و منها، زمان های نقصانی و استراتژی بازگشت و وقفه در آزمون(به این شکل که وسط آزمون چند ثانیه ای چشمانم را میبستم و نفس عمیق میکشیدم) استفاده کردم. با استفاده از این تکنیک ها در مرحله اول بیشتر به سوالات ساده جواب دادم و  و سوالات سخت و وقت گیر را برای آخر آزمون گذاشتم و هم توانستم انرژی خودم را برای آخر آزمون حفظ کنم.


  1. بهترین درس شما در امتحانات نهایی کدام بود؟ روش مطالعه این درس چگونه بود؟

فیزیک، ریاضی، شیمی و زبان.

برای دروس اختصاصی با توجه به آمادگی که برای کنکور اردیبهشت پیدا کرده بودم صرفا نمونه سوال امتحانی حل کردم و برای دروس عمومی اول مطالعه متن کتاب و سپس 6 دوره نمونه سوال نهایی تمرین کردم.


  1. آیا سوالات کنکور اردی‌بهشت را تحلیل کردید؟

بعد از کنکور اردیبهشت درصد همه دروسم را به صورت دقیق محاسبه (غیر از زیست شناسی که تقریبی حساب کردم) و با هدف گذاری که برای این آزمون داشتم مقایسه کردم تا برای کنکور تیر برنامه ریزی بهتری انجام دهم اما از نظر آموزشی سوالات را بررسی نکردم. 


  1. اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟ مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟

تراز اولین آزمون سال گذشته من در سال دوازدهم 5384  و میانگین ترازم 6102 بود و امسال تراز اولین آزمونم 6117 ، میانگین ترازم 6422 و تراز آخرین آزمون امسال که فارغ التحصیل هستم 6895 بود که این پیشرفت را می توان به حل تست زیاد و شرکت مستمر در آزمون ها در طول سال نسبت داد؛ به این صورت ک با حل تست زیاد من با دیدگاه و سلیقه طراحان بیشتر آشنا شدم که روی روش مطالعه من و تاکید روی قسمت های مهم کتاب در زمان مطالعه تاثیر داشت. همینطور شناخت سوالات باعث شد مدیریت آزمون بهتری داشته باشم و نتیجه بهتری بگیرم.

 

  1.  پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

به نظر من پیوستگی در آزمون فقط در شرکت در آزمون نیست، من بعد از حضور در آزمون به صورت مستمر با تحلیل آزمون مستمر اشکالات خود را پیدا کرده و با توجه به آنها برنامه ریزی ام را تغییر و بهبود می دادم و و درصورت نیاز منابع خود را تغییر می دادم. در کل می شود گفت داشتن پیوستگی در آزمون و ناامید نشدن از تراز نامطلوب دلیل اصلی پیشرفت من بود. 

اشتباه سال گذشته شرکت نکردن در آزمون های پایانی و افت شدید ساعت مطالعه در هفته پایانی و تحلیل درست نکردن بود.


گفتگو با کسری مظفری، قهرمان پیوستگی و برتر دوازدهم تجربی تهرانسر


 مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کنید، توضیح دهید.

بله برنامه من مطابق برنامه راهبردی بود اما سعی می کردم در طول 2 هفته از طریق درسنامه یا فیلم آموزشی مطالب آزمون بعدی را هم یاد بگیرم تا در 2 هفته بعدی فقط مشغول تست زنی از بودجه آن آزمون باشم

 

  1. روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید؟ هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دهید؟

برای درس های مختلف روش متفاوتی دارن.

برای  زیست تک تک سوالات را فارغ از صحیح غلط یا نزده بودن بررسی می کنم به این صورت که اول شماره صفحاتی را که در پاسخنامه ذکر شده می خوانم سپس تست را تحلیل می کنم و نکاتش را در کتابم می نویسم.

برای شیمی و فیزیک سوالات غلط و نزده را بررسی میکنم و سوالات درست را فقط چک میکنم تا شانسی یا با تحلیل اشتباه به جواب نرسیده باشم و اگر سوالی را حتی در وقت آزاد نتوانم حل کنم به سراغ درسنامه می روم و 10 تست آموزشی از آن مبحث می زنم.

برای ریاضی هم به دلیل سخت بودن آن برای من نسبت به بقیه دروس، از فیلم تحلیل آزمون خود کانون  استفاده می کنم.

 

  1. به طور میانگین در طول روز چند ساعت صرف مطالعه می‌کنید؟ چه میزان به تست اختصاص می‌دهید؟

به طور میانگین 1 الی 3 ساعت صرف مطالعه و 3 الی 5 ساعت را به تست اختصاص می دهم.

 

  1. کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

من از کتاب های سه سطحی فیزیک استفاده می کردم.

 

  1. برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه است؟

به دلیل برنامه ریزی برای شرکت در المپیاد شیمی در سال های دهم و یازدهم فرصتی برای مطالعه دروس غیر از شیمی برای کنکور نداشتم. به همین خاطر دروس دهم و یازدهم نیز همانند دوازدهم برای من جدید بود. من ابتدا با درسنامه یا فیلم آموزشی مباحث را یاد می گرفتم و سپس نصف تست های کتاب تستم را به صورت آموزشی و برای یادگیری عمیق تر و نصف دیگر را به صورت آزمونی و زماندار برای افزایش سرعت و مهارت می زدم.

 

  1. بهترین درس شما در کنکور اردی‌بهشت کدام بود؟ روش مطلعه این درس را توضیح دهید.

درس فیزیک را 78 درصد زدم ولی با توجه به سطح دشواری سوالات به نظرم درس شیمی که در کنکور 72 درصد زدم بهترین درس من بود.

من در این درس برای المپیاد هم مطالعه کردم. روش مطالعه من به این صورت هست که مفاهیم، حفظیات و مسائل را کامل جدا کردم و برای هرکدام روشی متفاوت در پیش گرفتم.

برای حفظیات از متن کتاب و مرور های 10 صفحه ای شبانه استفاده میکردم. برای مفاهیم از یادگیری با فیلم آموزشی و سپس تست های سخت مهارت خود را افزایش میدادم و در آخر برای مسائل به صورت روتین روزانه 5 الی 10 تست مسئله می زدم.

 

  1. آیا از سایت کانون استفاده می کنید ؟ هر چند وقت یکبار به سایت کانون مراجعه می کنید و چه قسمت هایی را مشاهده می کنید ؟

من قبل از شروع مطالعه برای کنکور حدود 50 مصاحبه از رتبه برتر ها در بازه های ترازی متفاوت خواندم و سعی کردم از روش مطالعه آنها الگو برداری کنم تا بازده بیشتری داشته باشم.

در طول سال نیز بیشتر به  قسمت تراز برتر های شهر خودم مراجعه و وضعیت خودم را با دانش آموزان تهرانسر که تعدادی از آن ها هم کلاسی ها و دوستان من هستند مقایسه می کردم تا ببینم و نقاط قوت و ضعفم را با مقایسه با دانش آموزانی که تراز نزدیک به من دارند بررسی کنم.


  1. کدام قسمت از سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد؟

صفحه شخصی و تراز برترهای شهر.

 

Menu