گفت و گو با ریحانه زین العابدین،قهرمان پیوستگی و برترششم تهرانسر

من سعی می‌کردم تا جایی که می‌توانم در همه آزمون‌ها شرکت کنم چون هدفم آزمون دادن بیشتر و آشنایی با سوالات شبیه به آزمون تیز هوشان است.

گفت و گو با ریحانه زین العابدین،قهرمان پیوستگی و برترششم تهرانسر

نام و نام خانوادگی: ریحانه زین العابدین

پایه: ششم دبستان

نام شهر و استان: تهرانسر_ تهران

شغل و تحصیلات مادر: لیسانس کامپیوتر_خانه دار

شغل و تحصیلات پدر: لیسانس_ مهندسی نفت

میانگین تراز: 6536

تعداد پاسخ صحیح: 908

سال‌های حضور در کانون: 4 سال

چند آزمون شرکت کرده است: 35 

مصاحبه‌گر : محمد برزگر

 

  1. آیا در آزمون های سال گذشته غیبتی داشتید؟ هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

شرکت در آزمون ها به درس های مدرسه ام هم کمک می کرد و مثلا در مدرسه درس هایی که بچه ها چند بار سوال می پرسیدند و برایشان سخت بود را من راحت تر یاد می گرفتم همچنین من با استفاده از کتاب های پرتکرار برای سوالات معلم آماده می شدم.

من با شرکت در همه آزمون ها می خواهم برای تیز هوشان آماده تر شوم.

 

  1. شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

در شروع تست زدن هر مبحث  که بعضی تست ها را غلط حل می کنم بعد از حل هر تست جواب را نگاه کرده و در مراحل مختلف دوباره سعی می کنم همان سوال را حل کنم و به اینشکل کم کم با تمام نکات آن تست آشنا می شوم.


  1. برنامه شما برای آزمون‌های تابستان چیست؟

در تابستان می خواهم با برنامه ریزی درست سوالات بیشتری در کتاب استعداد تحلیلی و بقیه کتاب ها حل کنم تا برای  آزمون ها آماده تر باشم.  و همچنین  می خواهم در کلاس های فوق برنامه نیز شرکت کنم.


  1. به نظرتان شرکت در آزمون‌های تابستان چه تاثیری در روند تحصیلی شما خواهد داشت؟

مدرسه ما در شروع سال یک آزمون جامع از سال گذشته برگزار می کند که من با آزمون های تابستان برای آن آماده می شوم همچنین علاوه بر کار کردن سوالات هوش، می خواهم بعضی دروس ششم را پیش خوانی کنم تا موقع تدریس معلم راحت تر متوجه بشوم.


  1. دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

من سعی می کردم تا جایی که می توانم در همه آزمون ها شرکت کنم چون هدفم آزمون دادن بیشتر و آشنایی با سوالات شبیه به آزمون تیز هوشان است. بعضی سوالات این آزمون ها هم مشابه شان را در ازمون اصلی می دیدم.


  1. از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟

نه خسته نشدم، چون من آزمون دادن را دوست دارم. هر وقت نتیجه آزمون میامد من دفترچه پاسخ را چک می کردم و همچنین درصد ها و تراز هایم را در هر آزمون مقایسه می کردم. وقتی اسمم جزو اسامی برتر یا قهرمان پیوستگی و باشگاه پانصد تایی ها میامد برایم لذت بخش بود پس خسته نمی شدم. 


  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

من کتاب های قلم چی را می خواندم و در آبی و سه سطحی تست حل می کردم و این فرایند که هر سری سوالات بیشتری را بلد بودم برایم لذت بخش بود و به من انگیزه می داد تا در هر ازمون شرکت کنم و ترازم را بهتر کنم.

گفت و گو با ریحانه زین العابدین،قهرمان پیوستگی و برترششم تهرانسر


  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته است؟

مباحث برنامه  های قلم چی از مدرسمان جلوتر بود پس من وقتی مدرسه می رفتم مطالبی که معلم تدریس می کرد را از قبل یک دور خوانده بودم و از آن آزمون حل کرده بودم و با پاسخنامه تشریحی برای آن آماده شده بودم پس بهتر درس معلم را می فهمیدم و مثل بقیه بچه ها چندین بار سوال  نمی پرسیدم. 


  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ 

بله من طبق برنامه راهبردی پیش می رفتم. 

من دروس را در طول دو هفته تقسیم می کردم تا برای آزمون بخوانم و تمرین کنم. در درسی مثل پیام های  آسمان و  مطالعات اجتماعی که در مدرسه جلوتر بودیم بیشتر آزمون می دادم و تست زیاد حل می کردم تا برای آزمون آماده شوم.


  1. نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی و اکثر دروس درس های قوی من بودند. 

ریاضی درس مورد علاقه ام است، بعد از تدریس معلم تکالیف مدرسه را حل می کردم، از آن تست می زدم و جواب اشتباه هر تستم را تحلیل و  یاد می گرفتم. 

علوم را هم دوست دارم، بعضی وقت ها حفظی هایش سخت است اما چند بار آن را می خوانم و سعی می کنم رو به آینه یا به مادرم توضیح بدهم به اینشکل بهتر یاد می گیرم.


  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله من دفتر برنامه ریزی دارم.

به  طور کلی من سعی می کنم برنامه هایم را بنویسم به این شکل متوجه می شوم که در هر روز و هر هفته باید چه کارهایی را  انجام بدهم و سعی می کنم که به همه آنها برسم.


  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

من در  مرحله اول سعی می کنم سوالات غلطم را دوباره خودم حل کنم و بعد آنهایی که باز  نتوانستم را با جواب چک می کنم و جوابشان را در کتاب خودآموزم یادداشت می کنم. به این شکل جواب هر سوال را یاد می گیرم. 


  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

من بعضی وقت ها سوال ها و درس هایم  را با مادرم حل می کردم و برایش توضیح می دادم تا بهتر یاد بگیرم همچنین اگر سوال و یا مبحثی باشد که بلد نباشم، آن را از پدرم می پرسم و او برایم توضیح می دهد.


  1. در تابستان نگاه به گذشته اولویت اصلی شماست یا نگاه به آینده؟چرا؟

من بیشتر می خواهم درس های سال بعدم را کار کنم و نگاه به آینده داشته باشم چون درس های سال گذشته را خیلی آزمون دادم و  مرور زیادی کردم پس تقریبا به آن مسلطم و فقط می خواهم با آزمون دادن دوباره مرور کنم و بیشتر می خواهم درس های جدیدم را یاد بگیرم.


  1. اگر امسال در آزمون تیزهوشان شرکت خواهید کرد، برنامه خودتان را توضیح دهید.

بله صد در صد شرکت می کنم. من از سال چهارمم به طور جدی در حال آماده شدن برای امتحانات تیز هوشان هستم.

امسال هم  می خواهم تست های زیادی حل کنم و در کلاس های کمک آموزشی هم شرکت کنم، آزمون های قلم چی را پیش ببرم و به این شکل برای مباحث آزمون اصلی آماده بشوم.

Menu