گفتگو با غزل شیرزاده، قهرمان پیوستگی و باشگاه پانصدتایی انسانی

من معتقد هستم تمرین و ممارست در هر کاری باعث پیشرفت در آن می‌شود و آزمون‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستد.

گفتگو با غزل شیرزاده، قهرمان پیوستگی و باشگاه پانصدتایی انسانی

نام و نام خانوادگی: غزل شیرزاده

پایه: دوازدهم انسانی

نام شهر و استان: تهرانسر_ تهران

شغل و تحصیلات مادر: لیسانس جغرافیا_خانه دار

شغل و تحصیلات پدر: دیپلم_ آزاد

تعداد پاسخ صحیح: 527

سال‌های حضور در کانون: 2 سال

چند آزمون شرکت کرده است: 18

مصاحبه‌گر: محمد برزگر 


  1. شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

به نظرم حل تست های زیاد با توجه به سطح و وضعیت خودمان به ما در این مسئله کمک می کند. همچنین علاوه بر حل کردن تست ها، تحلیل آن ها هم به ما کمک زیادی می کند تا اشتباهاتمان را متوجه بشویم.


  1. دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

آزمون هدف گذاری تقریبا سوالات کمتری داشت و در پنج شنبه های هفته اول آن را حل می کردم. آزمون معادل هم آزمون مشابه پارسالی بود که بچه ها در تاریخ مشابه آزمون سال گذشته در آن شرکت کرده بودند و از آنها گرفته شده بود. 

هر دوی این آزمون ها باعث می شدند من قبل از آزمون جمعه با سوالات بیشتری آشنا بشوم و تمرین بیشتری بکنم. همچنین به هدف گذاری چند از ده من هم کمک زیادی می کرد.


  1. هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

هدف من از شرکت در آزمون ها بهتر شدن وضعیت درسی ام بود چون معتقد هستم تمرین و ممارست در هر کاری باعث پیشرفت می شود و آزمون ها هم از این قاعده مستثنی نیستد.


  1. از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟

چرا خیلی وقت ها خسته می شدم اما شوق رسیدن و موفقیت باعث می شد که ادامه بدهم. 

من با شرکت در آزمون ها درس ها را حداقل یک بار می خواندم پس در مدرسه احساس می کردم درس ها را از قبل بلد هستم و برای تدریس های معلم آماده ترم.


  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته است؟

من در امتحانات مدرسه سوالاتی که نکته ای و مفهومی  بودند را خیلی خوب و راحت جواب می دادم. مثلا تست،جای خالی ها و حتی سوالاتی که وصل کردنی بودند را به خاطر اینکه از قبل  در درس خواندنم نکته ای پیش رفته بودم به آسانی  جواب می دادم.


  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ 

من درس ها را با کمک مشاورم برنامه ریزی می کردم تا بیشتر مباحث را در طول هفته اول بخوانم، در طول هفته دوم زمان کمتری را برای مطالعه اختصاص می دادم و بیشتر زمانم را صرف تست زنی می کردم.


  1. نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

روانشناسی و جغرافیا دروس قوی من بودند. 

در روانشناسی من درس را به صورت داستانی یاد می گرفتم و برای خودم چارت و جدول می کشیدم تا طبقه بندی شده، آن درس را یاد بگیرم. 

در جغرافیا هم  یک بار درس را می خواندم و در بقیه تایم مطالعه ام تست حل می کردم. چون در این درس نحوه تست ها خلاقانه است و تمرین حل کردن به من کمک بیشتری می کرد.


گفتگو با غزل شیرزاده، قهرمان پیوستگی و باشگاه پانصدتایی انسانی


  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله من برنامه هایم را یادداشت می کردم و این باعث منظم تر شدنم در درس خواندن و مباحثی که باید در طول دو هفته به آنها می رسیدم می شد.


  1. برنامه تان برای امتحان نهایی چه بود؟ چه نتیجه ای گرفتید؟

سوالات خوب بودند و فقط بعضی دروس برایم سخت تر از بقیه شان بود.  من چون در آزمون ها شرکت می کردم در طول سال چند باری از هر درس خوانده بودم و صفر نبودم پس کلا سعی می کردم بعد از یک دور مطالعه کتاب، سوالات زیادی از آن حل کنم و جواب ها را بفهمم و  حفظ کنم.

 به این شکل اکثر امتحان هایم خوب بودند.


  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

من سعی می کردم جواب و نکات سوالات اشتباهم را یادداشت کنم تا علاوه بر اینکه آنها را یاد می گیرم، بتوانم در مرور های بعدی ام از آن ها استفاده کنم. به طور مثال روز قبل از آزمون تورق سریع می کردم و از این نکات استفاده می کردم.


  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

پدر و مادرم من را در آزمون ها و کلاس های کمک آموزشی ثبت نام کردند و همچنین در این سال ها همیشه همراه و حامی من بودند و به من انگیزه می دهند.


  1. برنامه شما برای درس خواندن در تابستان چیست؟

من در تابستان می خواهم علاوه بر کلاس های کمک آموزشی کل دروس دهم را یک بار دیگر بخوانم و چون پایه یازدهمم را به تازگی در امتحانات نهایی شرکت کردم و به آن مسلطم پس می خواهم بیشتر آن را مرور کنم و بقیه تمرکزم را در پایه های بعدی بگذارم.


  1. در تابستان نگاه به گذشته اولویت اصلی شماست یا نگاه به آینده؟چرا؟

علاوه بر جمع بندی دهم و یازدهم، می خواهم بعضی دروس دوازدهمم را به علت اهمیت شان یک پیش خوانی داشته باشم که در طول سال زمان بیشتری برای سایر دروس بگذارم و راحت تر باشم.


  1. آیا از سایت کانون استفاده می کنید؟ کدام قسمت از سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد؟

من  در دوران امتحانات بیشتر از نمونه سوالات سایت استفاده می کردم که این بخش خیلی به من کمک کرد. 

همچنین شب قبل از هر امتحان پیامی برای شرکت در کلاس های رایگان شب امتحانی سایت قلم چی می آمد که من در آنها شرکت می کردم و برایم مفید بودند. مخصوصا در درس ریاضی و فلسفه.

Menu