گفتگو با محمدمهدی خرم زاده ؛ عضو باشگاه 500تایی

گفتگو با محمدمهدی خرم زاده ؛ عضو باشگاه 500تایی از دزفول

گفتگو با محمدمهدی خرم زاده ؛ عضو باشگاه 500تایی

نام و نام خانوادگی: محمدمهدی خرم زاده

پایه : دوازدهم تجربی

نام شهر و استان: دزفول- خوزستان

شغل و تحصیلات مادر: دیپلم – خانه دار

شغل و تحصیلات پدر: دیپلم - آزاد

میانگین تراز: 6140

سال‌های حضور در کانون :  یازدهم و دوازدهم


 

مصاحبه‌گر : فردوس نادکی

 

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه ای کسب کردند؟

تعداد زیادی از دوستانم در مدرسه عضو کانون بودند، وقتی بعد از آزمون در مدرسه برخی سوالات را تحلیل و بررسی می کردند تا از نتایج خود مطمئن شوند من نیز به وجد آمدم و با احساس نیازی که در خود می دیدم مصمم شدم تا ثبت نام خود را در کانون انجام دهم و با یک برنامه ریزی دقیق پیش بروم تا از دوستانم عقب نمانم.


  1. هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

هدف از شرکت در این آزمون ها آشنا شدن با محیط آزمون جهت کنترل خود در جلسه کنکور سراسری و کاهش اضطراب و از طرف دیگر آشنایی با تیپ های مختلف سوالات از طریق آزمون های قلم چی که منجر به یادگیری موثرتر و کنترل زمان برای حل سوالات بیشتر می شد.

 

  1. شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

نکته اصلی این بود، تا زمانی که از پاسخ خود اطمینان پیدا نمی کردم به سوال جواب نمی دادم ، مطالعه کافی و مرور مباحث قبل از آزمون ، حل تست و تمرین جهت کشف و رفع اشکالات و در نهایت عدم پاسخ به سوالات شک دار

 

  1. برنامه شما برای درس خواندن در تابستان امسال چیست؟

با توجه به پیش رو داشتن کنکور سراسری سعی دارم در تابستان با مرور دوباره و حل تست بیشتر از مباحث سال دهم و یازدهم تسلط کافی بدست بیاورم و با پیش خوانی بخشی از دروس سال دوازدهم حجم کار خود را برای شروع سال تحصیلی کاهش دهم و با یک برنامه ریزی منسجم و دقیق بتوانم به همه مباحث برسم.

 

  1. در تابستان نگاه به گذشته اولویت اصلی شماست یا نگاه به آینده؟ چرا؟

قطعا نگاه به گذشته اولویت بیشتری برایم دارد زیرا فرصت خوبی است که مباحثی را که فراموش کرده ام دوباره بازیابی کنم و با حل تست و تمرین بیشتر روی بخش هایی که نیاز بیشتری به مرور و تمرین دارند وقت بگذارم تا به تسلط برسم و با شروع سال تحصیلی روی بخش نگاه به آینده تمرکز بیشتری خواهم داشت.

 

  1. آیا سال گذشته از کتاب تابستان و برنامه راهبردی تابستان استفاده کردید؟

برنامه راهبردی نظم بهتری به مطالعه ام داد و کمک کرد با صرفه جویی در زمان ، مرور سال دهم را کامل کنم و در ادامه مسیر نیاز کمتری به تکرار دوباره آن داشته باشم تا با شروع سال تحصیلی با خیال راحت به سال یازدهم بپردازم.

 

  1. دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

خود را بیشتر محک بزنم و اشتباهاتم را پیدا کنم و با سوالات متنوعی آشنا شوم تا با حل آنها در شرایط مشابه بهتر عمل نمایم و برای آزمون اصلی آماده باشم.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

قطعا با شرکت بدون غیبت در آزمون ها به خود کمک می کنم تا هر مبحث را در زمان مناسب خود به اتمام برسانم و با کشف نکات سوالات بدون وقفه به روند مطالعاتی ادامه داده و با بررسی اشکالات خود در آزمون های متعدد باعث افزایش تراز خود شوم.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟

طبق برنامه راهبردی قبل از هر آزمون با مطالعه دروس مربوطه براساس بودجه بندی موجود مطالعه خود را آغاز می کنم و با تحلیل سوالات هر بخش ارزیابی دقیقی از خود به دست می آورم تا با توجه به عملکرد، خود را سنجیده تا به نتیجه ی دلخواهم برسم.

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

زیست شناسی و فیزیک نقاط قوت من هستند، با روش مطالعه مفهومی و منظم با استخراج نکات مهم مباحث و مرور دوباره آن ها توانستم در زمان کمتر تست بیشتری بزنم.

 

  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

بلافاصله همان روز جمعه وقتی نتیجه آزمون را دریافت کردم با بررسی تیپ های جدید سوالات و مباحثی که کمتر به آن ها پرداخته بودم و نتیجه اش مطلوب نبوده، آن ها را بررسی کرده و نهایتاً سوالاتی را که پاسخ اشتباه داده ام و یا حل نکرده ام را بار دیگر حل می کنم تا به تسلط کامل بر همه مباحث دست یابم.

 

  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

حمایت پدر و مادرم اهمیت به سزایی دارد، ایجاد شرایط مناسب برای درس خواندن و حمایت همه جانبه آن ها در شرایط دشوار مخصوصاً وقتی نتیجه دلخواهم را کسب نمی کردم و نگران بودم مهمترین پشتوانه ای بود که به مدد آن هیچ گاه کم نمی آوردم و در پله های بعد جبران می کردم.

 

  1. آیا از سایت کانون استفاده می کنید ؟ هر چند وقت یکبار به سایت کانون مراجعه می کنید و چه قسمت هایی را مشاهده می کنید ؟

معمولاً برای دانلود نمونه سوالات امتحانی به سایت کانون مراجعه می کنم که نقش زیادی در ارزیابی یادگیری هایم دارد و با حل تعداد زیادی از آن ها به اشکالات و یادگیری های نافص خود پی می برم که نتیجه اش کسب نمره های عالی در امتحانات نهایی مدرسه ام بود.

 

  1. تلاش و سخت‌کوشی و تمرین مداوم چقدر در موفقیت شما نقش داشته است؟

بدیهی است که هر انسانی برای رسیدن به هدفش می کوشد و با تلاش و پشتکار است که می توان از موانع عبور کرد و از سختی ها نهراسید تا با ادامه مسیر ، بدون ناامیدی به اهداف بزرگ رسید.

 

  1. آیا در امتحانات نیم‌سال اول تمرین تستی هم داشتید؟ تست جدید می‌زدید یا تست‌های نشان‌دار را کار می‌کردید؟

همزمان با مرور برای امتحانات، بعد از اتمام هر مبحث به تست های مربوط به آن پاسخ می دادم تا از انباشته شدن مباحث جلوگیری نموده و با حل تست همزمان به تثبیت یادگیری هایم برسم که طبیعتا نتایج خوب را برایم به ارمغان آورد.

 

  1. وقتی در طول سال خسته می‌شدید یا انگیزه‌تان را از دست می‌دادید، برای بیشتر شدن انگیزه‌تان چه کار می‌کردید؟

جهت ایجاد انگیزه در خود برای ادامه روند مطالعه، معمولاً مدت زمان کوتاهی استراحت می کردم و با توجه به اهدافی که برایم مهم بودند با جدیت بیشتر به مسیرم ادامه می دادم زیرا می دانستم پس از گذشتن از سختی ها به قله موفقیت می رسم.

 

  1. با خودتان رقابت می‌کردید یا با دوستانتان؟ چگونه با خودتان رقابت می‌کردید؟ از طریق افزایش ساعت مطالعه یا افزایش نمره‌تان در آزمون؟

بیشتر با خودم رقابت می کردم ، همیشه سعی داشتم نمرات عالی کسب نمایم و اگر جایی به نمره دلخواهم نمی رسیدم ساعت مطالعه ام را برای آن درس افزایش می دادم و با حل تست و تمرین بیشتر می کوشیدم تا به تسلط بر آن مبحث برسم.

 

 

Menu