گفتگو با امیرمهدی آبکار ؛ قبولی تیزهوشان1402

گفتگو با امیرمهدی آبکار ؛ قبولی تیزهوشان1402 از دزفول

گفتگو با امیرمهدی آبکار ؛ قبولی تیزهوشان1402

نام و نام خانوادگی: امیرمهدی آبکار

پایه: ششم

نام شهر و استان : دزفول - خوزستان

میانگین تراز :5674

سال‌های حضور در کانون : سال ششم

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار - دیپلم

شغل و تحصیلات پدر: مکانیک - دیپلم


 

مصاحبه‌گر : فردوس نادکی

 

 

  1. نقاط قوت برنامه راهبردی از نظر شما چیست؟

من همیشه طبق برنامه راهبردی پیش می رفتم به گونه ای که با مرور همان مباحث هم برای آزمون پیشروی داشتم و هم جلوتر از مدرسه مطالب مربوط به هر درس را مطالعه و مرور می کردم که همین باعث می شد از دیگر دوستانم جلوتر باشم و به همه ی مباحث برسم.

 

 

  1. از چه زمانی برای قبولی در تیزهوشان جدی شدید؟

قبولی یکی از بستگان در آزمون ورودی تیزهوشان نقطه عطفی بود که کمک کرد همان سال ششم با کانون آشنا شوم و کار را جدی بگیرم و همچنین توجه به هدفم کمک کرد تا بدون وقفه ادامه دهم.

 

  1. فکر می‌کنید مهم‌ترین دلیل موفقیت شما در آزمون ورودی تیزهوشان، چیست؟

به پیشنهاد معلم مدرسه ام با کانون آشنا شدم و همین باعث شد تا با شرکت در آزمون های برنامه ای کانون قلم چی پله به پله پیش بروم و با حل تست های هوش کلامی سطح توانایی خود را بالا بیاورم، اشکالاتم را پیدا کنم تا با رفع آن ها به تسلط بیشتری برسم که همین قبولی تیزهوشان را برایم به ارمغان آورد.

 

  1. جلسه آزمون ورودی تیزهوشان چگونه گذشت؟

بعد از ورود به حوزه آزمون تیزهوشان هیچ استرسی نداشتم به دلیل اینکه دقیقاً حال و هوای آزمون کانون را داشت زیرا بارها چنین محیطی را تجربه کرده بودم و هنین باعث شد تا با آسودگی خیال شروع کنم و وقت کم نیاورم.

 

  1. از نقش اولیای خود بگویید.

قطعاً اولیا در ایجاد شرایط لازم نقش به سزایی داشتند چرا که با پشت گرمی و حمایت همه جانبه کمک می کردند تا همیشه با آرامشی خاص پیش بروم و حتی اگر گاهی نمره دلخواهی را کسب نمی کردم بدون هیچ سرزنشی کمک می کردند تا با تحلیل به موقع به حل مشکل برسم و همچنین ثبت نام به موقع من در آزمون های قلم چی باعث شد که سریع خدمات کانون آشنا شده و به موفقیت برسم.

 

  1. آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

با شرکت در این آزمون ها و کسب درصد بالا حس خوب رسیدن به موفقیت را تجربه می کردم و با حل سوالات بیشتر و رفع اشکالاتم با نوع زمان بندی لازم برای تیپ های مختلف سوالات آشنا می شدم.

 

  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته است؟

 با حل دوباره سوالات آزمون ها، قبل از امتحانات مدرسه که بخشی از آن تستی بود به نحو موفق تری عمل می کردم و از طرفی با توجه به اینکه برنامه کانون جلوتر از مدرسه بود همیشه در کلاس درس جلوتر از بقیه دوستانم بودم و سریعتر به درک مطلب معلم می رسیدم.

 

  1. روش شما برای تحلیل آزمون چگونه است؟

بعد از آزمون و با دریافت کارنامه سوالاتی که غلط زده بودم و یا نزده بودم را بار دیگر حل می کردم تا به اشتباهاتم پی ببرم و برای امتحانات مدرسه به خصوص آزمون های بعدی آماده تر باشم.

 

  1. دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟

من از کودکی به نقاشی علاقه زیادی داشتم و بیشتر سرگرمی ام با نقاشی کردن بود همین باعث شد در کلاس چهارم دبستان مقام اول استان و در کلاس پنجم مقام سوم شهرستان کسب نمایم.

 

  1. برنامه شما بعد از آزمون های دوران طلایی نوروز تا آزمون تیزهوشان به چه صورت بود؟

با دسته بندی کردن سوالات تیزهوشان و حل دوباره برخی از سوالاتی که در آن ضعیف تر عمل کرده بودم به نکات تستی آن ها پی بردم، ضعف هایم را قوت بخشیدم و با یک خودباوری بهتر تا آزمون اصلی به مسیرم ادامه دادم.

 

  1. چگونه بین امتحانات پایان سال و مطالعه برای تیزهوشان تعادل برقرار می کردید؟

قبل از امتحانات مدرسه با مطالعه و مرور بیشتر، یادگیری هایم را تثبیت می کردم و با حل تست همزمان و روزانه و شرکت در آزمون های قلم چی سعی می کردم تا از برنامه فاصله نگیرم و همین تعادل کمک می کرد تا در امتحانات نمره های بهتری کسب کنم.

 

  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

با توجه به اینکه در آزمون ها به دو بخش سوالات عادی و تیزهوشان پاسخ می دادیم کمک می کرد تا در بخش عادی با مرور مباحث درسی و رفع اشکالات به موقع از دوستانم جلوتر عمل کنم و در بخش تیزهوشان با نوع برگزاری آزمون، زمان بندی و تیپ سوالات آشنا شوم که نهایتاً منجر موفقیت شد.

 

  1. دلیل پیوستگی شما با آزمون‌های کانون چه بود؟

با توجه به اینکه هم نمرات درسی مدرسه و هم قبولی تیزهوشان برایم حائز اهمیت بود از همان ابتدای ورود به کانون تصمیم گرفتم که بدون بهانه باشم و با نظم و توالی طبق برنامه کانون حرکت کنم تا نتیجه حاصل شود.۹. صد در صد موفقیتی که کسب نمودم حاصل تلاش و تمرین مداوم بود و همان طور که می دانیم هیچ پیشرفتی بدون زحمت و پشتکار حاصل نخواهد شد، با نزدیک تر شدن به آزمون اصلی ساعت مطالعه و تعداد تست هایم افزایش یافت و همین اعتماد به نفس بهتری را برایم ایجاد کرد تا بعد از طی سختی ها به موفقیت برسم.

 

  1. یک تجربه که در مسیر قبولی در آزمون تیزهوشان به شما کمک زیادی کرده، برای دوستان خود بگویید.

من و تعدادی از همکلاسی هایم از همان ابتدا در آزمون های قلم چی شرکت کردیم و برنامه منسجمی داشتیم که باعث شد از زمان بهتر استفاده کنیم و با فضای آزمون دادن آشنا شویم، همین اختلاف ما با دوستانی که عضو کانون نبودند باعث قبولی چتد تفر در کلاسمان شد و متوجه شدیم با برنامه بودن، تمرکز داشتن و کنترل استرس در موقعیت های مشابه رمز اصلی موفقیت است.

 

  1. کدام بخش مجله آزمون برای شما جالب بود؟

مصاحبه با برترین ها جذاب ترین بخش مجله آزمون بود، وقتی می دیدم افرادی با شرکت در این آزمون ها به موفقیت رسیده اند انگیره ام بیشتر می شد و من نیز تلاش می کردم که به نتیجه برسم.

 

Menu