گفت و گو با مهدیه مجدی ؛ قبولی تیزهوشان 1402

گفت و گو با مهدیه مجدی ؛ قبولی تیزهوشان 1402 از دزفول

گفت و گو با مهدیه مجدی ؛ قبولی تیزهوشان 1402

نام و نام خانوادگی: مهدیه مجدی

پایه : نهم

نام شهر و استان : دزفول  - خوزستان

میانگین تراز: 5632

سال‌های حضور در کانون: نهم

چند آزمون شرکت کرده است: 15آزمون

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار – لیسانس روانشناسی

شغل و تحصیلات پدر: کارمند دانشگاه – لیسانس حسابداری


 

مصاحبه‌گر : فردوس نادکی

 

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه ای کسب کردند؟

اکثر دوستانم عضو کانون و مشوقین من بودند، دیدن پیشرفت و نتایج آن ها و ترغیب پدر و مادرم باعث شد تا به موقع به برنامه بپیوندم و عقب نمانم.

 

تلاش و سخت‌کوشی و تمرین مداوم چقدر در موفقیت شما نقش داشته است؟

قطعا سخت کوشی عامل اصلی در رسیدن به هر موفقیتی است و باعث عبور از موانع می شود تا به این خودباوری برسیم که با صرف وقت و تلاش بیشتر می توان به پیروزی رسید.

 

برای استعداد تحلیلی از چه کتابی استفاده می‌کردید؟

کتاب سه سطحی ریاضی و علوم با ارائه تست های طبقه بندی و پاسخنامه تشریحی و کاملی که داشت از بهترین منابع بود که با استفاده از آن توانستم به این درس ها مسلط تر شوم و به اکثر سوالات پاسخ صحیح بدهم.


قبل از دوران دبستان پدر و مادر برای شما کتاب می خواندند؟ چه کتاب‌هایی؟ الان مطالعه غیردرسی دارید؟

قبل از دبستان پدر و مادر بیشتر برایم کتاب های داستان می خواندند که آموزنده بود و کمک می کرد تا به مطالعه علاقه مند شوم و به طور پیوسته هم اکنون نیز روزانه مطالعه دارم.

 

 

نقاط قوت برنامه راهبردی از نظر شما چیست؟

برنامه راهبردی تا حد زیادی با برنامه مدرسه هماهنگ بود و فرصت مطالعه دروس را به طور کامل فراهم می ساخت و کمک می کرد برای امتحانات مدرسه و آزمون قلم چی به صورت همزمان آماده باشیم و به مرور همه مباحث برسیم.

 

از چه زمانی برای قبولی در تیزهوشان جدی شدید؟

از ابتدای سال نهم تصمیم گرفتم به طور جدی با یک برنامه ریزی دقیق و همه جانبه تمام دروس را مطالعه کنم و با ایجاد زمان بیشتر جهت حل تست و تمرین با انگیزه تر و پر قدرت تر حرکت کنم.

 

فکر می‌کنید مهم‌ترین دلیل موفقیت شما در آزمون ورودی تیزهوشان، چیست؟

تلاش و پشتکار و نا امیدنشدن و همچنین داشتن برنامه ریزی صحیح رمز اصلی رسیدن به موفقیت است و باعث می شود بدون نگرانی به سمت هدف حرکت کنیم تا موفق شویم.

 

جلسه آزمون ورودی تیزهوشان چگونه گذشت؟

طبیعتا ابتدای آزمون استرس زیادی داشتم و با توجه به اینکه دفترچه استعداد تحلیلی سوالات زمان بری داشت نگرانی ام بیشتر شد اما روحیه خود را حفظ کردم و با تسلط بر ترسم توانستم سوالات را به خوبی پاسخ دهم و بدون اتلاف وقت با الگو گرفتن از آزمون های شبیه ساز کانون قلم چی به پیروزی رسیدم.

 

 

از نقش اولیای خود بگویید.

پدر و مادر همراهان همیشگی من بودند و وقتی که گاهاً دچار افت تراز می شدم به من انگیزه می دادند و کمک می کردند تا ایراد مطالعاتی خود را برطرف نمایم و به نتیجه برسم.

 

برنامه شما برای آزمون‌های تابستان چیست؟

طبق برنامه راهبردی دروس سال قبل را مرور و جمع بندی کنم و به پیش خوانی بخشی از دروس سال آینده بپردازم تا با مدیریت زمان پیشروی بهتری داشته باشم.

 

آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ 

بله - با شرکت در آزمون های هدفگذاری توانستم میزان تسلطدخود را نسبت به مباحث آزمون افزایش دهم و نقاط ضعف و مباحثی که مشکل داشتم را شناسایی کنم که با تمرین بیشتر ایراداتم را برطرف کنم و در آزمون اصلی تراز بهتری بدست بیاورم.

 

آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

قبل از آزمون و بعد از مطالعه کامل درس ها در آزمون مشابه پارسال شرکت می کردم تا آمادگی خود را بسنجم و با تمرکز و بدون هیچ نگرانی آماده تر باشم.

 

شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته است؟

کمک می کرد تا درس ها را با دقت بیشتر و به طور کامل مطالعه نمایم که این باعث می شد در امتحانات مدرسه موفق تر باشم و عملکرد بهتری داشته باشم.

 

شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟ این کارنامه چه ویژگی‌هایی دارند؟

کارنامه اصلی آزمون کمک می کرد تا به شناخت بیشتری از خود برسم و نقاط ضعف و قوتم را تشخیص دهم.

کارنامه اشتباهات باعث شد تا به ایراداتم پی ببرم و از آن برای تحلیل آزمون استفاده نمایم.

کارنامه ۵نوع درس سطح واقعی ام را در هر درس نشان می داد و کمک می کرد برای درس های ضعیف تر وقت بیشتری در نظر گرفته و ساعت مطالعه بیشتری به آن تخصیص دهم.

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

دفتر برنامه ریزی نظم بهتری به مطالعه ام می داد و باعث می شد از زمانم به نحو احسن استفاده نمایم و به مرور و مطالعه تمام درس ها بپردازم و درصد بهتری در آزمون کسب نمایم.

 

روش شما برای تحلیل آزمون چگونه است؟

ابتدا سوالاتی را که پاسخ نداده بودن حل می کردم و با حل نمونه سوالات مشابه تمرین می کردم و بار دیگر سوالاتی را که اشتباه حل کرده بودن بررسی و حل می کردم تا ایرادات کارم را بدانم و با رفع آن تسلط بهتری بدست بیاورم.

 

دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟

در مسابقات داستان نویسی رتبه دوم استان شدم.

 

دستاورد شما از آزمون های دوران تابستان چه بود؟

باعث شد تا در طی سال مباحث درسی برایم ساده تر شود و با تحلیل هایی که انجام می دادم تسلط در یادگیری داشته باشم تا در زمان کمتر نتیجه بهتری کسب کنم.

 

 

برنامه شما بعد از آزمون های دوران طلایی نوروز تا آزمون تیزهوشان به چه صورت بود.

بعد از دوران طلایی نوروز بیشتر وقتم را صرف حل تست و تمرین می کردم تا نکته ها را کشف نمایم و اشکالاتم را پیدا کنم تا با رفع آن ها برای آزمون ورودی تیزهوشان آمادگی بهتری داشته باشم.

 

میانگین در روز چند ساعت درس می خواندید؟ چند ساعت تشریحی و چند ساعت تستی کار می کردید؟

در طول ایام تحصیلی روزی چهارساعت مطالعه داشتم و با نزدیک تر شدن به زمان امتحانات ساعت مطالعه ام افزایش یافت، حدود چهار ساعت تشریحی و سه ساعت تستی کار می کردم.

 

چگونه بین امتحانات پایان سال و مطالعه برای تیزهوشان تعادل برقرار می کردید؟

با توجه به اینکه در طول سال هم تستی و هم تشریحی کار کرده بودم و به مباحث تسلط کامل داشتم منجر شد تا هم در امتحانات پایان یال نمرات خوبی کسب کنم و هم در آزمون تیزهوشان موفق شوم.

 

 

آیا از سایت کانون استفاده می کنید ؟ هر چند وقت یکبار به سایت کانون مراجعه می کنید و چه قسمت هایی را مشاهده می کنید ؟

مطالعه مصاحبه با برترهای سال های گذشته برایم بسیار جذاب بود و همچنین استفاده از نمونه سوالات امتحانی کمک کرد تا با دغدغه کمتر و حل نمونه سوالات بیشتر جهت امتحانات مدرسه بهتر عمل کنم.

 

 

 

Menu