گفتگو با معصومه کمری ؛ قهرمان پیوستگی و برتر دوازدهم

گفتگو با معصومه کمری ؛ قهرمان پیوستگی و برتر دوازدهم انسانی

گفتگو با معصومه کمری ؛ قهرمان پیوستگی و برتر دوازدهم

نام و نام خانوادگی: معصومه کمری

مقطع و رشته: دوازدهم انسانی

نام شهر و استان: شهر دزفول – استان خوزستان

میانگین تراز : 6194

سال‌های حضور در کانون: پنجم و ششم دبستان ،دهم ، یازدهم و دوازدهم

چند آزمون شرکت کرده است: تا کنون 70 آزمون

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار - دیپلم

شغل و تحصیلات پدر: کارمند - لیسانس


 

  • افتخارات کسب شده  علمی ، ورزشی ، قرآنی ، موسیقی و سایر افتخارات :

 

کسب مقام اول کشور در رشته تکواندو

کسب مقام اول شهرستان در رشته نانوفناوری

کسب مقام احکام و قرائت و ترتیل در شهرستان

 گفتگو با معصومه کمری ؛ قهرمان پیوستگی و برتر دوازدهم

 

مصاحبه‌گر : فردوس نادکی


  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه ای کسب کردند؟

خواهرم دو سال عضو کانون بودند و با کسب رتبه دلخواهش توانست دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شود که علاقه اش بود و همین کسب نتیجه خوب خواهرم انگیزه ای در من ایجاد کرد تا خیلی سریع تصمیم جدی بگیرم و با عضویت و شرکت منظم در آزمون ها برنامه دقیق داشته باشم.

 

  1. برنامه شما برای امتحانات نیم سال اول چیست؟

برای مشخص کردن ساعات مطالعه دروس،  برنامه ریزی دقیق دارم. حجم هر درس را میان تمامی روزهای فرجه امتحان تقسیم بندی می کنم و حداقل 5 ساعت در روز برای هر امتحان درس می خوانم و بخشی از زمان فرجه امتحانات را طبق برنامه راهبردی صرف تست زدن و آمادگی برای آزمون کانون در نظر می گیرم تا به صورت تعادلی پیش بروم.


  1. تلاش و سخت‌کوشی و تمرین مداوم چقدر در موفقیت شما نقش داشته است؟

با تلاش و سخت کوشی و تمرین مداوم همیشه توانسته ام به نتیجه دلخواهم برسم زیرا به این واقعیت پی برده ام که هیچ گاه نباید ناامید و تسلیم شد بلکه جهت رسیدن به موفقیت باید از موانع عبور کرد و از سختی ها نهراسید.

 

  1. یک تجربه که در مسیر قبولی در آزمون تیزهوشان به شما کمک زیادی کرده، برای دوستان خود بگویید.

بهترین تجربه من آشنایی به موقع با کانون قلم چی و شرکت در آزمون های منظم برنامه ای بود که کمک  می کرد بدون اتلاف وقت و با جدیت در رسیدن به هدفم بکوشم و بدون هیچ نگرانی با ادامه مسیر در آزمون ورودی تیزهوشان پذیرفته شوم.

 

  1. با خودتان رقابت می‌کردید یا با دوستانتان؟ چگونه با خودتان رقابت می‌کردید؟ از طریق افزایش ساعت مطالعه یا افزایش نمره‌تان در آزمون؟

بیشتر با خودم رقابت می کردم زیرا هدفم این بود که بهترین خودم باشم و با سخت کوشی و گاهاً افزایش ساعت مطالعه و مداومت بر روش های صحیح شاهد پیشرفت خود باشم و همین منجر به افزایش نمره در مدرسه و آزمون ها می شد.


  1. آیا از نمونه سوالات موجود در سایت کانون استفاده می‌کنید؟

بله – برای آمادگی بیشتر برای امتحانات از نمونه سوالات سایت کانون استفاده می کنم و همین کمک می کند با سوالات بیشتری آشنا شوم، نگرانی ام کمتر می شود و با سطح تسلط بر خود در امتحانات نمرات خیلی خوبی کسب می کنم.


  1. تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟

برای نیم سال دوم قصد دارم بیشتر بر روی دروس اختصاصی متمرکز شوم ، ساعت مطالعه خود را افزایش دهم، تعداد تست های بیشتری کار کنم و با حل نمونه سوالات امتحانی برای امتحانات پایان سال تحصیلی آماده باشم.

 

  1. روش شما برای جمع بندی دروس نیم سال اول چیست؟

حل نمونه سوالات مختلف از هر درس، حل تست از آن درس ها ، خلاصه نویسی از دروس مختلف را برای جمع بندی دروس نیم سال اول انجام می دهم تا بتوانم اشتباهاتم را برای نیم سال دوم رفع نمایم.

 

  1. در دوره امتحانات چگونه بین برنامه راهبردی آزمون‌ها و امتحانات تعادل ایجاد می‌کنید؟

در زمان امتحانات علاوه بر مرور کتاب های درسی از همان درس تعدادی تست کار می کنم تا بتوانم با پیدا کردن نکات تستی از برنامه کانون عقب  نمانم و همین کار همزمان به تثبیت یادگیری هایم کمک فراوانی می کند.


  1. آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

با توجه به اهمیت برنامه و اینکه هر آزمون بخشی از مباحث و آموخته هایم را پایش می کرد تا حد امکان سعی می کردم در همه آزمون ها شرکت نمایم تا همزمان با تحلیل و رفع اشکال آن مباحث به یادگیری پایدار آن برسم تا با سرعت بیشتری با برنامه کانون پیش بروم.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

با شرکت منظم در آزمون ها، هر آزمون با تحلیل پاسخ های آن به خصوص سوالاتی که به آن ها پاسخ اشتباه داده بودم به رفع آن پرداخته و باعث می شد در آزمون های بعدی دچار اشتباه نشوم.

 

  1.  
  2. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟

بله – نهایت سعی خودم را برای هماهنگ بودن با برنامه راهبردی انجام می دهم. با تقسیم بندی مطالب و حل تست های مختلف از آن ها برای دو هفته بعد برنامه ریزی می کنم. بعضی وقت ها مطالب مدرسه با برنامه راهبردی هماهنگ نیست و سعی میکنم با پیش خوانی مطالب تدریس نشده در مدرسه آمادگی کسب کنم و با حل تست های آن در آزمون سطح تسلط و یادگیری خود را بسنجم.

 

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

تاریخ، جغرافیا و زبان انگلیسی از نقاط قوت من در آزمون ها بوده اند. برای این دروس ابتدا خلاصه نویسی می کنم و سپس تست های آن را پاسخ می دهم و با حل نمونه سوالات امتحانی از سایت کانون به آمادگی بیشتر می رسم و این کمک کرد تا همیشه درصد این درس ها را بالای 80 بزنم.

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

با کمک دفتر برنامه ریزی، زمان مشخص برای هر درس را یادداشت می کنم و همین باعث تمرکز روی همه مباحث شده و از پراکندگی مطالعه جلوگیری می نماید و در پایان هر هفته بازخورد خوبی از کل ساعت مطالعه ام به من می دهد.

 

  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟

با استفاده از تکنیک های مدیریت زمان در هر آزمون ابتدا روی سوالات ساده تمرکز می کنم و با علامت دار کردن سوالات دشوار در زمان باقی مانده با اولویت بندی دشوار و دشوارترها سعی می کنم نهایت استفاده را از زمان ببرم.

 

  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

همان روز جمعه بعد از اعلام نتایج پاسخ های خود را با پاسخنامه اصلی بررسی میکنم و سعی می کنم ابتدا سوالاتی را که اشتباه پاسخ داده ام را پیدا و حل کنم و در نهایت با حل سوالاتی که پاسخ نداده ام بار دیگر خود را پایش نموده و سطح خود را بدانم و همچنین با رفع اشتباهاتم در ادامه مسیر موفق تر عمل نمایم.

 

 

  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

پدر و مادرم با حمایت مالی و ایجاد انگیزه و تقویت روحیه همیشه در همه مراحل حامیان من بوده اند و همین انگیزه را در من دو چندان می کرد تا بدون هیچ دغدغه ای برای رسیدن به موفقیت تلاش کنم.

 

  1. آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را می‌بینند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی دارند؟

قطعاً همیشه نمی توانیم نتیجه دلخواهمان را کسب کنیم اما باید بدانیم که هر افت یا حتی شکستی می تواند مقدمه رسیدن به پیروزی باشد به همین خاطر در چنین شرایطی هیچ گاه روحیه ام را از دست نمی دادم و با تلاش و پشت گرمی خانواده ام جهت رسیدن به بهترین نتیجه می کوشم.

 

  1. از سایت کانون و مجله آزمون استفاده می‌کنید؟ کدام بخش‌ها برای شما جالب‌تر بود؟

معمولاً از سایت کانون جهت دانلود و استفاده از نمونه سوالات امتحانی استفاده می کنم و حل سوالات بیشتر به تبحرم را جهت پاسخ به سوالات تشریحی افزایش می دهد و همچنین کسب اطلاع در مورد برترین ها به لحاظ انگیزشی تاثیر به سزایی برای تلاش بیشتر جهت رسیدن به نتیجه در من ایجاد می کند.



Menu