گفتگو با یکتا جوادموتاب ؛ عضو باشگاه پانصدتایی و قهرمان پیشرفت

گفتگو با یکتا جوادموتاب ؛ عضو باشگاه پانصدتایی و قهرمان پیشرفت از دزفول

گفتگو با یکتا جوادموتاب ؛ عضو باشگاه پانصدتایی و قهرمان پیشرفت

نام و نام خانوادگی : یکتا جوادموتاب

پایه : نهم

نام شهر و استان : دزفول - خوزستان

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار – کارشناسی مدیریت صنعتی

شغل و تحصیلات پدر : وکیل – کارشناسی ارشد حقوق

میانگین تراز : 6732

سال‌های حضور در کانون : از چهارم دبستان تا الان عضو کانون هستم


 

 

مصاحبه‌گر : فردوس نادکی

 

 

  1. از کلاس چندم در آزمون‌های برنامه‌ای کانون شرکت کردید؟

از کلاس چهارم ابتدایی با تراز 4500شروع کردم و با پیشروی و تاثیر خوبی که در زمینه درس های مدرسه و همچنین افزایش تراز داشتم تصمیم گرفتم بدون وقفه به این مسیر ادامه داده و هر روز قوی تر از قبل عمل نمایم و همین 5سال پیوستگی در آزمون ها کمک کرد که اکنون به تراز 6700 برسم.

 

  1. هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

شرکت منظم در آزمون ها باعث می شد تا با تعداد بیشتری از سوالات آشنا شوم و با مدیریت زمان بهتری عمل نمایم و با تشخیص نقاط ضعف خود جهت بر طرف نمودن آن بکوشم و پیشرفت نمایم.

 

  1. شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

با تحلیل آزمون در هر مرحله بخشی از اشکالات خود را پیدا می کردم و با حل آن در شرایط مشابه کمتر دچار خطا می شدم، علاوه بر آن با مرور دوباره مباحث اشکال دار اطلاعات ناقص خود را کامل می کردم.

 

  1. برنامه شما برای درس خواندن در تابستان امسال چیست؟

با ثبت نام مجدد برای آزمون های سال جدید علاوه بر مطالعه و مرور مباحث سال گذشته سعی می کنم بخشی از مطالب درسی سال جدید را هم پیش خوانی داشته باشم.

 

  1. در تابستان نگاه به گذشته اولویت اصلی شماست یا نگاه به آینده؟چرا؟

اولویت اصلی من مباحث مربوط به نگاه به گذشته می باشد، چون تثبیت و یادگیری مطالب گذشته در ایجاد یادگیری های جدید برای سال آینده موثر می باشد.

 

  1. از چه منابعی در تابستان امسال استفاده خواهید کرد؟

بعد از مرور با حل سوالات کتاب های پرتکرار، سراغ تست کتاب های آبی کانون می روم و در نهایت تا حد امکان از کتاب های سه سطحی استفاده می کنم تا مهارت بیشتری کسب نموده و با جوانب سوالات بهتر آشنا شوم و درک بهتری از مفاهیم بدست بیاورم.

 

  1. آیا سال گذشته از کتاب تابستان و برنامه راهبردی تابستان استفاده کردید؟ توضیح دهید.

برنامه راهبردی کمک می کرد تا هدفمند تر و با یک برنامه ریزی منظم ، با جدیت کارهایم را پیش ببرم و بدون نگرانی و با یک استراتژی قوی تر به همه درس هایم رسیدگی کرده تا رسیدن به نتیجه دلخواهم.

 

  1. شرکت در آزمون‌های تابستان گذشته چه تاثیری در روند تحصیلی شمادر طول سال تحصیلی داشت؟

با توجه به دو بخشی بودن آزمون ها در تابستان، در بخش نگاه به گذشته کمک کرد تا بتوانم با مرور مطالب گذشته، اشتباهاتم را رفع نمایم و با پیش زمینه ای قوی تر وارد سال تحصیلی جدید شوم، از طرفی با پیش خوانی بخشی از دروس سال تحصیلی جدید و حل تست های آن در آزمون های تابستان با آمادگی بهتری نسبت به همکلاسی هایم سال تحصیلی جدید را آغاز نمایم.

 

  1. دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

طبیعتاً هر چقدر تست بیشتر کار کنیم با تیپ های مختلف سوالات آشنا می شویم، به شناخت ضعف ها و یادگیری های ناقصمان می پردازیم و از طرفی در مدیریت زمان قوی تر می شویم که همین کمک می کند در آزمون اصلی آماده تر حاضر شویم.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

قطعاً نظم در هر کاری منجر به پیشروی خواهد شد و هدفمند بودن گامی محکم در رسیدن به نتیجه دلخواه است بنابراین از همان ابتدا کار را جدی گرفتم و با خودم عهد بستم که تحت هیچ شرایطی در آزمون ها غیبت نداشته باشم و با توجه به بودجه بندی خوبی که برنامه راهبردی داشت هر مبحث را در زمان مشخص شده و مربوط به خود به اتمام برسانم و همین کمک کرد به تراز بالای 6500 برسم.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟

با توجه به اعتقادی که به برنامه راهبردی کانون داشتم همیشه سعی می کردم منطبق با آن عمل نمایم، حتی گاهی که جلوتر از برنامه مدرسه بود با پیش خوانی آن مباحث کمک می کرد علاوه بر موفقیت در آزمون های قلم چی در مدرسه نیز تواناتر عمل نموده و از دوستانم جلوتر باشم.

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

علوم و ریاضی نقاط قوت من هستند، ابتدا با مرور مباحث مربوطه و سپس با حل تست و تمرین از کتاب های پرتکرار، آبی و سه سطحی به رفع اشکال و تثبیت یادگیری هایم می پردازم.

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

با استفاده از دفتر برنامه ریزی یک دید کلی نسبت ساعات مطالعه ام در طول هفته پیدا می کنم و سعی می کنم با جبران زمان های اتلاف شده به سطح خوبی از یادگیری تمام مباحث برسم.

 

  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

تحلیل آزمون را عصر همان روز جمعه انجام می دهم به این صورت که در دفتر خودآموز تمام سوالاتی را که اشتباه پاسخ داده ام و یا پاسخ نداده ام را همراه با علت و دلیل آن می نویسم و این باعث می شود در آزمون های بعد کل اشتباهاتم را یکجا در اختیار داشته باشم و با مرور آن در شرایط مشابه دیگر خطا نکنم.

 

  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

پدر و مادر همیشه و در همه ی سال ها حامی من بودند و کمک می کردند با ایجاد آرامش شرایط مناسب را برای من فراهم کنند و با پیگیری در هر زمینه ای باعث رشد همه جانبه و کسب موفقیت من در آزمون تیزهوشان شدند.

 

  1. آیا از سایت کانون استفاده می کنید ؟ هر چند وقت یکبار به سایت کانون مراجعه می کنید و چه قسمت هایی را مشاهده می کنید ؟

بخش مربوط به مصاحبه با برترین ها برایم بسیار جذاب است چرا که با مطالعه موفقیت ها و دستاوردهای آن ها می کوشم تا با الگو گرفتن از روش های صحیح به پیشروی بهتری برسم و همچنین با ملاحظه نفرات برتر آزمون ها در سایت انگیزه بیشتری به دست می آورم تا بتوانم با جدیت در آزمون ها شرکت نموده و چنین جایگاهی را کسب نمایم.

 

  1. در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟

درس ریاضی ابتدا برایم مسئله ساز بود و ایجاد نگرانی می کرد اما کم کم به این نتیجه رسیدم که با تغییر روش و افزایش زمان جهت حل تست و تمرین از کتاب های پرتکرار، سه سطحی و آبی در رفع این ضعف بکوشم و آن را به نقطه قوتم تبدیل کنم، همین تلاشم باعث شد تا ریاضی را از 2از 10 به 9 از 10 برسانم و به تراز 6000به بالا در این درس برسم.

 

  1. یک تجربه که در مسیر قبولی در آزمون تیزهوشان به شما کمک زیادی کرده، برای دوستان خود بگویید.

حضور برادرم در آزمون های قلم چی و موفقیت در آزمون تیزهوشان تجربه خوبی برایم شد تا من هم با سعی و تلاش و اطمینان خاطر بیشتر با برنامه کانون پیش بروم و به موفقیت در تیزهوشان برسم، همین نقطه عطفی بود که هیچ گاه از برنامه کانون فاصله نگیرم.

 

 

Menu