یک هفته مانده به کنکور چه بخوانیم

در یک هفته‌ی پایانی مانده به کنکور مهم‌ترین کار تورقع سریع است. این روش به معنی سریع ورق زدن است.

یک هفته مانده به کنکور چه بخوانیم

در یک هفته‌ی پایانی مانده به کنکور مهم‌ترین کار تورقع سریع است. این روش به معنی سریع ورق زدن است؛

یعنی در این هفته‌ی پایانی باید کتاب‌ها، جزوات و خلاصه‌نویسی‌های خود را در هر درس در مدت‌زمانی کوتاه ورق بزنید و مرور کنید؛ اما نباید مدت‌زمان زیادی به مطالعه‌ی هر صفحه اختصاص دهید. هم‌چنان این کار باید با آرامش و تأمل انجام شود و مهم‌تر از آن سعی کنید نکته‌هایی را که در طول سال تحصیلی زیر آن به عنوان قسمت‌های مهم خط کشیده‌اید نگاه کنید تا خاطره‌های خود از مطالعه‌ی قبلی مرور شود. این کار به اعتمادبه‌نفس و آرامش شما کمک می‌کند.

دو نکته‌ی مهم:

1- در این مدت کوتاه، یادگیری مطالب جدید را کنار بگذارید؛ زیرا باعث می‌شود در یادآوری آن‌چه که قبلاً آموخته‌اید نیز دچار مشکل شوید.

2- همیشه دقت داشته باشید که چه مطالبی را قبلاً زودتر فراموش می‌کردید و در فهم کدام‌یک اشکال داشتید. در مرور باید به این مطالب بیش‌تر تأکید کنید.

داستان کنکور، داستانی طولانی است، اما هر چه‌قدر هم طولانی باشد، باز روی طناب آن که می‌ایستی و از آن بالا به ارتفاع زیر پایت و آن‌چه بالا سرت است نگاه می‌کنی، بخواهی نخواهی، درس خوانده باشی و نخوانده باشی، دلت سر جایش نمی‌ماند و تکان تکان می‌خورد و گاهی این تکان‌ها شدیدتر می‌شود و ترس تو را می‌گیرد که نکند به تمام روزها و شب‌هایی که به خواندن و نوشتن گذرانده‌ای مهر باطل بخورد و سردرد می‌گیری اما می‌خواهم بگویم اگر به این نقطه‌ رسیده‌ای باید یک نفس عمیق بکشی و دست خود را بگیری و به اتفاق‌های خوب فکر کنی؛ زیرا این طناب زیاد باریک و زیاد بلند هم نیست و اگر بخواهی می‌توانی از پس آن بربیایی. پس بلند شو و گاز ماشین خواستن را بگیر تا به سمت توانستن با سرعت بتازی. خیلی هم سخت نیست؛ کافی است خودت بخواهی.

                                                                   

Menu