برخی از دانشآموزان از من میخواهند زمانی را به آنها اختصاص دهم و برنامهریزی درسی با هم انجام دهیم. زمانهایی هم برای آنها برای تست زدن اختصاص میدهم. روزی وقتی داشتم برای یکی از دانشآموزان برنامهریزی انجام میدادم و کارنامهی او را بررسی میکردم متوجه شدم نمرهی درس ریاضی او نسبت به درسهای دیگر پایینتر است. از او در مورد منبع مورد استفادهاش پرسیدم و گفت از اول تابستان از کتابی استفاده میکند که البته نتیجهی دلخواه را تا به حال نگرفته است. در درس ریاضی کتاب آبی کانون را به او پیشنهاد کردم و از او خواستم با توجه به مبحث آزمون بعد از این کتاب استفاده کند؛ اما او دیگر نمیخواست برای کتاب دیگری هزینه کند. کتاب آبی کانون را به او هدیه دادم تا در این آزمون فقط از روی کتاب آبی ریاضی تست کار کند. قرار شد اگر نمرهی ریاضیاش در آزمون بعد پیشرفت کرد هزینهی کتاب را پرداخت کند. او به حرفم گوش داد و در آزمون 20 درصد پیشرفت کرد.
وقتی با خوشحالی هزینهی کتاب را برایم آورد. مبلغ را به او برگرداندم و به او گفتم این کتاب هدیهی من به توست درعوض هدیهای که از پیشرفت خودت به من دادی. او واقعاً به این کتاب ایمان آورد.