ویژگی‌‌های کتاب زرد دوازدهم ریاضی

کتاب زرد دوازدهم ریاضی شامل 10 دوره‌ی مشابه کنکور ریاضی و دارای 2350 سوال است.

ویژگی‌‌های کتاب زرد دوازدهم ریاضی

کتاب زرد دوازدهم ریاضی شامل 10 دوره‌ی مشابه کنکور ریاضی و دارای 2350 سوال است. ماهیت این کتاب، جمع‌بندی است و دانش‌آموزان می‌توانند بعد از گذراندن آموزش درسی خود محک جدی از وضعیت تحصیلیشان در قبال کنکور سراسری داشته باشند. بگذارید با مثالی اهمیت جمع‌بندی و کار کردن چند مجموعه‌ی سوال حاوی همه‌ی مباحث کنکور را برای شما توضیح دهم.

شاید این مسئله برای یادگیری زبان انگلیسی بیش‌تر به چشم بیاید و شما هم این موضوع را با این درس تجربه کرده باشید. فرض کنید می‌خواهیم تعدادی مهارت زبان انگلیسی را آموزش ببینیم. در ابتدا یک مهارت را مطالعه می‌کنیم و تعدادی سوال از آن حل می‌کنیم. در حین حل این سوال ها از قبل می‌دانیم موضوع سوال از کدام مهارت است بنابرین به سادگی سوال‌ها را حل می‌کنیم. یادگیری مهارت‌های بعدی هم به همین نحو انجام می‌شود. اما پس از یادگیری مستقل هر مهارت، هنگامی که با سوال‌هایی از مجموعه‌ی این مهارت‌ها روبه‌رو می‌شویم چه اتفاقی می‌افتد؟ قطعا شاهد خواهیم بود که در پاسخ‌گویی به سوال‌ها مشکل پیدا می‌کنیم. زیرا مغز در ابتدا باید تشخیص دهد سوال از کدام مهارت طرح شده است و سپس به سراغ حل سوال برود. برای کمک به حل این مسئله در کتاب زرد مبحث هر سوال را مشخص کردیم. این موضوع می‌تواند آموزشی تدریجی برای شناخت مبحث سوال هنگام مطالعه‌ی صورت سوال توسط دانش‌آموزان باشد. این موضوع از مهم‌ترین ویژگی‌های کتاب زرد دوازدهم ریاضی و یک قدم اساسی و مهم برای غلبه بر یک آزمون که شامل مباحث مختلف علمی است می‌باشد.

هر مجموعه از این 10 دوره دقیقا مانند دفترچه‌ی کنکور سراسری ریاضی 98 طراحی شده است. سوال‌های یک دوره را در نظر بگیرید. این سوال‌ها شامل سوال‌های کنکور سراسری سال‌های قبل (سوال‌هایی که با کتاب‌های درسی نظام جدید انطباق دارند)، سوال‌های آزمون‌های کانون 95 تا 98 و سوال‌های تالیفی که برای پوشش و پیش‌بینی بهتر سوال‌های کنکور در کتاب قرار گرفته می‌باشد. علاوه بر ویژگی‌هایی که اشاره کردم، کتاب 10 دوره‌ی زرد دوازدهم ریاضی دارای ویژگی‌های زیر نیز می‌باشد:

  • چیدمان سوال‌ها در هر درس دقیقا منطبق بر کنکور 98 می‌باشد (غیر از یک آزمون برای پیش‌بینی تغییرات احتمالی کنکور). برای مثال برای درس فیزیک ترتیب قرار گرفتن سوال‌ها نسبت به کنکورهای سال‌های گذشته تغییر محسوسی داشت. بدین صورت که معمولا در نظام قدیم از مقاطع پایین‌تر شروع و به فیزیک پیش‌دانشگاهی ختم می‌شد، اما در کنکور 98 از فیزیک دوازدهم شروع و سپس یازدهم و در نهایت سوال‌هایی از فیزیک دهم مطرح شده است.

  • بودجه‌بندی درسی و مبحثی همه‌ی 10 مجموعه دقیقا با کنکور 98 مطابقت دارد. به این معنی که اگر در کنکور 98 تعداد 10 سوال از ریاضیات گسسته مطرح بود در این کتاب نیز بر همین اساس عمل کردیم و یا اگر در کنکور 98 حد و پیوستگی 3 سوال داشت در این کتاب نیز برای هر مجموعه 3 سوال قرارد دادیم.

  • با توجه به شباهت کامل درس شیمیِ رشته‌ی ریاضی با تجربی برای ساختن مجموعه‌ی 35 سوالی شیمی از کنکورهای تجربی (به صورت موردی و محدود) نیز استفاده کردیم. اهمیت درس شیمی در رشته‌ی تجربی باعث می‌شد همیشه سوال‌های خوبی از درس شیمی در کنکورهای تجربی طرح شود. این موضوع باعث تقویت و پوشش مباحث شیمی کتاب زرد ریاضی شد.

  • ویژگی بسیار مهم دیگر درج پاسخ دوم علاه بر پاسخ اصلی آن سوال است. پاسخ دوم بیش‌تر ویژگی‌های کنکوری و مهارتی دارد. این موضوع در دوران جمع‌بندی بسیار موثر است.

Menu