بهترین تابلو را برای 16 فروردین بسازید!

تابلوی نوروزی ابزاری مناسب برای تعطیلات نوروزی و کاملاً متناسب با منطق برنامه‌ی راهبردی، یعنی مرور آموخته‌ها و تکمیل یادگیری‌های ناقص است.

بهترین تابلو را برای 16 فروردین بسازید!

تابلوی نوروزی ابزاری مناسب برای تعطیلات نوروزی و کاملاً متناسب با منطق برنامه‌ی راهبردی، یعنی مرور آموخته‌ها و تکمیل یادگیری‌های ناقص است. این تابلو با پنج یا شش ستون برای تمام پایه‌های تحصیلی طراحی شده است. داشتن شناخت از نحوه‌ی تکمیل و فایده‌ی هریک از ستون‌ها، شما را در تکمیل و استفاده از تابلوی نوروزی مصمم خواهد کرد.

  • ارزیابی وضعیت: دو ستون اول که با کمک کارنامه‌ی 5 نوع درس و کارنامه‌ی مبحثی تکمیل خواهند شد نشانگر وضعیت یادگیری شما در هر درس و هر مبحث به صورت مجزا هستند. داشتن اطلاعات کافی از این موارد به شما کمک خواهد کرد تا برنامه‌ای تنظیم کنید که تمام موارد مورد نیاز را تحت پوشش قرا دهد.

  • منابع مطالعاتی: منابع مطالعاتی ابزار اصلی پیشرفت هستند و برنامه‌ریزی صورت گرفته نیز کاملاً وابسته به آن است. اگر منابع صحیح انتخاب نشوند، حتی در صورت تلاش مداوم، باز هم نتیجه مثبت و دلخواه نخواهد بود. در ستون‌های بعدی مناسب‌ترین منابع مطالعاتی معرفی شده‌اند و از دانش‌آموز خواسته شده تا نام کتاب و تعداد سوال‌هایی را که قرار است از هرکدام حل کند، بنویسد. انتخاب این منابع و تعداد سوالات لزوماً در گرو تکمیل درست دو ستون اول است.

  • سکوی مقایسه‌ای (آزمون‌های مشابه): نتیجه‌ی هر آزمون رابطه‌ی مستقیمی با عملکرد شما دارد، این‌که برای هر درس چند ساعت مطالعه کرده‌اید، چه تعداد سوال (تستی یا تشریحی) کار کرده‌اید، چه روشی انتخاب کرده‌اید و از این دست سوالات که جواب دادن به آن‌ها و مقایسه آن با چند از ده هر درس در آزمون مشابه قبلی، پایه و اساس برنامه‌ی جدیدتان را تشکیل خواهد داد.

  • هدف‌گذاری: هدف‌گذاری، روح و انگیزه برای برنامه‌ریزی انجام شده است. ولی باید دقت کرد که هدف‌گذاری واقع‌بینانه باشد تا دانش‌آموز از عهده‌ی اجرای آن بربیاید. هم‌چنین معیار هم باید صحیح انتخاب شود. خودتان را با خودتان مقایسه کنید. این شما هستید که تلاش می‌کنید و باید پیشرفت کنید. چند از ده در پاسخگویی به هر درس در جلسه‌ی آزمون یک معیار واقعی و مناسب است. البته قبل از آن لازم است برای ساعات مطالعه و حتی تعداد سوالاتی که حل خواهید کرد، هدف‌گذاری کنید تا چیدمان برنامه‌ی روزانه‌تان متناسب با زمان و توانایی خودتان باشد.

  • بهترین تابلو را برای آزمون 16 فروردین بسازید.

Menu