دوران طلایی، سکویی برای مقایسه

دوران طلایی نوروز و پروژه‌ی ششمِ برنامه‌ی راهبردی، دو آزمون جمع‌بندی را شامل می‌شود که مشابه پروژه‌ی چهارم و تکرار آزمون‌های 21دی و 5 بهمن هستند.

دوران طلایی، سکویی برای مقایسه

دوران طلایی نوروز و پروژه‌ی ششمِ برنامه‌ی راهبردی، دو آزمون جمع‌بندی را شامل می‌شود که مشابه پروژه‌ی چهارم و تکرار آزمون‌های 21دی و 5 بهمن هستند. سکوهای مقایسه‌ای، آزمون‌های مشابهی هستند که دانش‌آموز می تواند در آن‌ها وضعیت خود را با هم مقایسه کرده و از آزمون‌های گذشته برای پیشرفت بهره ببرد.

گام اول شناخت است. پس کارنامه‌ی سکوی مقایسه‌ای را تکمیل کنید و چند از ده هر درس را بنویسید. این اطلاعات نشان می‌دهد که یادگیری و تسلط شما در هر درس چگونه است.

گام دوم تقسیم نگاه است. به جعبه ابزار کارنامه مراجعه کنید و وضعیت درس‌ها را به صورت مبحث محور بررسی کنید. این اطلاعات برای برنامه‌ریزی روزانه لازم هستند.

گام سوم انتخاب منابع مطالعاتی است. براساس وضعیت هر درس و هر مبحث منبع متناسب انتخاب کنید. جزوه‌ی دبیر، درسنامه‌ها، تست‌های نشان‌دار، کتاب نوروز، کتاب‌های جمع‌بندی، جزوه‌ی هوشمند، کتاب خودآموزی و... با توجه به محتوا و ویژگی‌های خود باید برای نقاط چالشی، قوت پایدار، قوت و نوسانی انتخاب شوند.

گام چهارم هدف‌گذاری است. با کمک صفحه‌ی 182 دفتر برنامه‌ریزی، کارنامه‌ی آزمون‌های مشابه و برنامه‌ی نوروز، برای هر درس هدف‌گذاری چند از ده انجام دهید. برای بهبود و افزایش چند از ده انتخاب 2 تا 3 درس کافی است.

گام پنجم و نهایی، نوشتن برنامه‌ی مطالعاتی است. این برنامه زمانی کارآمد خواهد بود که براساس اطلاعات چهار گام قبلی نوشته شود و هم‌چنین واقع‌بینانه و متناسب با توانمندی‌های شما باشد و زمانی مثمرثمر واقع می‌شود که شما نسبت به آن پایبند باشید.

شناسایی آگاهانه‌ی مباحث، انتخاب مناسب منابع و انتخاب روش‌های متناسب باعث پرش موفقیت‌آمیز از این سکو خواهد شد!

Menu