ناهید افضلی: تأثیر چشمگیر جزوه ‏ی هوشمند بر پیشرفت را دیدم

ناهید افضلی 12 سال است که در نمایندگی کانون فرهنگی آموزش (قلم­چی) در شهر سنندج فعالیت می‌‏کند.

ناهید افضلی: تأثیر چشمگیر جزوه ‏ی هوشمند بر پیشرفت را دیدم

ناهید افضلی 12 سال است که در نمایندگی کانون فرهنگی آموزش (قلم­چی) در شهر سنندج فعالیت می ‏کند. در رشته ­ی زبان انگلیسی تحصیل کرده است. سه سال پشتیبان، و 9 سال مدیر مقاطع مختلف بوده است.

ایشان برای شناخت بیشتر پشتیبان­ها نسبت به جزوه ­ی هوشمند، تمام ویژگی­های این کتاب و اهمیت و زمان استفاده از آن را در جلساتی که با آن­ها دارد، توضیح می ­دهد. برای معرفی جزوه ­ی هوشمند به دانش ­آموزان و خانواده­ های آن­ها، در جلسات آذرماه در پشت کارنامه ­ی پروژه­ ای، ویژگی­های جزوه­ی هوشمند و ضرورت استفاده از آن را آورده است تا دانش ­آموزان برای جمع ­بندی نیم‏سال اول از آن استفاده کنند. هم­چنین از بین دانش­ آموزان برای کسانی که سخت­کوش بوده ­اند جزوه­ی هوشمند را در تماس تلفنی معرفی کرده­ اند. در جلسات بهمن ­ماه استفاده از کتاب نوروز، DVD نوروز و جزوه ­ی هوشمند را در تعطیلات نوروز ضروری دانسته­ اند. با بیان شیوه­ی استفاده از جزوه ­ی هوشمند و این­که در زمانی کوتاه می­ توانند همه ­ی درس­ها را جمع­بندی و مرور کنند؛ تعداد زیادی از دانش ­آموزان و اولیاء به تهیه ­ی این کتاب رغبت نشان داده­اند.

خانم افضلی می­گوید وقتی دانش ­آموزان سخت­کوش از جزوه ­ی هوشمند استفاده کردند و تأثیر آن را بر ترازشان دیدم به این نتیجه رسیدم که جزوه­ ی هوشمند برای تمام دانش­ آموزان با هر وضعیت ترازی کاربرد دارد؛ پس سعی کردم به خانواده­­­­­­ ها در رابطه با آن شناخت دهم و در کانال تلگرامی نمایندگی سنندج نکات کلیدی استفاده از جزوه­ی هوشمند را قرار می ­دهم. هم­چنین دانش آموزان پس از تهیه ­­ی­­ این کتاب رها نمی ­شوند و پشتیبان­ها روند استفاده ­ی آن­ها را پیگیری می ­کنند. 

خانم افضلی درباره ‏ی تجربه­ ی یکی از دانش­ آموزان در استفاده از جزوه ­ی هوشمند می­گوید:

دیانا وزیری یکی از دانش ‏آموزان برتر  ماست که برای هر آزمون تحلیل آزمون را انجام می ­دهد و سعی می­کند سؤالاتی را که غلط زده یاد بگیرد. او پس از تهیه­ ی جزوه­ی هوشمند به­ سراغ حل سؤالات غلط رفت و متوجه شد که باز هم آن­ها را اشتباه پاسخ می­دهد. این سبب شد تمام نکات سؤالاتی را که اشتباه پاسخ داده در دفتری یادداشت کند و با مرور آن­ها در فاصله ­ی دو هفته ­ای برای آزمون جمع ­بندی نیم‏سال اول 500 نمره افزایش تراز داشت.

تهیه و تنظیم: فاطمه کولیوند

Menu