مهسا مهدینژاد یزدی دانشآموز سال یازدهم تجربی، 2 سال است که در آزمونهای کانون فرهنگی آموزش (قلمچی) شرکت می کند. میانگین ترازش در آزمونهای نیمسال اول 7081 و در نیمسال دوم تاکنون 7408 بوده است. پیگیری او در تهیه ی مداوم جزوهی هوشمند سالهای گذشته و پروژه های آزمونهای امسال من را بر آن داشت که با او درباره ی روش استفاده از جزوه ی هوشمند و تأثیر آن گفت و گو کنم.
برای برنامه ریزی بهتر در مطالعه ی دروس از چه ابزارهایی استفاده میکنید؟
ابتدا از جعبه ابزار کارنامه استفاده میکنم تا نتیجهی آزمون و وضعیتم در هر درس برایم مشخص شود. همیشه سایت کانون را دنبال میکنم و از مطالب آن استفاده می کنم. کتابهای آبی و سه سطحی برای رسیدن به تسلط در درسها به من کمک بسیاری می کند. برای جمعبندی مطالب مطالعه شده، از جزوه ی هوشمند بهره می گیرم.
چرا جزوه هوشمند؟
لینک جزوه ی هوشمند را در صفحه ی شخصی ام دیدم و تصمیم به تهیه ی جزوه ی هوشمند سال دهم برای مرور درسها و تسلط کامل بر همه ی دروس در پایان سال تحصیلی گرفتم. پس از استفاده چون در جمعبندی مطالب به برنامه ریزی من نظم داد و برایم مفید بود در پایان تابستان نیز جزوهی هوشمند آزمونهای تابستان را تهیه کردم و در آزمونهای جمع بندی شهریور و تعیین سطح مهرماه برای بازیابی مطالب از آن استفاده کردم. مطالب نیمسال اول را نیز با جزوه ی هوشمند جمع بندی کردم. با شناسایی غلطها و یاد گرفتن نکته ها با جزوه ی هوشمند توانستم در آزمون 5 بهمن 150 نمره ترازم را افزایش دهم.
جزوهی هوشمند چه تأثیری داشت؟
چون جزوهی هوشمند تمام غلطها را پوشش میدهد در واقع یادگیری ناقص مطالب هر درس را به یادگیری کامل تبدیل می کند. همچنین با دربرداشتن سؤالات سفید من در هر آزمون باعث شد مطالب و نکاتی که بلد نبودم را یاد بگیرم و سؤالات سخت آزمونها هم مجدداً برایم مرور شد.
با چه روشی از جزوهی هوشمند استفاده میکنی؟
من در آزمونهای جمعبندی از روش بازیابی به جای بازخوانی استفاده میکنم. جزوهی هوشمند بهترین وسیله برای بازیابی است. برای دروسی که به نسبت ضعیفتر هستم سؤالات را به ترتیب حل میکنم. اول خودم شروع به حل سؤال میکنم؛ اگر نتوانستم به پاسخ برسم به سراغ حل تشریحی آن میروم. دو نکته را در هنگام استفاده مورد توجه قرار میدهم؛ اینکه هر سؤال در کدام آزمون مطرح شده و درجهی سختی سؤال چهقدر بوده است.
تهیه و تنظیم: فاطمه کولیوند