5 ابزار برای برنامه ‏ریزی و جمع ‏بندی از نگاه تراز 7400

مهسا مهدی‏نژاد یزدی دانش‏آموز سال یازدهم تجربی، 2 سال است که در آزمون‏های کانون فرهنگی آموزش (قلم‏چی) شرکت می‏ کند. میانگین ترازش در آزمون‏های نیم‏سال اول 7081 و در نیم‏سال دوم تاکنون 7408 بوده است.

5 ابزار برای برنامه ‏ریزی و جمع ‏بندی از نگاه تراز 7400

مهسا مهدی‏نژاد یزدی دانش‏آموز سال یازدهم تجربی، 2 سال است که در آزمون‏های کانون فرهنگی آموزش (قلم‏چی) شرکت می‏ کند. میانگین ترازش در آزمون‏های نیم‏سال اول 7081 و در نیم‏سال دوم تاکنون 7408 بوده است. پیگیری او در تهیه ‏ی مداوم جزوه‏ی هوشمند سال‏های گذشته و پروژه ‏های آزمون‏های امسال من را بر آن داشت که با او درباره ‏ی روش استفاده از جزوه ‏ی هوشمند و تأثیر آن گفت و گو کنم.

  • برای برنامه‏ ریزی بهتر در مطالعه ‏ی دروس از چه ابزارهایی استفاده می‏کنید؟

  • ابتدا از جعبه ابزار کارنامه استفاده می‏کنم تا نتیجه­ی آزمون و وضعیتم در هر درس برایم مشخص شود. همیشه سایت کانون را دنبال می‏کنم و از مطالب آن استفاده می‏ کنم. کتاب‏های آبی و سه‏ سطحی برای رسیدن به تسلط در درس‏ها به من کمک بسیاری می ‏کند. برای جمع‏بندی مطالب مطالعه شده، از جزوه ‏ی هوشمند بهره می‏ گیرم.


  • چرا جزوه هوشمند؟

  • لینک جزوه‏ ی هوشمند را در صفحه‏ ی شخصی ‏ام دیدم و تصمیم به تهیه ‏ی جزوه‏ ی هوشمند سال دهم برای مرور درس‏ها و تسلط کامل بر همه‏ ی دروس در پایان سال تحصیلی گرفتم. پس از استفاده چون در جمع‏بندی مطالب به برنامه ‏ریزی من نظم داد و برایم مفید بود در پایان تابستان نیز جزوه‏ی هوشمند آزمون‏های تابستان را تهیه کردم و در آزمون‏های جمع‏ بندی شهریور و تعیین سطح مهرماه برای بازیابی مطالب از آن استفاده کردم. مطالب نیم‏سال اول را نیز با جزوه ‏ی هوشمند جمع‏ بندی کردم. با شناسایی غلط‏ها و یاد گرفتن نکته ‏ها با جزوه ‏ی هوشمند توانستم در آزمون 5 بهمن 150 نمره ترازم را افزایش دهم.


  • جزوه‏ی هوشمند چه تأثیری داشت؟

  • چون جزوه‏ی هوشمند تمام غلط‏ها را پوشش می‏دهد در واقع یادگیری ناقص مطالب هر درس را به یادگیری کامل تبدیل می ‏کند. هم‏چنین با دربرداشتن سؤالات سفید من در هر آزمون باعث شد مطالب و نکاتی که بلد نبودم را یاد بگیرم و سؤالات سخت آزمون‏ها هم مجدداً برایم مرور شد.


  • با چه روشی از جزوه‏ی هوشمند استفاده می‏کنی؟

  • من در آزمون‏های جمع‏بندی از روش بازیابی به جای باز‏خوانی استفاده می‏کنم. جزوه‏ی هوشمند بهترین وسیله برای بازیابی است. برای دروسی که به نسبت ضعیف‏تر هستم سؤالات را به ترتیب حل می‏کنم. اول خودم شروع به حل سؤال می‏کنم؛ اگر نتوانستم به پاسخ برسم به سراغ حل تشریحی آن می‏روم. دو نکته را در هنگام استفاده مورد توجه قرار می‏دهم؛ این‏که هر سؤال در کدام آزمون مطرح شده و درجه‏ی سختی سؤال چه‏قدر بوده است.

تهیه و تنظیم: فاطمه کولیوند

Menu