با کتاب‏ سه ‏سطحی و جزوه ‏ هوشمند ازتراز 5900به 7600رسیدم+فیلم

چند روز پیش با مالک دعائی همکار خوب کانون در نمایندگی ملارد مصاحبه ‏ای داشتم که با استقبال چشمگیر خوانندگان سایت کانون مواجه شد.

با کتاب‏ سه ‏سطحی و جزوه ‏ هوشمند ازتراز 5900به 7600رسیدم+فیلم

با کتاب‏های سه ‏سطحی و جزوه ‏ی هوشمند از تراز 5900 به 7600 رسیدم

چند روز پیش با  مالک دعائی همکار خوب کانون در نمایندگی ملارد مصاحبه ‏ای داشتم که با استقبال چشمگیر خوانندگان سایت کانون مواجه شد. آقای دعائی در بخشی از صحبت‏های‏شان اشاره کرده بودند که تراز یکی از دانش‏ آموزان ملارد با استفاده ‏ی درست از منابع مطالعاتی از 5900 به 7600 رسیده است. به این فکر افتادم که به سراغ این دانش ‏آموز، راحله ندائی، بروم و با او گفت و گو کنم.

راحله ندائی دانش‏ آموز سال دوازدهم تجربی، 3 سال است که در آزمون‏ های برنامه ‏ای کانون شرکت می‏ کند.

راحله ندائی: «همیشه عادت داشتم تا روز قبل از آزمون مطالعه کنم و به علت حجم زیاد مطالب تا آخرین لحظات مباحث جدید را می‏ خواندم و فرصتی برای جمع ‏بندی نداشتم تا این‏که به مرور افت تراز پیدا کردم. وقتی با مشاور کانون -آقای دعائی- صحبت کردم ایشان "عدم جمع‏ بندی مناسب مطالب" را علت این افت تراز می‏ دانستند. به همین دلیل ابتدا تهیه ‏ی کتاب‏های سه ‏سطحی را پیشنهاد دادند و در اواخر تابستان هم تهیه ‏ی جزوه‏ی هوشمند، که برای پایه ‏ی دهم و یازدهم جزوه‏ی هوشمند را تهیه کردم.

«نحوه ‏ی استفاده ‏ی من از جزوه ‏ی هوشمند به این صورت است که برای روزهای جمع ‏بندی آخر هفته، اول سؤالاتی را که اشتباه جواب داده بودم، به دلیل اهمیت بیش‏تر این مطالب تمرین می‏ کنم. بعد از آن، سؤالاتی را که صحیح پاسخ داده بودم برای تکرار و تثبیت مطالب و در آخر سؤالاتی را که پاسخ نداده بودم و ناشی از یادگیری ناقص من بود تمرین می‏ کنم.

«بیش‏ترین تأثیر جزوه ‏ی هوشمند را در درس زیست‏شناسی و ادبیاتم دیدم. من در روزهای آخر آزمون برای خواندن کتاب زیست‏شناسی، زمان زیادی از دست می‏دادم و فقط در حال خواندن کتاب بودم بدون هیچ بازیابی‏ئی. ولی با وجود جزوه‏ ی هوشمند دیگر نیازی نیست کل کتاب را بخوانم و در حقیقت با روش صحیح بازیابی می‏کنم. در درس ادبیات، من تمام مباحث ادبیات آزمون رو مطالعه می ‏کردم ولی درصد خوبی در این درس کسب نمی ‏کردم و بازدهی نداشتم ولی با استفاده از جزوه‏ ی هوشمند رشد چشمگیری در این درس پیدا کردم.»

از او پرسیدم مهم‏ترین ویژگی‏های مثبت جزوه ‏ی هوشمند از نظر تو چیست؟

راحله ندائی: «این کتاب شخصی‏ سازی شده و فقط مناسب من است. بنابراین می‏ توانم در زمان‏های مرور و جمع‏بندی در کم‏ترین زمان بیش‏ترین مطالب را بازیابی کنم. از طرفی در حال حاضر من مدرسه می‏روم و زمانی که در اختیار دارم محدود است؛ ولی با کمک جزوه‏ ی هوشمند می ‏توانم در همان زمانی که دارم سؤالات مناسب و ضروری را حل کنم و در وقتم صرفه‏ جویی کنم. نکته ‏ی خیلی خوب و جذاب دیگر این کتاب به نظرم قسمت فهرست و مباحثی است که به صورت طبقه ‏بندی شده اول کتاب درج شده است.»

-آیا استفاده از جزوه ‏ی هوشمند را به دوستانت هم پیشنهاد می‏ دهی؟

راحله ندائی: «بله؛ من همیشه روی این کتاب تأکید می ‏کنم و به تمام دوستانم پیشنهاد می‏ دهم. چرا که خیلی از دوستانم در همین قسمت جمع ‏بندی مشکل دارند و این موضوع باعث نگرانی ایشان شده. من به دوستانم یادآوری می‏ کنم که من هم دقیقاً همین مشکل را داشتم و تا آخرین روز مطالب جدید را مطالعه می ‏کردم و وقت کم می‏آوردم؛ ولی الان با استفاده از کتاب هوشمند "دیگر سردرگمی روزهای جمع‏ بندی را ندارم". به نظر من مهم‏ترین بخش آزمون‏ها جمع ‏بندی کردن مطالب است. به همین دلیل خیلی از دوستانم به تهیه این کتاب مشتاق شده ‏اند و قصد استفاده از جزوه ‏ی هوشمند را دارند.»

تهیه و تنظیم: زهرا عابدی

فایل های ضمیمه

Menu