در ایام آخر سال و عید نوروز به چه نحوی مطالعه داشته باشیم؟

سلام به همه‌ی شما دانش آموزان عزیز به ویژه کانونی‌های عزیز وقتی کم کم به اسفند ماه نزدیک می‌شویم،سوال خیلی از دانش آموزان این مسئله می‌شود که چگونه برای ایام آخر سال و

در ایام آخر سال و عید نوروز به چه نحوی مطالعه داشته باشیم؟

سلام به همه ی شما دانش آموزان عزیز به ویژه کانونی های عزیز 

وقتی کم کم به اسفند ماه نزدیک می شویم،سوال خیلی از دانش آموزان این مسئله می شود که چگونه برای ایام آخر سال و تعطیلات نوروز برنامه ریزی داشته باشیم و به چه نحوی مطالعه داشته باشیم؟

من هم مانند شما دانش آموزان عزیز، زمانی که به این ایام نزدیک می شدم سوالاتی در ذهنم موج میزد که گاهی میزان استرس را هم افزایش میداد. نکته ی مهم این است که این ایام در واقع پل ارتباطی نمیه ی دوم کتاب های سال کنکور و دوران جمع بندی می باشد. بنابراین شما باید خود را برای عبور از این ایام و ورود به دوران جمع بندی آماده کنید. به گفته ی خیلی از رتبه های برتر این دوران، سکوی پرتاب داوطللب به سمت موفقیت می باشد. 

شمایی که بعضی از مطالب نیمسال اول هنوز نخوانده اید.

شمایی که نقاط ضعفتان را بر طرف نکرده اید.

شمایی که دوست دارید نقاط قوت خود را تقویت کنید.

شمایی که به دنبال یه شتاب فوق العاده اید.

و...

همه ی شما عزیزان  با استفاده ی بهینه از این دوران می توانید به نقطه ی مورد نظر خودتان برسید.ولی آیا واقعا همه ی این صحبت ها به همین راحتی رقم می خورد؟ مسلما جواب ابن سوال منفی است. شما میبایست ابزار لازم برای این دوران را تهیه کنید. مقصود از ابزار برای این دوران، برنامه ریزی ویژه و استفاده از منابع مختصر و مطلوب می باشد.

توجه داشته باشید که این برنامه ریزی برای هر فردی می تواند سبک منحصر به فردی داشته باشد. شما باید ببینید که عضو کدام یک از دسته های مذکور هستید. سپس با توجه به باید ها و نباید های مطرح در مورد خودتان،دست به طرح یک برنامه ی مناسب ویژگی های خودتان بزنید.تا جایی که می توانید اطراف خود را خالی از منابع غیر مفید کنید.ساعات مطالعه ی روزانه ی خودتان را متناسب با برنامه ی خود تنظیم کنید.با توجه به تعداد روز های در دسترستان دست به تنظیم برنامه ای بزنید که بیشترین بازده را برایتان داشته باشد.

در نظر داشته باشید که اولین و متخصص ترین فردی که می تواند شما را در این مسیر همراهی کند خود شما هستید.بنابراین آنقدر در تلاش نباشید که مشاور درسیتان برایتان برنامه ریزی کند. او می تواند فقط تجربه های خودش را در اختیارتان بگذارد و ایراد های احتمالی برنامه تان را برطرف کند.

یادتان باشد که هیچ موقع برای یک شروع طوفانی و رقم زدن درخشان آینده دیر نیست ولی چه بهتر که از همین الان و از همین ثانیه برای درخشش در آینده تلاش کنیم.

دانش آموزان کانونی تا حد امکان مطابق با برنامه ی راهبردی پیش بروید و تمام سعیتان را کنید تا بر این برنامه منطبق باشید.

 

Menu