بازی با این سؤالاتِ هدایتگر، دلچسب‌ است

سؤالات آزمون‌های کانون که در زمان‌ها و شرایط متفاوت برگزار می‌شود ارتباط بهتری بین شبکه‌های دانش شما ایجاد می‌کند.

بازی با این سؤالاتِ هدایتگر، دلچسب‌ است

از نمره‌ی 50 در درس زیست در نیم‌سال اول به نمره‌ی 90 در کنکور 97 رسید. مهدی طالبی، رتبه‌ی 2 تجربی از سختی‌هایی که در فرایند یادگیری زیست‌‌شناسی داشته، می‌گوید: «با درهم‌سازی سؤالات آزمون و متنوع‌سازی آن‌ها در نیمه‌ی دوم سال استراتژی تازه‌ای را شروع کردم. از سؤالاتی که تردید داشتم یا نمی‌توانستم پاسخ دهم دست نمی‌کشیدم. مهم نبود که چند سؤال، ساعت‌ها وقتم را بگیرد. کافی است همان لحظه‌ی اول که تردید یا فراموش می‌کنیم نترسیم و از سؤالات و گزینه‌ها کمک بگیریم و به کتاب درسی مراجعه کنیم. درنهایت پاسخ را خواهیم یافت.»

به نظر مهدی طالبی آزمون‌ها، تمرینات دشواری هستند که به مجموعه‌ای از دانش و مهارت‌های دانش‌آموز، مدل ذهنی می‌بخشند؛ درست مثل رانندگی که یادگیری آن نیاز به تمرکز بالا و توانایی استفاده از دست و پا و مغز به طور هم‌زمان و هماهنگ دارد. با گذشت زمان، ترکیب مهارت‌های عضلانی و فکری به راننده امکان آن را می‌دهد که بتواند با سرعت و دقت، موقعیت‌ها را تشخیص داده و طبق مدل ذهنی مناسب خود عکس‌العمل نشان دهد.

سؤالات آزمون‌های کانون که در زمان‌ها و شرایط متفاوت برگزار می‌شود ارتباط بهتری بین شبکه‌های دانش شما ایجاد می‌کند. شما می‌توانید با تمرین این سؤالات، با چندگانه‌ شدن مسیرهای یادآوری، به کارایی دانشتان بیفزایید.

Menu