چرا آزمون‌های جمع‌بندی نیم‌سال اول مهم است؟

نحوه‌ی درس خواندن برای کنکور بسیار حائز اهمیت است. مهم‌ترین بخش این درس خواندن مرور این اطلاعاتی است که دانش آموز وارد ذهن خود می‌کند.

چرا آزمون‌های جمع‌بندی نیم‌سال اول مهم است؟

نحوه ی درس خواندن برای کنکور بسیار حائز اهمیت است. مهم ترین بخش این درس خواندن مرور این اطلاعاتی است که دانش آموز وارد ذهن خود می کند. اگر مرور اتفتاق نیافتد، تقریبا می توان گفت درس خواندن خیلی تاثیری ندارد!

در دوران جمع بندی، مهم ترین کار مرور مناسب مطالبی است که قبلا خوانده شده که این کار، باید با بازیابی اطلاعات انجام شود.

آزمون های دوران جمع بندی اهمیت زیادی دارند. 21 دی ماه (مرور مباحث سال آخر) و 5 بهمن (مرور پایه) به عنوان سکو های مقایسه ای با آزمون های 16 و 7 فروردین هستند که مباحث مشترک دارند.

هر دو آزمون 21 دی و 5 بهمن از جهات مرور و جمع بندی، ایستگاه جبرانی بودن و مقایسه ای بودن با آزمون های فروردین بسیار مهم هستند. دانش آموز باید با آمادگی کامل در این آزمون ها حاضر شود و غیبت نکند تا خود را محک بزند.

با توجه به اینکه به مباحث پایه کمی کم لطفی می شود که سبب غیبت در این آزمون ها می شود، دانش آموزان میترسند که ترازشان کاهش یابد؛ اما باید به این نکته توجه داشته باشند که نتیجه ی آن، صرفا جهت خودآگاهی دانش آموزان است و نه چیز دیگری؛ به این فکر کنند که با مقایسه ی نتیجه ی این آزمون و آزمون های فروردین، می توانند شاهد روند پیشرفت یا افت تحصیلی خود باشند.

بهترین منابع در این دوران، تست های علامت‌دار شده ی خود دانش آموز، کارنامه ی اشتباهات آزمون های کانون و کتاب های جمع بندی است و باز هم به این نکته تاکید می کنم که بازیابی اطلاعات انجام شود، نه بازخوانی؛ تا هم وقت تلف نشود و هم مرور به صورت مفید انجام شود.

Menu