تضمین موفقیت با مثبت‌اندیشی

بیایید از این پس در هر رویدادی به جای منفی‌نگری به دنبال نکات مثبت بگردیم؛ نکاتی که باعث شکرگذاری، شادی و آرامش می‌شوند.

تضمین موفقیت با مثبت‌اندیشی

کلمه‌ی «مثبت» از منظر علم ریاضی یعنی ویژگی کمیتی بزرگ‌تر از صفر. با توجه به این معنی، حتی در بدترین شرایط و چالشی‌ترین موضوعات هم پوچ و تهی نیستیم و چیزهایی برای شروع دوباره و امیدواری داریم اگر مثبت‌نگر باشیم.

مثبت‌اندیشی یکی از پیش‌شرط‌های موفقیت در هر کاری است. آدمی علاوه بر آن‌که همواره با مسائل روزانه درگیر است دیر یا زود با مشکلاتی جدی مواجه می‌شود که اگر مثبت‌نگر نباشد درست عمل نکرده و به‌اصطلاح قافیه را خواهد باخت. تصور کنید دانش‌آموزی شروع به تست‌زنی می‌کند. در پایانِ 10 تست می‌تواند به خود بگوید: «من توانستم به 4 تست پاسخ درست بدهم» و با انگیزه‌ی بیش‌تری به تست‌زنی ادامه دهد یا برعکس، می‌تواند به خود بگوید: «نتوانستم به 6 سؤال پاسخ درست بدهم» و سرخورده و ناراحت کار را رها کند. به نظر شما کدام نگرش و تفکر باعث پیشرفت خواهد شد؟

حالا به این‌ ویژگی‌ها در یک دانش‌آموز مثبت‌اندیش توجه کنید:

او ذهن خود را درگیر کمبودها، ضعف‌ها و سایر مسائل منفی نمی‌کند؛ بنابراین می‌تواند درست فکر کند و برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشد. همیشه و در هر چالشی دلیلی برای شروع مجدد دارد و امیدوار است. همواره به دنبال شناخت نقاط قوت خود است که نتیجه‌ی آن خودباوری و اعتمادبه‌نفس خواهد بود. شخصیتی پویا و شاد دارد. او حتی سؤالاتی را که اشتباه پاسخ داده فرصتی برای یادگیری ناقص خود می‌داند تا آن‌ها را به یادگیری کامل تبدیل کند.

نظر شما در مورد این ویژگی‌ها چیست؟

بیایید از این پس در هر رویدادی به جای منفی‌نگری به دنبال نکات مثبت بگردیم؛ نکاتی که باعث شکرگذاری، شادی و آرامش می‌شوند. این تمرین باعث بالا رفتن شاخصه‌ی مثبت‌نگری در شما خواهد شد و موفقیت شما را تضمین خواهد کرد. البته به یاد داشته باشید که هرگز «مثبت‌نگری» را با «خوش‌باوری» اشتباه نگیرید.

Menu