گام‌هایی در مسیر بهره‌وری بالاتر

حتی اگر اهداف شما در بازه‌های کوتاه یا بلندمدت تنظیم نشده‌اند، همین حالا، تعدادی از آن‌ها اهمیت بیش‌تری برای شما دارند.

گام‌هایی در مسیر بهره‌وری بالاتر

نکته‌ی هیجان‌انگیزی که در تلاش برای کسب بهره‌وری بالاتر وجود دارد، ارتقای سطح موفقیت است. قرار گرفتن در مدار بهره‌وری، همه‌ی اجزای موفقیت (از هدف اولیه تا نتیجه‌ی نهایی) را به مرحله‌ای بالاتر از مقیاس شخصی موفقیت خواهد رساند. راهکار‌های زیر می‌تواند گام‌های کوچکی برای رسیدن به بهره‌وری بالا باشد.

تلاش برای تکمیل اهداف مهم‌تر

حتی اگر اهداف شما در بازه‌های کوتاه یا بلندمدت تنظیم نشده‌اند، همین حالا، تعدادی از آن‌ها اهمیت بیش‌تری برای شما دارند. این اهدافِ مهم به شخصیت موفقیت شما شکل داده و تعریف دقیقی از آن ارائه می‌دهد. نقطه‌ی مطلوب شما در آینده حول محور همین اهداف مهم می‌چرخد. این اهداف اهمیت بسیار مهمی در ایجاد انگیزه‌ و درنتیجه‌ بهره‌وری دارند. برنامه‌ریزی برای تکمیل این اهداف، برنامه‌ریزی‌های شما را به سمت بهره‌وری سوق می‌دهد و با تلاش برای دست‌یابی به این اهداف، موقعیت دست‌یابی به اهداف دیگر نیز فراهم می‌شود.

فقط برای بازآفرینی به عقب برگردید

پیمودن مسیر بهره‌وری در موفقیت، یک مسیر مستقیم و روبه‌جلوست که حاصل برنامه‌ریزی منظم و اجرای دقیق برنامه است. اگر عاملی مثل وسواس، شما را به تکرار چندباره‌ی یک برنامه‌ریزی ترغیب می‌کند یا جا ماندن از یک مرحله‌ی خاص از برنامه‌ریزی، انگیزه‌ی برگشت به عقب را در شما ایجاد می‌کند، باید برای متوقف کردن آن تلاش کنید. بازگشت به عقب، فقط برای ایجاد تغییرات ضروری، کارایی دارد؛ تغییراتی مثل تنظیم اهداف جدید یا اعمال تغییر در مدل برنامه‌ریزی. فراموش نکنید که استراحت‌های غیر ضروری نیز در این مسیر، مانند بازگشت به عقب هستند.

کسب اطمینان از ارزیابی صحیح عملکردها

اطمینان پیدا کردن از ارزیابی صحیح عملکرد، یک راهکار طلایی دارد: انتخاب اهداف و برنامه‌ریزی‌های  قابل اندازه‌گیری. برنامه‌ریزی قابل اندازه‌گیری یعنی برنامه‌ای که بتوان عملکرد را با نوع برنامه‌ریزی مقایسه کرد. با اختصاص بخشی از زمان هفتگی به این ارزیابی، پایه‌ی موفقیت خود را خواهید ساخت. در مرحله‌ی بعد باید برای پذیرش واقع‌بینانه‌ی نتایج ارزیابی و اعمال سریع تغییرات ضروری آماده باشید.


منبع :

Menu