خودباوری، میوه‌ی درخت مثبت‌اندیشی

دانش‌آموزان مثبت‌اندیش ویژگی‌هایی دارند که موجب پیشرفت و بهبود رفتار و تحصیل آن‌ها می‌شود.

خودباوری، میوه‌ی درخت مثبت‌اندیشی

دانش‌آموزان مثبت‌اندیش ویژگی‌هایی دارند که موجب پیشرفت و بهبود رفتار و تحصیل آن‌ها می‌شود.

1. نوجوانان مثبت‌نگر از درونِ وجودشان، به دنبال خلقِ شادی هستند. شادی‌آفرین‌اند و این ویژگی را با خود به تمام محیط‌هایی که می‌روند، می‌برند. با نور و رنگ و شعر و کتاب، با افکار زیبا و سخنان دلگرم‌کننده، نه‌تنها خود، بلکه اطرافیانشان را نیز به داشتنِ نگاه زیبا به زندگی تشویق می‌کنند.

2. دانش‌آموزان مثبت‌اندیش بر این باورند که همیشه راهی وجود دارد. برای درس خواندن، برای یافتن راه‌حل مسائل و برای این‌که از کم‌ترین امکانات، بیش‌ترین استفاده را ببرند، بهترین راه را پیدا می‌کنند. هرگز به بن‌بست فکر نمی‌کنند و با جسارت و تلاشی که دارند برای همه‌ی مسائلشان راهی خلق می‌کنند.

3. مهم‌ترین ویژگی دانش‌آموزان مثبت‌نگر، خودباوری است. این دانش‌آموزان در باغ زندگی‌شان درخت مثبت‌اندیشی می‌کارند و میوه‌ی خودباوری برداشت می‌کنند. به مرور زمان، اندیشه‌ی مثبت موجب ایجاد روحیه‌ی خودباوری در آن‌ها می‌شود. باور دارند که می‌توانند به هر سطحی از پیشرفت که می‌خواهند، برسند و به تمام توانایی‌هایِ خودشان، ایمان دارند. باور به عبارت «من می‌توانم» باعث می‌شود هر مرحله‌ای از زندگیِ تحصیلی را با موفقیت پشت‌ سر بگذارند و برای رسیدن به هدف از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

اندیشه‌ی مثبت، نگاه مثبت و خودباوری راهِ زندگی را هموار می‌کند.

Menu