روشهای یادگیری هر دانشآموزی منحصربهفرد و مختصِ خود اوست. دانشآموز روشهای مختص خودش را بر اساس تحلیل بازخورد کشف میکند و تحلیل آزمون به مثابهی بازخورد، اهمیت کلیدی دارد.
وقتی هر دو هفته یکبار بازخود میگیرید و تحلیل میکنید، همیشه بر مدار پیشرفت باقی میمانید و خودتان را با چشم باز رو به جلو به حرکت درمیآورید.
بازخورد و تحلیل بازخورد فرایند کشف و مکاشفهی دایمی است؛ فرایندی که تفکر نظاممند را یاد میدهد و به عمل میآورد. فرایند تحلیل بازخورد تنها وقتی به عمل میآید و واقعی میشود که واضح و شفاف به روی کاغذ میآید؛ ازاینرو وقتی مینویسید واضح و شفاف میشوید.
«بدون یک جلسه غیبت» را باید بیش از اینها جدی بگیریم؛ به مثابهی یک رهیافت استراتژیک و به عنوان یک عهد و یک میثاق که هر نابغهای با آن نابغه میشود.
وقتی فردوسی میگوید «بسی رنج بردم در این سال سی»، بر این مهم تأکید میورزد که نبوغ امری ارثی یا ذاتی نیست؛ یا حافظ که میگوید «دور چون با عاشقان افتد تسلسل بایدش».
«بدون یک جلسه غیبت» امری تصادفی یا موردی نیست؛ اتفاقی نیست، بلکه عهد و میثاقِ برنامهای است که مومن به آن وفادار میماند و با چشم باز بر تداوم آن اصرار میورزد.