دوست‌هایِ شما قبل از‌مطالعه در ایام امتحانات

اگر دوست دارید بدانید که در ایام امتحانات از کجا شروع کنید و چگونه زمان خود را بیهوده هدر ندهید با این دو ابزار طلایی دوست و همراه شوید.

دوست‌هایِ شما قبل از‌مطالعه در ایام امتحانات

اگر دوست دارید بدانید که در ایام امتحانات از کجا شروع کنید و چگونه زمان خود را بیهوده هدر ندهید با این دو ابزار طلایی دوست و همراه‌ شوید. قبل از هر‌چیزی‌ فراموش‌ نکنید که شما در آزمون‌های برنامه‌ای شرکت می‌کنید و هر دو هفته یک‌بار بازخورد می‌گیرید. چندین‌بار مباحثِ ‌کتاب را از ابتدا مطالعه کرده‌اید و این امر مواجه شدن با امتحان را برای‌ شما راحت می‌کند.

در ابتدا کارنامه‌ی ۵ نوع درسِ خود را مشاهده کنید و نقاط قوت و ضعفتان را شناسایی کنید .در جلسه‌ی دستاوردها روش‌های موفق خود را نوشته‌اید، پس آن‌ها را ادامه دهید که با این کار بازدهی مطالعه‌ی شما بالا می‌رود.

بعد از کارنامه‌ی ۵ نوع درس به سراغ کارنامه‌ی مبحثی بروید، میزان تسلط خود را روی مباحثِ هر درس شناسایی کنید و با توجه به شرایط و زمانی که در اختیار دارید تصمیم بگیرید که می‌خواهید از کدام مبحث، مطالعه‌ی خود را آغاز کنید.

پیشنهاد می‌کنم که از نقاط قوتِ پایدارِ خود شروع کنید و با یک امتحان از میزان تسلط خود‌ مطمئن شوید. اگر دیدید که هم‌چنان بر روی آن مباحث مسلط هستید، به سراغ نقاط ضعف خود بروید .

در مطالعه‌ی نقاط ضعف، مباحثی که مهم‌تر هستند را در اولویت قرار دهید. کتاب درسی را کاملا بخوانید و بعد به سراغ جزوه و نمونه سوال‌های دبیرتان بروید. برای این که مطمئن شوید مبحث را کاملا یادگرفته‌اید از کتاب پرتکرار استفاده کنید تا نمونه‌های مختلف سوالات آن مبحث را حل کنید.

با کمکِ این دو کارنامه مطمئن باشید که در شروع مطالعه سردرگم نیستید و دقیقا می‌دانید باید روی چه مباحثی تمرکز کنید.از آنجایی که نقاط قوت خود را بازخوانی نکرده‌اید، زمانتان بیهوده هدر نرفته است، در نتیجه برای مطالعه‌ی نقاط ضعفتان زمان کافی خواهید داشت. دقت داشته باشید در مطالعه‌ی نقاط ضعفتان هم اصرار بر بازخوانی مطالب نداشته باشید، بلکه بعد از مطالعه‌ی متن کتاب و مرور کلمات کلیدی از خودتان آزمون بگیرید.

Menu