دفتر برنامهریزی کانون دو تاثیر تعیینکننده دارد. اولین و مهمترین تاثیر، افزایش ساعات مطالعه است. به گونهای که هر دانشآموزی که چند هفته دفتر برنامهریزی را تکمیل میکند متوجه تاثیر دفتر برنامهریزی بر افزایش ساعات مطالعهی خود میشود. با تکمیل دفتر برنامهریزی شما با خودتان رقابت میکنید و تلاش میکنید به شرایط ایدهآل خود نزدیک شوید و هر هفته از هفتهی قبل بیشتر و بهتر مطالعه کنید.
اما دومین تاثیر مهم دفتر برنامهریزی بهبود کیفیت مطالعه از طریق ایجاد تعادل مطالعاتی است. وقتی صفحهی ۱۸۲ دفتر برنامهریزی را تکمیل میکنید متوجه تعادلها و عدم تعادلهای خود میشوید. پدرها و مادرها میتوانند این صفحه را برای فرزندانشان پر کنند یا بر تکمیل آن نظارت داشته باشند و این کار به زمان زیادی هم نیاز ندارد.
دقت کنید که تشخیص کیفیت و تعادل مطالعه نیازمند یک ابزار است و به طور حسی و شهودی نمیتوان این موضوع را به خوبی تشخیص داد. ممکن است دانشآموز بدون اطلاع دقیق از وضع خود، یک درس یا یک مبحث را که به آن علاقه دارد یا بر عکس به دلیل ضعف جدی میخواهد در آن درس وضع خود را بهبود بخشد، بیش از اندازه مطالعه کند و به درسهای دیگر کمتوجهی نماید. پس از آن که صفحهی ۱۸۲ دفتر برنامهریزی را چند بار تکمیل کردید متوجه تعادلهای مطالعاتی خود میشوید.
ردیفهای افقی، تعادلها و عدم تعادلهای شما در مطالعهی درسهای مختلف را نشان میدهند و ردیف آخر که ردیف جمع کل هر هفته است نشان میدهد که آیا ساعات مطالعهی شما در هفتههای متوالی متعادل است یا خیر.
دفتر برنامهریزی مهمترین ابزار کانونی است و باید آن را جدی بگیرید.