تخمین رتبه و انتخاب رشته

یکی از رفتارهای راهبردی انسان‌ها برای موفقیت و برنامه‌ریزی در کارها، تخمین صحیح از فرایند رفتار است.

تخمین رتبه و انتخاب رشته

تخمین رتبه و انتخاب رشته

یکی از رفتارهای راهبردی انسان‌ها برای موفقیت و برنامه‌ریزی در کارها، تخمین صحیح از فرایند رفتار است.

درواقع با تخمین و محاسبه‌ی صحیح می‌توان از میزان خسارت‌ها و آسیب‌ها کاست و بر میزان سود در سرمایه افزود. در این میان، زمان مهم‌ترین سرمایه محسوب می‌شود.به عنوان مثال، برای مسافرت رفتن سعی می‌کنیم با توجه به مسافت مورد نظر، مدت‌زمان رسیدن به مقصد را تخمین زده تا علاوه بر این‌که از زمان بهره‌ی بیش‌تری می‌بریم، بتوانیم مقدار مواد غذایی یا سایر مایحتاج را برای پیمودن بی‌دغدغه‌ی مسیر محاسبه کنیم.

سایت کانون با بهره بردن از اطلاعات هزاران دانش آموزی کانونی شرایطی فراهم آورده است تا دانش آموزان بتوانند وضعیت فعلی خود را تخمین بزنند.به این صورت که بعد از پایان برگزاری آزمون شبیه ساز در دوران جمع بندی، دانش آموزان در رشته ریاضی، تجربی و انسانی با وارد کردن درصد به دست آمده از درس های موجود در دفترچه سوالات کنکور در رشته های مختلف می تواند محدوده رتبه کنکور خود را در مناطق یک، دو، سه در سال های مختلف را مشاهده نمایند.تخمین رتبه از قسمت ها ی جذاب سایت است معمولا دانش آموزان دوست دارند بدانند با درصد هایی که در آزمون های جمع بندی کسب می کنند چه رتبه ای در کنکور کسب می کنند.در این قسمت از سایت کارنامه های کنکور بر اساس رتبه در چند سال مختلف در اختیار شما قرار می گیرد و می توانید میانگین تراز آن ها را با چند تا از ده تا مشاهده کنید. همچنین می توانید میانگین تراز خود را در سایت کانون وارد کنید و رتبه های دانش آموزان کانونی را بررسی کنید.و قسمتی متفاوت از باقی قسمت ها ،کارنامه کنکور بر اساس رشته و دانشگاه است .شما می توانید در این قسمت رشته و دانشگاه مورد نظر خود را  انتخاب کنید و رتبه منطقه و کشوری دانش آموزان را ببینید همچنین می توانید چند تا از ده تای هدف خود را یادداشت کنید و برای رسیدن به آن تلاش کنید.

در نرم افزار رایگان انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد دانش آموزان می توانند با داشتن رتبه کشوری و سهمیه ای خود بر حسب علاقه رشته های دانشگاهی خود را انتخاب کنند و میزان قبولی در سه قسمت خوش بینانه و واقع بینانه و کف قابل قبول را مشاهده کنند همچنین اطلاعاتی از ظرفیت رشته ها و میزان قبولی از کانون قلم چی در این قسمت دیده می شود.

در راستای انتخاب رشته‌ی درست به این عوامل توجه کنید 

  • علاقه: بی‌تردید از مهم‌ترین عوامل انتخاب رشته است ولی صرفاً داشتن علاقه برای یک انتخاب صحیح کافی نیست؛ استعداد و توانایی: لازمه‌ی موفقیت در هر رشته‌ای، داشتن استعداد و توانایی است. افراد موفق در هر شغلی به طور قطع این عامل را دارند؛ آینده‌ی شغلی: اگر داشتن شغل و کسب درآمد از رشته‌ای که در دانشگاه می‌خوانید برای‌تان مهم است در مورد بازار کار آن تحقیق کنید و در این مورد بی‌تفاوت نباشید.احتمال قبولی: در کنار عوامل گفته‌شده لازم است احتمال قبولی خود را با توجه به نمره و رتبه‌ای که کسب کرده‌اید در رشته‌ و دانشگاه‌های انتخابی خود ببینید تا انتخاب رشته‌ی شما به قبولی و ورود شما به دانشگاه بینجامد.

صفحه ویژه مقاطع

در سایت کانون هر مقطع یک صفحه مخصوص به خود را دارد در این صفحه می توانید فهرست کتاب های کانون ویژه مقطع خود را دانلود کنید. سایت کانون پاسخ های تشریحی آزمون روز جمعه و آزمون غیر حضوری را در این صفحه در اختیار شما قرار داده است همچنین می توانید نمونه سوالات امتحانی خود را در این صفحه پیدا کنید.

در بخشی از این صفحه سوالات دام دار و پر بحث قرار داده شده است که شما با کلیک کردن بر روی آن می توانید به صفحه ی مربوط به آن وارد شوید، درس و تاریخ آزمون را مشخص کنید و سوالات را مشاهده کنید و در بحث شرکت کنید.

شما می توانید نام و عکس نفرات برتر آزمون خود را در صفحه مقطع مشاهده کنید، این ویژگی به تفکیک برای هر درس اجرا شده است. با انتخاب سوال آن می توانید صورت  سوال و پاسخ آن و گزینه ای که اکثر دانش آموزان آن را به اشتباه انتخاب کرده اند را مشاهده کنید و نظر خود را در این باره ثبت کنید.

همچنین قسمتی از این سایت به پاسخ گویی به سوالات علمی شما تخصیص داده شده است،می توانید سوالات علمی خود را بپرسید و در کمترین زمان ممکن  توسط رتبه های برتر سال های گذشته به سوالات شما پاسخ داده می شود.و در آخرین قسمت فیلم های آموزشی روی سایت قرار داده شده است که برای آزمون پیش روی شما مفید است

Menu