عدم غیبت

فرض کنید دوچرخه‌ی شما سالم است و می‌خواهید با آن از خانه به مدرسه بروید. باید زمان و ساعت مقرری را برای رسیدن به مدرسه محاسبه کنید تا دیر به مقصد نرسید.

عدم غیبت

بارها و بارها این نکته را شنیده‌ایم که در آزمون‌های برنامه‌ای غیبت نکنید!

تا به امروز مقالات و گفته‌های مشاوران در این زمینه نیز گستره‌‌ی عظیمی را شامل شده است اما این بار می‌خواهم نگاهی متفاوت به اهمیت عدم غیبت در آزمون‌ها داشته باشیم.

فرض کنید دوچرخه‌ی شما سالم است و می‌خواهید با آن از خانه به مدرسه بروید. باید زمان و ساعت مقرری را برای رسیدن به مدرسه محاسبه کنید تا دیر به مقصد نرسید. ازطرفی فرصت به دست گرفتن دوچرخه و پیاده‌روی را هم ندارید. اگر در حین مسیر یکی از دانه‌های زنجیر دوچرخه فقط از یک نقطه جدا شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ قطعاً امکان پیمودن مسیر با دوچرخه را نخواهید داشت و ناچار باید پیاده بروید و نمی‌توانید به‌موقع به مدرسه برسید. وقتی زنجیر دوچرخه تنها از یک نقطه جدا شود با صرف هزینه‌ی اندکی می‌توانید آن را تعمیر کنید اما زمانی که زنجیر دوچرخه از چند قسمت جدا شود قطعاً هزینه‌ی تعویض و تعمیر آن زیادتر خواهد شد.

موضوع غیبت در آزمون‌ها هم چیزی شبیه به همین داستان است. اگر دانه‌های زنجیر را به آزمون‌ها تشبیه کنیم، اهمیت به هم متصل بودن و عدم انفصال آن‌ها را درک خواهیم کرد. تمام دانه‌های زنجییر دوچرخه زمانی به بهترین شکل عمل می‌کنند و ما را به مقصد می‌رسانند که به هم متصل باشند و از هم جدا نشوند.

یادمان باشد زمان زیادی برای رسیدن در ساعت مقرر به مدرسه برای پیاده‌روی نخواهیم داشت. کشف زمان به عهده‌ی خودتان.

Menu