جعبه‌ابزار کارنامه

یکی از افتخارات کانون این است که در همان روز آزمون، کارنامه‌ای به دانش‌آموز می‌دهد تا بتواند هر چه زودتر به اشتباهات خود پی ببرد.

جعبه‌ابزار کارنامه

یکی از افتخارات کانون این است که در همان روز آزمون، کارنامه‌ای به دانش‌آموز می‌دهد تا بتواند هر چه زودتر به اشتباهات خود پی ببرد. بسیاری از دانش‌آموزان از همین ویژگی برای پیشرفت خود استفاده می‌کنند. در غروب روز جمعه کارنامه‌ای در دست دارید که گران‌بهاترین و پرارزش‌ترین مطالب در آن نهفته است. کسی موفق است که با این کارنامه، که حاوی اشتباهات خودش است، دوست شود و تلاش کند تا دوستی‌اش پایدار بماند. دوست خود را در دست بگیرید. تک تک اشتباهاتش را در کتاب خودآموزی یادداشت کنید. سپس مشخص کنید که در چه مباحثی ضعف داشته و در طول هفته سعی در یادگیری آن‌ها داشته باشید.

در هر دو ماه، به سراغ دوست دیرینه‌تان بروید و به آن نگاه کنید. با کمک این دوست خوب (کارنامه‌ی پنج نوع درس) متوجه می‌شوید که در چه درس‌هایی ضعف جدی دارید و چه درس‌هایی را می‌توانید به نقطه‌ی قوت پایدار تبدیل کنید. راستی درس‌های نوسانی‌تان را هم خواهید شناخت. ممکن است گه‌گاهی در بعضی مباحث ضعف داشته باشید و در آن درس‌ها موفق نباشید. از راهنمایی این دوست خوب استفاده کنید تا دوباره دو ماه بعد به سراغش بروید.

اما بهترین دوست شما: کارنامه‌ی بازیابی. در این کارنامه خواهید دید که در هر درس و در هر مبحث در چه قسمت‌هایی سؤالات زیادی را درست پاسخ نداده‌اید یا نتوانستید پاسخ دهید. به شما خواهد گفت که باید در چه مبحثی تلاش خود را مضاعف کنید. در دوستی با او ثابت‌قدم باشید.

دوست دیگری نیز دارید که وقتی به سراغش می‌روید متوجه می‌شوید که اگر برنامه‌ریزی کنید می‌توانید با شروع نیم‌سال دوم آغازی بهتر از قبل داشته باشید. کارنامه‌ای از اشتباهات شما که حالا جزء دوستانتان هستند.

نیم‌سال دوم در راه است. با این دوستان خود مهربان‌تر باشید.

Menu