چگونه ریاضی بخوانیم؟

روند مطالعه‌ی درس‌هایی مانند ریاضی که جزء درس‌های محاسباتی است، شامل مراحل یادگیری، تمرین و مرور مطالب است.

چگونه ریاضی بخوانیم؟

روند مطالعه‌ی درس‌هایی مانند ریاضی که جزء درس‌های محاسباتی است، شامل مراحل یادگیری، تمرین و مرور مطالب است.

یادگیری:
در درس ریاضی اولین قدم، یادگیری عمیق مطالب است که این امر نیازمند گوش کردن و یادگیری کامل در کلاس درس است. حتماً در کلاس درس از تدریس معلم یادداشت بردارید و مثال‌هایی را که بررسی می‌کند بنویسید. پس از یادگیری مطلب در کلاس درس یادداشت‌های خود را همان روز در منزل مرور کنید و تمرین‌های نمونه‌ را حل کنید. پس از این کار به سراغ کتاب درسی بروید. در سال‌های اخیر سؤالاتی به طور مستقیم از تمرین‌ها و مثال‌های کتاب درسی در کنکور سراسری طرح شده است؛ پس تمام مثال‌ها و تمرین‌های کتاب درسی را حل کنید.

تست‌زنی:

بعد از یادگیری و زدن تست آموزشی و خلاصه‌نویسی، نوبت به تست‌زنی از نوع آزمونی می‌رسد. در تست آزمونی زمان اهمیت دارد؛ زیرا هدف، افزایش سرعت‌العمل و کاهش بی‌دقتی است. در این مرحله تمرین تست زیاد را توصیه نمی‌کنیم. مثلاً برای مبحثی مانند دنباله، که در کنکور معمولاً یک تست را به خود اختصاص می‌دهد، زدن ۵۰ تست کافی است؛ ولی برای مبحثی مانند احتمال، که معمولاً در کنکور سراسری 3 تست از آن طرح می‌شود، باید تست‌های بیش‌تری تمرین کنید. تست‌هایی را که موفق به پاسخ‌گویی نشدید نشان‌دار کنید تا در نوبت‌های بعدی مجدداً آن‌ها را حل کنید.

تکرار و مرور مباحث یادگرفته‌شده:

در درس ریاضی به دلیل حجم زیاد مباحث ممکن است بعد از مدتی مطالبی را که قبلاً یاد گرفته‌اید فراموش کنید. در فواصل معین به مرور مطالب قبلی بپردازید و برای این کار خلاصه‌های‌تان را مرور کنید و سپس تست‌هایی را که نشان‌دار کرده‌اید مجدداً پاسخ دهید. هر چه تعداد دفعاتی که مباحث ریاضی را مرور می‌کنید و تعداد تست‌هایی که تمرین می‌کنید بیش‌تر باشد، تسلط بیش‌تری بر مباحث مختلف پیدا خواهید کرد.

Menu