منبع مطالعه‌ی مناسب از فردی به فرد دیگر متفاوت است

اگر مسئله‌ای گنگ و نامفهوم باشد و با استفاده از منبع موجود رفع نشود، به دلیل اهمیت تفهیم در دوره‌ی کنکور، باید نسبت به تهیه‌ی منبع جدید اقدام کرد.

منبع مطالعه‌ی مناسب از فردی به فرد دیگر متفاوت است

داشتن منابع مطالعاتی مناسب یا به‌اصطلاح خوراک خوب، یکی از کلیدی‌‌ترین عوامل موفقیت رتبه‌های برتر کنکور است؛ اما در بین این همه تنوع در انتشارات و مؤلف و جزوات، چگونه منبع مطالعاتی مناسب را تشخیص دهیم؟

منبع مطالعه‌ی مناسب از فردی به فرد دیگر متفاوت است؛ اما نکاتی که باید در نظر بگیرید عبارت‌اند از:

  • - دانش‌آموز باید با آن منبع راحت باشد؛ به طوری که با احساس خوب و علاقه از آن استفاده کند. این مهم در صورتی محقق می‌شود که به وسیله‌ی درس‌نامه‌ی منبع به تفهیم کامل و صددرصدی برسد و با استفاده از تست‌های آن بتواند مطالب را تثبیت کند.

  • اگر مسئله‌ای گنگ و نامفهوم باشد و با استفاده از منبع موجود رفع نشود، به دلیل اهمیت تفهیم در دوره‌ی کنکور، باید نسبت به تهیه‌ی منبع جدید اقدام کرد.

  • - برای درس‌های عمومی زیاد سخت‌گیری نکنید؛ زیرا در بیش‌تر مواقع با داشتن یکی دو منبع مطالعه و تست می‌توان به درصد بالایی دست پیدا کرد.

  • - برعکس درس‌های عمومی باید برای درس‌های اختصاصی منابع مطالعاتی متعددی تهیه و مطالعه شود. تنوع این منابع باید با توجه به ساعت مطالعه باشد. ساعت مطالعه‌ی بالاتر نیاز به خوراک بیش‌تر و درنتیجه منبع بیش‌تر دارد.

  • - سؤالات در درس‌های اختصاصی با تنوع بالایی طراحی و ارائه می‌شوند؛ بنابراین ضروری است قبل از آزمون‌ها و به‌خصوص کنکور با همه نوع سؤالی مواجه شوید تا در کنکور هیچ نوع سؤالی جدید و استرس‌زا نباشد.

  • با حل سؤالات متنوع از منابع مختلف می‌توانید به این آمادگی برسید. نباید از سبک سؤال‌های ساده و پیش‌پاافتاده غافل شوید؛ زیرا مشخص نیست سؤالات کنکور با چه شیوه‌ای طرح می‌شوند.

  • - در بحث درس‌نامه با توجه به تأکیدی که در تفهیم مطلب داریم، منبع باید به شرطی انتخاب و استفاده شود که بتواند به طور کامل مفهوم را برساند. این موضوع از شخصی به شخص دیگر متفاوت است و تنها خود دانش‌آموز قادر به کشف آن است. اگر منبعی نمی‌تواند موضوع را تفهیم کند، از آزمودن منابع جدید نترسید.

Menu