انتخاب واحد و نگاه به آینده در تابستان

بعضی از دانش‌آموزان تابستان را فصل استراحت می‌دانند و برنامه‌ای برای درس خواندن ندارند؛ اما واقعیت برای همه‌ی دانش‌آموزان این گونه نیست.

انتخاب واحد و نگاه به آینده در تابستان

بعضی از دانش‌آموزان تابستان را فصل استراحت می‌دانند و برنامه‌ای برای درس خواندن ندارند؛ اما واقعیت برای همه‌ی دانش‌آموزان این گونه نیست. بسیاری از آن‌ها تابستان را فرصت خوبی می‌دانند تا علاوه بر مرور و تکمیل یادگیری درس‌های گذشته، نگاهی هم به درس‌های سال آینده داشته باشند.

برنامه‌ریزی نقش مؤثری در موفقیت دانش‌آموزان در تابستان دارد و بسترهای موفقیت را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند. برای موفق شدن باید برنامه را اجرا کرد. اجرا کردن هم  یعنی درس خواندن.

بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی با طراحی برنامه‌ی راهبردی آزمون‌ها در طول تابستان به این مهم توجه جدی کرده و دانش‌آموزان با ثبت نام در آزمون‌های برنامه‌ای کانون علاوه بر مرور درس‌های سال گذشته حداقل در دو درس به انتخاب خود دانش‌آموز و حضور در کلاس‌ها، استفاده از dvd‌های مفهومی، کتاب‌های کمک‌آموزشی و مشاوره و راهنمایی پشتیبان اقدام به پیش‌خوانی درس‌ها می‌کنند و خود را برای حضوری فعال‌تر و کنجکاوانه‌تر در کلاس‌های مدرسه آماده می‌کنند.

پیشنهاد می‌کنم حتماً درس‌های سال آینده را در برنامه‌ی خود بگنجانند و فقط به فکر درس‌های سال قبل نباشند. خواندن درس‌های جدید، انگیزه‌ی بیش‌تری را برای شما به وجود می‌آورد و باعث به وجود آمدن اعتمادبه‌نفس خواهد شد.

به فکر کتاب‌های کمک‌آموزشی خود باشید؛ اما نه هر کتابی را که می‌بینید. یک الگو برای خودتان داشته باشید. برای هر درس، یک یا دو کتاب تهیه کنید و آن‌ها را کامل بخوانید. به عنوان مثال تهیه‌ی کتاب تابستان و زرد عمومی و سؤالات پرتکرار از انتشارات کانون برای تابستان مفید خواهد بود.

Menu