کتاب کار برای تثبیت

کتاب کار از جمله کتاب‌هایی است که برای تثبیت آموخته‌ها مناسب است و هم معلم و هم دانش‌آموز به عنوان تکلیف می‌توانند از آن استفاده کنند.

کتاب کار برای تثبیت

کتاب کار از جمله کتاب‌هایی است که برای تثبیت آموخته‌ها مناسب است و هم معلم و هم دانش‌آموز به عنوان تکلیف می‌توانند از آن استفاده کنند. دانش‌آموز می‌تواند بعد از تدریس معلم و خواندن جزوه‌ی او روزانه 5 تا10 تمرین از این کتاب برای یادگیری مباحث انجام دهد.

کتاب کار معمولاً پاسخ ندارد و فقط شامل سؤالات تشریحی است. اهمیت حل سؤالات تشریحی به سبب بهبود یادگیری و تثبیت مطالب بسیار زیاد است. از آن‌جا که اولین و اصلی‌ترین منبع، کتاب درسی است در روند مطالعه نیز بعد از مطالعه‌ی کتاب و جزوه‌‌ی دبیر باید به سراغ مثال‌های کتاب و تمرینات آن بروید تا با شروع آسان یادگیری خود را تسهیل بخشید.

در این راستا کتاب‌های کار که شامل تمرینات روزانه‌اند برای تمرین بیش‌تر بسیار مفیدند؛ مخصوصاً برای داوطلبانی با میانگین تراز زیر 5000.

برای موفقیت در تست و داشتن تسلط بر مباحث، نیاز به پایه‌ی قوی است. کتاب‌های کار با سؤالات خود این امر را ممکن می‌سازد که دانش‌آموز با تمرین و تکرار، مطالب را به‌خوبی یاد بگیرد و با تثبیت مطالب در ذهن با آرامش خاطر به سراغ تست‌ها و درنهایت آزمون برود.

ویژگی کتاب کار ریاضی هفتم

این کتاب برای آشنایی بیش‌تر شما با مباحث کتاب ریاضی هفتم و تسلط شما بر آن طراحی شده است. در این کتاب مطابق کتاب درسی 10 فصل وجود دارد. هر فصل با توجه به مباحث متنوع آن به قسمت‌های کوچک‌تری به نام زیرفصل تقسیم شده است.

هر زیرفصل از کتاب شامل چند قسمت مختلف است:

مفهوم و کاربرد این کتاب: در این قسمت، درس‌نامه‌ای بسیار کوتاه اما کاربردی قرار داده شده است که در آن نکات اصلی درس آمده است. خواندن این بخش، به معنای مروری بر تمام فعالیت‌ها و «کار در کلاس‌ها»ی کتاب است.

درست یا نادرست: در این بخش می‌توانید تسلط خود را بر مفاهیم و نکات کلیدی کتاب بسنجید. همان‌ طور که می‌دانید بخشی از تسلط بر ریاضی، داشتن دانش تعاریف و محفوظات است.

سؤال‌هایی با پاسخ کوتاه: در این بخش تسلط شما بر محاسبات سریع و میزان دانش شما در آن مبحث سنجیده می‌شود. در این قسمت شما فقط باید جواب درست را با تکیه بر مفاهیم کتاب بیابید.

Menu