امتحانات نیم‌سال اول

کم‌تر از دو هفته تا شروع امتحانات نیم‌سال اول فرصت باقی است و این‌که در این دو هفته یا 10 روز چه روش و استراتژی را برای خودتان انتخاب کنید مهم است.

امتحانات نیم‌سال اول

در روزهای تعیین‌کننده‌ای قرار دارید. کم‌تر از دو هفته تا شروع امتحانات نیم‌سال اول فرصت باقی است و این‌که در این دو هفته یا 10 روز چه روش و استراتژی را برای خودتان انتخاب کنید مهم است.

همه‌ی شما علاقه دارید در کلاس و مدرسه یکی از بهترین‌ها باشید و بهترین نمرات را کسب کنید؛ بنابراین از همین حالا تلاش کنید تا در جلسه‌ی امتحان برای پاسخ به سؤالات با مشکل روبه‌رو نشوید.

برای نقاط ضعف و اشکالات خود، حتی اگر در حد یک فصل یا زیرموضوع و مبحث باشد، تصمیم نهایی را بگیرید.

با اجرای دو نکته‌ی مهم می‌توانید در نمرات خود پیشرفت چشمگیری داشته باشید:

1- با اولویت‌بندی مطالعه کنید: اکنون وقت مطالعه‌ی آشفته نیست. باید کیفیت مطالعه‌تان را با زمان باقی‌مانده تنظیم کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

الف) اولویت اول، یادگیری‌های ناقص: یادگیری‌های ناقص همان پاسخ‌های غلط شما در آزمون‌های کانون و امتحانات است. برای تمرین بیش‌تر این نوع سؤالات از کارنامه‌ی بازیابی موجود در صفحه‌ی شخصی‌تان کمک بگیرید.

ب) اولویت دوم، نخوانده‌ها: نخوانده‌ها همان سؤالات نزده در آزمون‌ها هستند؛ زیرا مطالب این سؤالات را به‌درستی نیاموخته‌اید و نیاز به مطالعه‌ی دوباره‌ی آن‌ها دارید. این سؤالات را نیز می‌توانید از کارنامه‌ی بازیابی و دفترچه‌ی سؤالات خود استخراج کنید.

2- برای درک بهتر مطالب درسی و تسلط بر آن‌ها از کتاب کار و پرتکرار استفاده کنید. این دو کتاب مؤثر، شما را گام به گام تا موفقیت در امتحانات ترم آماده خواهند کرد؛ به شرط آن‌که منظم پیش بروید و تمرین‌های زیادی حل کنید.

اگر در مباحثی اشکال درک مطلب و مفهومی دارید و می‌خواهید آن‌ها را به‌تدریج بیاموزید و بر تمرین‌های کتاب مسلط شوید، از کتاب کار استفاده کنید.

کتاب پرتکرار هم‌چنین برای آمادگی برای امتحانات نیم‌سال اول بسیار مؤثر است؛ چون شامل پرتکرارترین سؤالات امتحانی بسیاری از مدارس است و با تمرین این سؤالات قبل از امتحان می‌توانید به تسلط برسید.

تلاش کنید به دور از استرس بهترین نمرات را در امتحانات نیم‌سال اول کسب کنید.

Menu