ده نکته‌ی مفید و مؤثر برای یک مطالعه‌ی مفید و مؤثر

حق تقدم را رعایت کنید. یک دانش‌آموز موفق مطالعه را کار می‌داند و کار به هر سرگرمی ارجحیت دارد و زمان مطالعه‌اش را تکه تکه نمی‌کند.

ده نکته‌ی مفید و مؤثر برای یک مطالعه‌ی مفید و مؤثر

1- حق تقدم را رعایت کنید. یک دانش‌آموز موفق مطالعه را کار می‌داند و کار به هر سرگرمی ارجحیت دارد و زمان مطالعه‌اش را تکه تکه نمی‌کند.

2- دریچه‌ی مطالعه را پیدا کنید. ما نمی‌توانیم برای هر کسی یک نسخه بپیچیم بلکه این تعریفی از وقت خودمان است که باید به آن دست پیدا کنیم. ما در حال انجام هر کاری که هستیم باید راهی برای مطالعه پیدا کنیم.

3- سازمان‌دهی داشته باشید. یکی از نکته‌های مهم دانش‌آموزان ممتاز نظم و ترتیب است. آینده‌نگر باشید و با نظم عمل کنید. شب دنبال جزوه و کتاب نباشید. دسترسی هر چیزی قبل از نیازتان برای شما آسان باشد.

4- روش درست درس خواندن را یاد بگیرید. مطالعه‌ی مفید داشته باشید. همه‌ی جزئیات کتاب را بررسی کنید تا این جزئیات نکات مبهمی برای شما نباشد.

5- جدول زمان‌بندی داشته باشید. اگر می‌خواهید دانش‌آموز ممتاز باشید. برای خود ضرب‌الاجلی در نظر بگیرید و به خودتان اخطار بدهید که تا فرا رسیدن  این زمان حتماً به کارهای‌تان رسیدگی می‌کنید.

6- نکته‌برداری خوب، یادداشت‌برداری از نکات مهمی که معلم روی آن‌ها تأکید دارد؛ اما یک نکته از شاگرد‌زرنگ‌ها به جای بازی و اتلاف وقت نکات مهم زنگ بعد را مرور کنید.

7- کار را تمیز تحویل دهید. برگه‌های تمیز و مرتب شانس بیش‌تری نسبت به برگه‌های کثیف و نامرتب برای نمره دارند.

8- از خودتان امتحان بگیرید. در طول سال کار نهایی برای خود درست کنید. سؤال‌‌های مهم را یک طرف و جواب‌ها را در طرف دیگر بنویسید و تا آخر سال از آن‌ها  استفاده کنید.

9. بیش‌تر از انتظار کار کنید. اگر می‌خواهید شاگرد زرنگ باشید بیش‌تر به کار خود توجه کنید. کسانی که بیش‌تر تلاش می‌کنند نمره‌ی بیش‌تری می‌گیرند.

10- از پدر و مادر کمک بگیرید. پدر و مادر شما را به سوی اهداف استاندارد و متعالی سوق می‌دهند. حمایت آن‌ها را داشته باشید.

Menu