آزمون تشریحی؛ تکمیل‌کننده‌ی مراحل مطالعه

برای بسیاری از ما پیش آمده که در پاسخ‌گویی به سؤالات یک مبحث مدام دچار اشتباه می‌شویم و افزایش ساعت مطالعه مشکل را رفع نمی‌کند.

آزمون تشریحی؛ تکمیل‌کننده‌ی مراحل مطالعه

برای بسیاری از ما پیش آمده که در پاسخ‌گویی به سؤالات یک مبحث مدام دچار اشتباه می‌شویم و افزایش ساعت مطالعه مشکل را رفع نمی‌کند. گاهی با وجود افزایش ساعت مطالعه افزایش ترازی نداریم و نهایتاً فقط بهتر شدن نمره‌های مدرسه را در پی خواهد داشت.

در سال‌های اخیر کتاب‌های درسی تغییرات زیادی داشته‌اند و به دنبال آن، روش‌های تدریس و ارزیابی هم تغییر کرده‌اند. همه‌ی این اقدامات با هدف افزایش سطح سواد و تسلط به خط به خط کتاب درسی انجام گرفته است. برای موفقیت در این شرایط جدید لازم است روش‌ها و مراحل مطالعه‌ی ما هم کمی تغییر کند.

برای مطالعه از ابزارهایی مانند کتاب، DVD و کلاس تقویتی استفاده می‌کنیم و برای دیدن نتیجه‌ی آن‌ها باید یک ایستگاه ارزیابی در مراحل مطالعه‌ی خود، دقیقاً قبل از ورود به مرحله‌ی تمرین‌های تستی در نظر بگیریم. می‌توانیم از امتحانات مدرسه کمک بگیریم که به دلیل شباهت به تمرین‌های کلاسی به احتمال زیاد نمره‌ی خوبی کسب خواهیم کرد و از طرفی در ریزنمرات و کارنامه‌ی ما ثبت می‌شود. درواقع یک ویژگی مثبت و یک ویژگی منفی دارد.

راه دیگری هم وجود دارد. مثل همیشه برنامه‌های کانون قلم‌چی برای مشکلات ما راه‌حل مؤثری دارد. آزمون‌های تشریحی با هدف رفع مشکلاتی که در ابتدای صحبت گفتیم و مشکلات امتحانات مدرسه طراحی شده‌اند. ویژگی‌های این آزمون عبارت‌اند از:

 1- تکمیل‌کننده‌ی مراحل مطالعه و ایستگاه ارزیابی برای اطمینان از مراحلی است که پشت سر گذاشته‌ایم.

2- آموزشی و آزمایشی است. در عین آموزش و رفع مشکلات درسی در کارنامه ثبت نمی‌شود.

3- متناسب با کتاب‌های جدید است. سطح سؤالات مناسب با اهداف کتاب‌های جدید است.

4- متناسب با روش‌های تدریس و بارم‌بندی جدید است.

5- زمینه‌ای برای افزایش تراز است. با تقویت پایه‌ی تشریحی راحت‌تر به سؤالات تستی پاسخ خواهیم داد.

پاسخ‌نامه‌ی این آزمون‌ها به صورت DVD در اختیار ما قرار می‌گیرد که به درک بهتر و سریع‌تر پاسخ‌ها کمک می‌کند.

Menu