اهمیت تمرکز در کلاس درس

بیایید یک بار تمام مراحل مطالعه را با هم مرور کنیم. بهترین زمان شروع مطالعه همان روزی است که درس جدید تدریس شده است.

اهمیت تمرکز در کلاس درس

بیایید یک بار تمام مراحل مطالعه را با هم مرور کنیم. بهترین زمان شروع مطالعه همان روزی است که درس جدید تدریس شده است. به خانه برمی‌گردیم، یک کاغذ برمی‌داریم و هر چیزی را که از گفته‌های معلم به یاد داریم می‌نویسیم.

بعد از آن به سراغ جزوه‌ی معلم می‌رویم و آموخته‌های ذهنی‌مان را تکمیل می‌کنیم. جزوه که به پایان می‌رسد، کار ما شروع می‌شود. تمام قسمت‌های کتاب درسی، درس‌نامه، مثال و تمرین‌های کتاب را با دقت و به طور کامل مطالعه می‌کنیم؛ حتی اگر شباهت زیادی به گفته‌های معلم داشته باشد.

حالا سری هم به یک کتاب کمک‌آموزشی تشریحی می‌زنیم تا مطمئن شویم مطالب از حافظه‌ی کوتاه‌مدت به بلندمدت منتقل و در آن تثبیت شده است.

ایستگاه: یک امتحان تشریحی کوچک در حد 5 یا 6 سؤال (برای این‌که مطمئن شویم مراحل قبل را به‌‌درستی طی کرده‌ایم.)

زمان انجام تمرین تستی است. برای این‌که بر تمام جزئیات درس مسلط شویم باید تست آموزشی کار کنیم. عجله‌ای برای حل تست‌ها نداریم و در عین حال سعی می‌کنیم نکته‌های هر سؤال و گزینه‌هایش را یاد بگیریم.

به مرور زمان سرعت عملمان را تقویت می‌کنیم. تعداد سؤالات و زمان مورد نیاز را با توجه به دفترچه‌ی آزمون در نظر می‌گیریم و بعد از گذشت مدتی زمان را کاهش می‌دهیم تا سرعت عمل و در کنار آن دقتمان افزایش یابد.

ایستگاه دوم: آزمون تستی زمان‌دار (باز هم برای اطمینان از مسیر طی‌شده)

درنهایت هر قسمتی را که نیاز به مطالعه‌ی مجدد داشته باشد مرور می‌کنیم.

یک نکته‌ی مهم: اگر درسی را به این ترتیب مطالعه کنیم یک بار برای همیشه آن را یاد خواهیم گرفت، تنها با این شرط که در کلاس درس تمام حواسمان به معلم و درس باشد. تمرکز در کلاس این مراحل را آسان و ممکن می‌کند.

Menu