دوران جمع‌بندی دوره‌ی مهمی است

دوران جمع‌بندی برای شما دوره‌ی بسیار مهمی است؛ زیرا تا قبل از این دوره، درس‌ها را به صورت مبحث‌محور مطالعه کرده بودید و به همان صورت آزمون برای شما برگزار می‌شد.

دوران جمع‌بندی دوره‌ی مهمی است

دانش‌آموز عزیز!

دوران جمع‌بندی برای شما دوره‌ی بسیار مهمی است؛ زیرا تا قبل از این دوره، درس‌ها را به صورت مبحث‌محور مطالعه کرده‌ بودید و به همان صورت آزمون برای شما برگزار می‌شد. در این دوران هدف اصلی شما جمع‌بندی مطالبی است که تا کنون آموخته‌اید و آزمون دادن کل کتاب‌ها به یک‌باره.

در نظر داشته باشید برای این دوران روش‌ها و تکنیک‌های خاصی وجود دارد. قبل از دوران جمع‌بندی حداکثر 10  روز (با توجه به وضعیت شما) فرصت دارید که در درس‌هایی که احساس نیاز می‌کنید به صورت خاص مطالعه کنید. در این روزها بهترین ابزار برای شما استفاده از کارنامه‌ی بازیابی است. با استفاده از این کارنامه در یک درس خاص در کل سال می‌توانید وضعیت پاسخ‌گویی خود را در تمام آزمون‌ها مشاهده کنید. سؤالات برای شما به سه دسته تقسیم شده‌اند:

1. سؤالاتی که به آن‌ها پاسخ درست داده‌اید.

2. سؤالاتی که به آن‌ها پاسخ اشتباه داده‌اید.

3. سؤالاتی که بدون پاسخ رها کرده‌اید.

با کمک پشتیبان خود در هر درس با کمک کارنامه‌ی بازیابی چه برنامه‌ای دارید. از این دوران نهایت استفاده را کنید. منابع مطالعاتی شما در این دوران کتاب‌های هفت‌کنکور است.

پس از این چند روز وارد دوران جمع‌بندی می‌شوید. بهترین روش در این دوران، روش سه روز یک‌بار است. در این روش هر سه روز، یک آزمون کاملاً مشابه با کنکور سراسری از خود امتحان می‌گیرید. پس از این آزمون تا آزمون بعدی دو روز و نیم فرصت دارید که به ارزیابی و جمع‌بندی آموخته‌های‌تان (با توجه به همان آزمون) بپردازید. برای انتخاب آزمون‌های مشابه، پشتیبانتان به شما کمک می‌کند ولی نکته‌ی مهم این است که آزمون‌های سراسری سال 91 تا 94 بسیار مهم است. این آزمون‌ها را به ترتیب از 5 تیر تا 15 تیر اجرا کنید. به عبارت دیگر آزمون سال 94 را در روز 15 تیرماه برگزار کنید.

لازم به ذکر است که با این روش، بهترینِ خودتان خواهید بود. هنگام بررسی آزمون‌ها انتظار نامعقول از خودتان نداشته باشید.

Menu