خودنگاری، دریچه‌ای برای کنترل

توصیه می‌کنم در امتحانات یا کنکور یا هر آزمون دیگر، خودنگاری را انجام دهید. خودنگاری به‌ویژه قبل از آزمون با برون‌ریزی احساسات مثبت یا منفی می‌تواند تأثیر بسزایی در عزت نفس و آرامش شما داشته باشد.

خودنگاری، دریچه‌ای برای کنترل

بیرون ریختن احساسات منفی از جمله اضطراب‌ها و استرس‌های روزانه نه‌تنها می‌تواند تأثیرات منفی و مخرب آن‌ها را خنثی کند بلکه گاهی سبب افزایش اعتمادبه‌نفس در فرد می‌شود. شما دانش‌آموزان در سال‌های تحصیل خود به‌خصوص در زمان امتحانات ممکن است در موارد زیادی از نداشتن آرامش رنج برده باشید که باعث شده تأثیر منفی بر موفقیت شما بگذارد. بهتر است بیاموزید که چگونه با این افکار منفی مقابله کنید و آن‌ها را بیرون بریزید.

توصیه می‌کنم در امتحانات یا کنکور یا هر آزمون دیگر، خودنگاری را انجام دهید. خودنگاری به‌ویژه قبل از آزمون با برون‌ریزی احساسات مثبت یا منفی می‌تواند تأثیر بسزایی در عزت نفس و آرامش شما داشته باشد؛ زیرا وقتی از نقاط قوت خود می‌نویسید آن‌ها را برای خود برجسته‌تر کرده و هنگام آزمون با قدرت بیش‌تری به سؤالات مرتبط با آن‌ها پاسخ می‌دهید. وقتی از احساسات منفی خود می‌نویسید یعنی چیزهایی را می‌نویسید که ذهنتان را آزار می‌دهد، بعد از نوشتن دیگر هیچ چیز ذهن شما را نمی‌آزارد. پس با آرامش بیش‌تری آزمون می‌دهید و حتماً نتیجه‌ی بهتری خواهید گرفت. پس بنویسید تا به آرامش برسید.

Menu