چرا ضریب رشد مثبت دارم؟ (9)

من به هر یک از آزمون‌های کانون به عنوان یک آزمون آزمایشی کنکور نگاه می‌کنم و بدون غیبت حاضر می‌شوم.

چرا ضریب رشد مثبت دارم؟ (9)

بهبود محمدی، چهارم ریاضی، ضریب رشد +6:

من به هر یک از آزمونهای کانون به عنوان یک آزمون آزمایشی کنکور نگاه میکنم و بدون غیبت حاضر میشوم. علاقهی زیادی به رفع اشکال آزمونها دارم؛ چون فهمیدن نظر طراح به من کمک میکند تا پیشاپیش  نکتهی کلیدی طراحان کنکور سراسری را بدانم. لذت درس خواندن به هدفگذاری چندتا از 10تاست. من روز قبل از آزمون کارنامهی آزمون قبل را بررسی میکنم تا نقاط قوت تثبیت و نقاط  ضعف تقویت شوند. از آذرماه به توصیهی خانم صفری و پشتیبانم آزمونهای غیر حضوری را نیز حل کردم و توانستم نقطهی عطف رشد خودم را در دیماه ببینم. از کتابهای برنامهای کانون از کتاب زرد اختصاصی و عمومی استفاده میکنم. از درسنامهی کتابهای آبی بسیار بهره بردهام. یکسری تست را انتخابی میزنم ولی با اینکه جواب را نمیدانم باز فکر میکنم و سپس به سراغ درسنامه میروم و با دقت میخوانم تا نکتهی کلیدی سؤالات را درک کنم و همزمان به سؤالاتی که نتوانسته بودم حل کنم فکر میکنم تا عبارتهای مهم، گمراهکننده، شیوهی طراحی سؤالات را یاد بگیرم.

بهروز موسوی:

من سعی کردهام تحت هیچ شرایطی از شرکت در آزمونها خودداری نکنم؛ چون معتقدم اولین اشتباه آخرین اشتباه است. در اوایل سال به رفع اشکال آزمونها اهمیت نمیدادم و همیشه سر جلسهی آزمون میگفتم این سؤالها هیچ ربطی به آزمون قبلی ندارد. ولی با اصرار پشتیبانم یک بار امتحان  کردم و در آزمون بعدی پیشرفت کردم و از آن روز به بعد روز به روز ترازم بیشتر شد. دفترچهی غیر حضوری را همیشه بررسی میکنم. هر روز برای خودم برنامهای 6 الی 7 ساعته مینویسم و دقیقاً اجرا میکنم؛ البته قبلاً سه تا چهار ساعت میخواندم ولی حالا در روزهای تعطیل به 11 ساعت هم رساندهام. چون مطالب کتابهای کانون کنکوری است و مطالب بیربط و حاشیهای ندارد، خیلی راضی هستم؛ به خصوص از کتابهای دوسالانه خیلی زیاد استفاده میکنم. کتاب خودآموزی را تا حدودی مینویسم. من هیچ وقت از اعتماد به مشاورههای پشتیبانم پشیمان نشدهام و همیشه برایم مؤثر بوده است. همیشه کارنامه را روز جمعه میگیرم و با توجه به نقاط ضعف و قوتم برنامهریزی میکنم. یک سخن از قابوسنامه که در مجلهی آزمون نوشته شده بود مسیر مرا عوض کرد: دیرخواب و زودخیز، حریص به کتابت و ناملول از کار، هر طالب علمی که بدین صفت بود، زود یگانهی روزگار گردد." 

Menu