چند توصیه به نهمی‌ها برای آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی 1403

روز جمعه 1 تیر، زمان برگزاری امتحان ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه‌دولتی سال دهم است.

چند توصیه به نهمی‌ها برای آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی 1403

چند توصیه به نهمی‌ها برای بهتر برگزار کردن آزمون تیزهوشان 1 تیر 1403


روز جمعه 1 تیر، زمان برگزاری امتحان ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه‌دولتی سال دهم است. روزی که از مدت‌ها پیش انتظارش را می‌کشیدید تا بتوانید با شرکت و قبولی در این آزمون، مسیر جدیدی را برای آینده درسی خودتان مشخص کنید. اما تجربه سال‌های گذشته سبب شد تا چند توصیه در خصوص برگزاری آزمون روز جمعه برای شما داشته باشم:

1- امتحان روز جمعه نیاز به آرامش فکری و جسمی شما دارد. توصیه اول این است که از پنج‌شنبه بعد از ظهر، فرآیند مرور و درس خواندن را کنار بگذارید و تلاش کنید که ذهن خود را آرام کنید. می‌توانید با رفتن به یک مکان خارج از خانه مثل یک پارک خلوت یا قدم زدن در مکان‌های آرام، خود را از نظر ذهنی برای روز امتحان آماده کنید.

2- لازم است تا روز پنج‌شنبه کمی زودتر از روزهای قبل برای خواب و استراحت اقدام کنید. پیاده‌روی، انجام کارهای سبک بدنی و آرامش ذهنی به شما کمک خواهند کرد که شب امتحان زودتر بخوابید و برای روز آزمون با آمادگی بیش‌تری حاضر باشید.

3- صبح آزمون حتما صبحانه کاملی میل کنید و در برنامه صبحانه حتما از نوشیدنی‌ها شیرین استفاده کنید تا سطح قند خون شما در فرآیند امتحان، کاهش پیدا نکند.

4- در جلسه امتحان حتما یک بطری آب سرد، یک بطری نوشیدنی شیرین و خنک و مقداری تنقلات مثل خرما، شکلات و خشکبار همراه داشته باشید و در حین پاسخ‌گویی به سوالات از آنها به تدریج استفاده کنید.

5- نکته اساسی در آزمون روز جمعه، بحث مدیریت زمان است. لطفا ابتدا به سراغ سوالاتی بروید که می‌توانید با سرعت بیش‌تر و اطمینان بالاتر به آنها پاسخ بدهید. قدرت نه گفتن به سوالاتی که سخت است یا زمان زیادی برای حل کردن آنها نیاز است داشته باشید. اگر بتوانید زمان خودتان را مدیریت کنید، حتما امکان بازگشت مجدد به سوالات و پاسخ‌گویی به همه آنهایی که می‌دانید را خواهید داشت.

6- توصیه ما به شما این است که سوالات را با دقت حل کنید و پاسخ صحیح را انتخاب کنید. از پاسخ دادن به سوالاتی که به پاسخ آنها شک دارید اجتناب کنید.

7- فراموش نکنید که وضعیت شما در روز امتحان جمعه، یکی از بهترین حالت‌هایی است که در طول زندگی تحصیلی خودتان داشته‌اید. پس به خود اطمینان داشته باشید و تمام تلاش خودتان را برای بهترین عملکرد خودتان داشته باشید.

8- تا حد امکان از مقایسه نتایج گذشته‌گان و وضعیت خودتان پرهیز کنید. بهترین تلاش و عملکرد خود را در روز امتحان به نمایش بگذارید.

حتما بعد از آزمون روز جمعه، عملکرد خود را در آزمون منعکس کنید.


                                                                                                      با آرزوی موفقیت شما عزیزان

                                                                                                              جواد احمدی‌شعار

Menu