از فرصت استفاده کنید

تا حالا دقت کرده‌اید عده‌ای از افرادی که در اطراف شما هستند چه‌قدر پیشرفت کرده‌اند و در عوض شما هم همان کارهای آن‌ها را انجام می‌دهید ولی به نتیجه‌ای نمی‌رسید؟

از فرصت استفاده کنید

تا حالا دقت کرده‌اید عده‌ای از افرادی که در اطراف شما هستند چه‌قدر پیشرفت کرده‌اند و در عوض شما هم همان کارهای آن‌ها را انجام می‌دهید ولی به نتیجه‌ای نمی‌رسید؟

اجازه بدهید با یک مثال شروع کنیم. بیش‌تر شما احتمالاً به بازی فوتبال علاقه دارید و آن را تماشا می‌کنید. همه‌ی تیم‌ها قبل از این‌که بازی‌های حساس خود را انجام بدهند، حداقل چند بازی تدارکاتی برگزار می‌کنند که تا حدودی شبیه بازی اصلی است. این کار به آمادگی بازیکن‌ها، هم از نظر جسمانی و هم از لحاظ کاهش فشار روانی کمک زیادی می‌کند.

یکی از قوانین داخل بازی فوتبال این است که هر دو تیم بین دو نیمه، یک وقت استراحت دارند. در این مدت استراحت مربی هر دو تیم فرصت دارد تا با تغییر تاکتیک بازی یا با تعویض بازیکن‌های تیم خود اشکالات نیمه‌ی اول بازی را برطرف کند؛ اما مربی‌ها بیش‌تر از سه دفعه حق تعویض بازیکن‌های تیم خود را ندارند؛ بنابراین اشتباه در تصمیم‌گیری در خصوص هر کدام از بازیکن‌ها عواقب جبران‌ناپذیری برای تیم دارد. مربی‌ای پیروز میدان خواهد بود که نواقص تیم را برطرف کرده و بر نقاط قوت تیم تمرکز کند.

 در دنیای آزمون و کنکور، آزمون‌های برنامه‌ای بهترین نوع بازی تدارکاتی قبل از کنکور است. دادن آزمون‌های به موقع و با زمانی شبیه کنکور باعث می‌شود از فشار روانی و اضطراب کنکور کاسته شود.

فاصله‌ی بین دو آزمون هم همان تایم استراحت بازیکن‌های فوتبال است که شما با بررسی آزمون و نتیجه‌ی آن سطح خود را می‌سنجید تا نقاط قوت خود را بیابید و فرصت اصلاح ضعف‌های خود را داشته باشید و با تکیه بر این اصلاحات به نتیجه‌ی مطلوب و مورد نظر خود برسید.

یادتان نرود از فرصت‌های باقی‌مانده استفاده کنید و نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید. بهترین راه بررسی نتیجه‌ی آزمون‌هاست. با این کار مطمن باشید که نتیجه‌ی بهتری می‌گیرید. از نقاط ضعف خود نهراسید و آن‌ها را بزرگ جلوه ندهید. یادتان باشد خواستن، توانستن است.

Menu