ده استراتژی‌های مهم مطالعاتی کنکوری‌ها پس از عید

کارهای مهمی که دانش آموزان کنکوری لازم است پس از عید انجام دهند دسته بندی شده است

ده استراتژی‌های مهم مطالعاتی کنکوری‌ها پس از عید

ده استراتژی های مهم مطالعاتی کنکوری ها پس از عید 

یادگیری  یک فرایند است یعنی درطی زمان و مرحله به مرحله صورت می گیرد و در یک لحظه اتفاق نمی افتد. البته به ندرت بعضی از یادگیری ها بصورت جرقه ذهنی رخ می دهد ولی اکثر یادگیری ها در طول زمان و پس از گذشت مراحلی کامل می شود.

به همین جهت درس خواندن برای کنکور هم ،  بصورت فرایندی است که در طول سال تحصیلی یا حتی تحت تاثیر مطالعات سنوات گذشته رخ داده است به همین جهت لازم است در روز های پیش رو تا کنکور تغییراتی مهم را به شرح ذیل در روند مطالعاتی خود ایجاد کنید:

1-همان  برنامه کلی را که از قبل برای مطالعه انتخاب کرده اید دنبال کنید و  آن را تغییر ندهید .بهترین برنامه کلی، برنامه ای است که هماهنگ با تقویم آموزشی در مدرسه تمام درس ها (دهم،یازدهم و دوازدهم)را در بر گیرد، به موقع آن ها را تمام ، مرور و نهایتا جمع بندی کند.

من به زعم خود برنامه کانون را پیشنهاد می کنم

2- امتحانات نهایی را مهم شمرده و در زمان لازم، وقت کافی برای آن ها منظور نمایید

3-نسبت به گذشته سهم مرور و زدن تست ها را در سبد مطالعه خود افزایش دهید

4-نسبت به گذشته وقت بیشتری برای مطالعه دروس عمومی و درس های متنی و خواندنی اختصاص دهید

5-از آزمون های زمان دار بیشتری استفاده کنید و فرایند شبیه سازی را افزایش دهید 

6- در سبک تست زدن سهم بیشتری را برای تست ها سنجشی(زمان دار) نسبت به آموزشی ( بدون زمان) قرار دهید

7- برای ترمیم کسری های مطالعاتی خود از پیش آزمون(یعنی آزمون از مباحثی که قرار است مرور شود) استفاده کنید یعنی در مباحثی از درس هایی که قبلا خوانده اید و الان می خواهید دوره کنید، ابتدا از این مباحث  آزمون  گرفته  و بعدبا شناسایی و طبقه بندی مشکلات خود به صورت هدفدار درس ها را مطالعه کنید.

8- در دروس عمومی با استفاده از تکنیک بند7 ( شرکت در پیش آزمون) ابتدابا استفاده از سوالات کنکور سنوات قبل ، وضعیت آموزشی خود را در تک تک مباحث مشخص کنید سپس با هدف برطرف شدن نقاط ضعف برطرف شدنی و تثبت و مرور نقاط قوت، مطالعه نمایید. بهتر است آزمون های عمومی  را که می خواهید از خود به عمل آورید از رشته ای به غیر از رشته خودتان انتخاب کنید( مثلا تجربی ها به سوالات عمومی ریاضی ، هنر و زبان و انسانی پاسخ دهند)

9- در دروس محاسباتی مثل ریاضی و فیزیک و بعضی مباحث شیمی ، بیشتر به تثبیت نقاط قوت بپردازید و نقاط ضعف پایدار( مباحثی که همیشه در آن ها ضعف داشتید) را کنار بگذارید و مباحث پرحجم و کم اهمیت را کمتر بخوانید

10- در دوران جمع بندی از تکنیک جمع بندی که شرکت در آزمون های جمع بندی و پس از ارزیابی مطالعه با شیوه ای مشخص است، بخوبی استفاده نمایید( در مقالات بعدی راجع به زمان و شیوه درست جمع بندی با تفصیل بیشتری صحبت خواهد شد.)

                                                                    شادو سلامت و موفق باشید پژمان عبدالهیان          

Menu