تورقی که باید سریع و هوشمند باشد!

رسیدیم به هفته‌ی پایانی و قرار است به زودی با درخشش در کنکور، پاداش ماه‌ها تلاش زیبای خود را به دست آوریم.

تورقی که باید سریع و هوشمند باشد!

دوستان ناب کنکوری، سلام و درود بر این همراهی و تلاش.

رسیدیم به هفته‌ی پایانی و قرار است به زودی با درخشش در کنکور، پاداش ماه‌ها تلاش زیبای خود را به دست آوریم.

هفته‌ی پایانی هیجان خاص خودش را دارد. برای تنظیم هیجان در این روزها و حفظ روحیه و شادابی، باز هم برنامه‌ریزی پیش از ورود به هفته‌ی پایانی مفید خواهد بود.

اگر قرار هست روزی یازده ساعت مطالعه داشته باشید سعی کنید بسته به نیاز مطالعاتی خویش، حدود 4 ساعت برای درس‌های عمومی و 7 ساعت برای درس‌های اختصاصی در نظر بگیرید. حتماً نتایج آزمون‌های جامع و نیز آزمون‌های جمع‌بندی سه روز یک‌بار را هم در نظر گرفته و به درس‌ها  و مباحث چالشی خود بیشتر توجه کنید.

روش مطالعه در هفته‌ی پایانی مبتنی بر راهبرد موسوم به "تورق سریع" هست. البته نه تورق شتاب‌زده و با دقت پایین و بلکه تورق منطقی و هوشمندانه که بیشتر به یادآوری ذهنی نکات و مطالب چالشی و موضوعات اصلی و استخوان‌بندی هر درس اختصاص می‌یابد. یادآوری که در صورت نیاز با استفاده از کتاب و یادداشت‌های طول سال پوشش داده شده و کامل می‌شود. برای مثال، تورق سریع مبحث‌های مهم درس ریاضی را می‌توانید با روش بازیابی همراه سازید. به این صورت که در یک کاغذ، تمام آموخته‌ها، روابط و نتایج مهم را برای خودتان یادآوری کرده و بنویسید. هر جا نکته‌ای فراموش شده بود و امکان بازیابی نداشت از کتاب درسی و یادداشت‌های آموزشی پوشش دهید. این‌گونه به اطمینان، شادابی و اعتماد‌به‌نفس واقعی دست می‌یابید.

همچنین در سه روز پایانی، به مباحث متنی در زیست و شیمی، فرمول‌های فیزیک و ریاضی، نکات آیات دینی، لغات و تاریخ ادبیات و قواعد پرتکرار عربی بیشتر توجه کنید. با داشتن خواب منظم و نوشیدن آب کافی و تغذیه‌ی صحیح عملکرد ذهنی مطلوب‌تری خواهید داشت.

همیشه سربلند با مهر یزدان!

Menu