سه تیر و یک نشان: با 3 آزمون هدیه دقیق‌تر تعیین سطح کنید

هر سال، تابستان، فرصت خوبی برای جبران عقب‌ماندگی‌ها و حتی سبقت‌گرفتن با پیش‌خوانی سال تحصیلی بعد است.

سه تیر و یک نشان:  با 3 آزمون هدیه دقیق‌تر تعیین سطح کنید

هر سال، تابستان، فرصت خوبی برای جبران عقب‌ماندگی‌ها و حتی سبقت‌گرفتن با پیش‌خوانی سال تحصیلی بعد است. همیشه در پایان تابستان، با سه دسته دانش‌آموز روبه‌رو هستیم. آن‌ها که از این فرصت نهایت استفاده را برده‌اند، آن‌ها که هیچ بهره‌ای از تابستان نبرده‌اند و عده‌ای هم بینابین هستند؛ یعنی آن‌ها که به‌صورت نصفه‌نیمه و کج‌دارومریز پیش رفته‌اند. برای دانش‌آموزی که تحت هر وضعیتی می‌خواهد بهترین جمع‌بندی را انجام دهد، اتفاق خوبی در راه است که مزایای بسیاری را به ارمغان خواهد آورد. به‌خصوص برای آن‌ها که هوشمندانه تصمیم می‌گیرند.

سه آزمون هدیه، هدیه به تمام دانش‌آموزان کشور است؛ چه آن‌ها که آزمون می‌دهند، چه آن‌ها که آزمون نمی‌دهند، چه آن‌ها که درس‌ها را خوانده‌اند و چه آن‌ها که حتی سطری از کتاب‌ها را نخوانده‌‌اند.

نکات ظریفی در منطق این آزمون‌ها وجود دارد:

1. این سه آزمون به برنامه‌ی راهبردی سنجاق شده است. طبق برنامه‌ی راهبردی:

- تا 7شهریور، سه‌پنجم (60درصد) درس‌های سال قبل دوره می‌شود و در اولین آزمون هدیه، در 14شهریور دوپنجم (40درصد) درس‌های سال قبل دوره می‌شود؛ یعنی کمی عقب‌تر از برنامه‌ی راهبردی.

- تا 21شهریور، چهارپنجم (80درصد) درس‌های سال قبل دوره می‌شود و در دومین آزمون هدیه، در 28شهریور نیز چهارپنجم (80درصد) درس‌های سال قبل دوره می‌شود؛ یعنی منطبق بر برنامه‌ی راهبردی.

- تا 4مهر، کل درس‌های سال قبل (100درصد) دوره می‌شود و در سومین آزمون هدیه، در 11مهر نیز کل درس‌های سال قبل (100درصد) دوره می‌شود؛ یعنی منطبق بر برنامه‌ی راهبردی.

2. طبق مباحث این سه آزمون، شرکت در این آزمون‌ها باعث تقویت پایه‌ی درسی خواهد شد.

3. تعیین سطح مناسبی برای همه‌ی دانش‌آموزان است تا وضعیت فعلی خود را ارزیابی کنند.

4. نقشه‌ی مطالعه می‌دهد و نقاط قوت و نیازبه‌تلاش کشف می‌شود و می‌توان بر اساس آن تشخیص داد که کدام مباحث به مطالعه و مرور نیاز دارد و کدام مباحث نیاز ندارد.

5. هم به اولیا و هم به دانش‌آموزان و هم به مشاوران بازخورد می‌دهد.

6. میدانی برای رقابت و سنجش است.

شما جزو کدام دسته‌اید؟

کسانی که تابستان طلایی را پشت‌سر گذاشته‌اند و برنامه‌ی کاملی را اجرا کرده‌اند، با این آزمون‌ها، یک بار دیگر آموخته‌هایشان را مرور می‌کنند و ضمن تمرین مهارت آزمون‌دادن، به تورق سریع می‌پردازند.

کسانی که به هر دلیلی موفق نشده‌اند برنامه‌ی درسی‌شان را تکمیل کنند، تا اولین آزمون هدیه، یعنی 14شهریور، بیش از 40درصد درس‌ها را مرور کرده‌اند. می‌توانند با شرکت در این آزمون‌های سه‌گانه، در بخش‌هایی که مرور کرده‌اند، خود را محک بزنند و در ادامه، مطالعه‌ی خود را تکمیل کنند.

دانش‌آموزانی که درس نخوانده‌اند چه؟ می‌توانند با انگیزه‌ی شب‌امتحانی که این آزمون‌ها ایجاد می‌کنند، در قالب برنامه‌ای فشرده، درس‌های سال قبل را مرور کنند و خود را محک بزنند. در ضمن، ساعت مطالعه‌شان بیشتر می‌شود و خود را برای سال تحصیلی جدید آماده می‌کنند.

جزو هر دسته‌ای که هستید، همین حالا تصمیم بگیرید از این فرصت بیشترین بهره را ببرید.

Menu