نقاط قوت خود را حفظ کنید

تابسـتان با همه‌ی روزهای گرم و آفتابی‌اش تمام شد. حالا باید روزهایی را که گذشـت، مرور کنید. از خودتان بپرسید: «تابستان را چگونه گذراندم؟ ضعف‌ها و قوت‌هایم در برنامه‌ی تابستان چه بود؟ چقدر لذت بردم؟

نقاط قوت خود را حفظ کنید

ناقوس اول: پایان سه ماه تابستان

تابسـتان با همه‌ی روزهای گرم و آفتابی‌اش تمام شد. حالا باید روزهایی را که گذشـت، مرور کنید. از خودتان بپرسید: «تابستان را چگونه گذراندم؟ ضعف‌ها و قوت‌هایم در برنامه‌ی تابستان چه بود؟ چقدر لذت بردم؟ چقدر استراحت کردم؟ چقدر مطالعه کردم؟ میانگین‌ترازم در آزمون‌های تابستان چقدر شد؟» پاسخ به این سؤالات یعنی خودشناسی.

ناقوس دوم: شروع سال تحصیلی جدید

سه‌ماهه‌ی اول سال تحصیلی جدید شروع شد. بله. مهرماه است و شروع دوباره‌ی درس و کلاس و مطالعه و تلاش و تحصیل؛ شروع دوباره با توانی چشمگیر و انگیزه‌ای جدید. حالا باید با خودشناسی که در تابستان کسب کردید، هدف مشخصی را دنبال کنید و برنامه‌ریزی مناسبی برای طی‌کردن سه ماه پاییز داشته باشید. نقاط قوت خود را حفظ کنید و با شیب ملایم، ضعف‌های خود را برطرف کنید. این یعنی هدف‌گذاری.

ناقوس‌هایی هم هست که در طول سال و پس از پاییز، یکی پس از دیگری، به صدا درخواهد آمد: خودباوری، تاب‌آوری، خوداتکایی، خودمراقبتی، جمع‌بندی و در نهایت، نتیجه‌گیری.

شاد و پرتلاش باشید و گوش‌هایتان را برای شنیدن آخرین ناقوس تیز کنید.

Menu