پیشنهاد احمد منصوری تراز 7400 انسانی برای مطالعه

کنکورسراسری اتفاق بسیار مهمی در زندگی بسیاری از دانش آموزان است مهم‌ترین کار برای گرفتن نتیجه خوب، شناخت روش‌های مفید است. احمد منصوری روش‌های پیشنهادی اش را برای یک سال کنکور چنین می‌گوید:

پیشنهاد احمد منصوری تراز 7400 انسانی برای مطالعه

به نام خدا

کنکورسراسری اتفاق بسیار مهمی در زندگی بسیاری از دانش آموزان است، هرساله بیش از یک میلیون نفر در این آزمون شرکت میکنند.

مهم ترین کار برای پیروز شدن در این ماراتن علمی نفس گیر و رسیدن به رشته و دانشگاه هدف، شناخت آن وآمادگی برای شروع مطالعه درست،دقیق وعمیق دروس است.

 در بخش اول به دانش‌‌آموزانی که از تابستان،مطالعه برای کنکور را شروع می‌کنند می‌پردازیم و قصد داریم برنامه زمانی مناسبی را خدمت شما ارائه دهیم .

دانش آموزانی که از تابستان شروع می‌کنند، به طور عمده پنج دوره‌ی زمانی مشخص دارند :

۱- تابستان

 ۲- پاییز

۳- زمستان

۴- فروردین و اردیبهشت

۵- دوره جمع‌بندی

دوره اول: دوره مطالعاتی عمیق و مفهومی دروس پایه است. داوطلب در این دوره بهتر است دروس پایه مانند ریاضیات،  عربی،ادبیات و باقی دروس را بطور کامل مطالعه کند افرادی که در کلاس‌های مدرسه و کنکور شرکت می‌کنند بهتراست به تمام جزوه های اساتید و تست‌های مربوط به آنها مسلط شوند کسانی هم که در کلاس کنکور خاصی شرکت نمی‌کنند،بهتر است تا کتاب‌های این دوره و تست‌های مربوط به آن را حل کنند، فراموش نکنیم که تابستان دوره طلایی اول و زمان سبقت از دیگران است.

با جدی گرفتن این دوره می توانید با اندوخته‌ی‌مناسبی سال تحصیلی جدید را شروع کنید.

دوره دوم :دانش‌آموز بهتر است در این دوره دروس پایه‌ای را که در تابستان مطالعه کرده مرور کند و همراه آن به حل تست های تألیفی بپردازد علاوه بر این باید در پاییز زمان بیشتری هم به دروس سال دوازدهم اختصاص داده شود و همراه با شروع مهر مطالعه جدی و مستمر این کتب را هم شروع کنند (البته می توان گفت دانش‌‌آموزانی که از تابستان مطالعه دروس دوازدهم را شروع می‌کنند و آنها را پیش خوانی میکنند‌ از بقیه کمی جلوتر هستند.)

تذکر: دانش‌‌آموزان علوم انسانی توجه ویژه‌ای به این نکته داشته باشید، شما بهتر است درس زبان و ریاضی را هر روز در برنامه مطالعاتی خود قرار دهید برای این کار می‌توان هر روز سی الی شصت دقیقه ریاضی و سی دقیقه زبان و آن را به تدریج افزایش دهید. شک نکنید که نتیجه آن را خواهید دید.

دوره سوم: ماه اول این دوره مربوط به امتحانات نیمسال اول سال دوازدهم است، دانش‌‌آموزان می‌توانند از این موقعیت برای جمع‌بندی دروس سال دوازدهم استفاده‌ی‌ ویژه‌ای کنند.اگر این دوره را جدی بگیرید می‌توانید با خاطری آسوده دروس نیمسال دوم را شروع کنید ، یادتان نرود این دوره زمانی است که تعداد رقبا کم ترمی شود.

دوره چهارم: سکوی پرتابی برای دانش آموزانی که دنبال رتبه تک‌رقمی و دورقمی هستند بسیاری از رتبه‌ها در این دوران جابجا می‌شود، اگر بگوییم که این دوره مهم‌ترین دوره برای دانش‌‌آموزان کنکور سراسری است بیهوده نگفته‌ایم. شما در این دوران می توانید دروسی را که نقطه ضعف شما بوده تقویت کنید اما نباید از دروسی که در آن‌ها قوی هستید غافل شوید، هم‌زمان می توانید تست های متناسب با سطح علمی و هدف خود را حل کنید.

دوره پنجم: این دوره دیگر جایی برای مطالعه دروس جدید نیست بلکه دانش آموز تنها باید خلاصه‌های خود را مطالعه کند و اقدام به حل تست های نشان‌دار گذشته خود کند توصیه من به شما برای ماه‌های پایانی و دوران جمع‌بندی این است که با استفاده ازکتاب جمع بندی زرد عمومی و اختصاصی کنکور سراسری سال‌های گذشته را حل کرده و خود را با شرایط کنکور تطبیق بدهید.

                                                                                                                                    موفق باشید

                                                                                                                                 احمد منصوری

Menu