چگونه خود را برای این امتحانات آماده کنیم؟

اگر شما دانش‌آموزی هستید که در طول سال تحصیلی درس خوانده‌اید و در تعطیلات نوروز نیز به مرور درس‌ها پرداخته‌اید، الان خیالتان راحت‌تر است.

چگونه خود را برای این امتحانات آماده کنیم؟

هر دانش‌آموز با توجه به شرایطی که دارد باید برای خود هدف‌گذاری کند .انتظار ما از دانش‌آموزی که در امتحانات نیم‌سال اول معدل 16 گرفته است، کسب معدل 18 و دانش‌آموزی که در ترم اول معدل 19 گرفته کسب معدل 19.5 و بالاتر می‌باشد .همان‌طور که مشاهده می‌کنید انتظار ما از هر دانش‌آموز با توجه به وضعیت خود او است. یادتان باشد با توجه به فرصت محدودی که داریم الان زمان هدف‌گذاری‌های دست‌نیافتنی و رویاپردازانه نیست.

حال باید ببینیم که چگونه درس بخوانیم:

اگر شما دانش‌آموزی هستید که در طول سال تحصیلی درس خوانده‌اید و در تعطیلات نوروز نیز به مرور درس‌ها پرداخته‌اید، الان خیالتان راحت‌تر است. اما اگر شما جزو دانش‌آموزانی هستید که در تعطیلات نوروز مطالعه‌ای نداشته‌اید نگران نباشید، الان وقت جبران است .

اگر بخواهیم منطقی فکر کنیم در زمان کمی که تا امتحانات باقی مانده است و نیز با توجه به اهمیت نیم‌سال دوم، توصیه‌ی ما این است که ابتدا مطالب مربوط به نیم‌سال دوم را مطالعه کنید. معمولا سهم نیم‌سالِ دوم در سوالات امتحانی بیش‌تر است.

توصیه‌ی بعدی ما حل سوالات امتحانی خرداد سال‌های قبل (با توجه به تغییر کتاب های درسی ، سوالات امتحانی ۲ سال گذشته) است که می‌تواند شما را با نحوه‌ی طراحی سوالات آشنا کند .

برای رسیدن به موفقیت باید افکار اشتباه خود را کنار بزنید، زیرا هیچ چیزی غیر ممکن نیست !

Menu