راهی برای کاهش اشتباهات در آزمون

به درس خواندن علاقه­‌ی زیادی دارم و برای حضور در آزمون‌های کانون روزهای جمعه با اشتیاق در جلسه حاضر می‌شوم.

راهی برای کاهش اشتباهات در آزمون

به درس خواندن علاقه­‌ی زیادی دارم و برای حضور در آزمون‌های کانون روزهای جمعه با اشتیاق در جلسه حاضر می‌شوم. من هم همانند سایر دوستانم به تعدادی از سوالات پاسخ صحیح می‌دهم و تعدادی سوال نادرست و نزده هم دارم. بعد از آزمون اولین تأکید پشتیبانم تحلیل آزمون و بررسی سوالات اشتباه است. ولی با آن‌که می‌دانم آزمون بدون تحلیل دقیق و یادگیری نکاتی که بلد نبوده ام کاری نیمه تمام است، اصلا تمایلی به بررسی سوالات ندارم.

امروز در راه خانه با یکی از دوستانم صحبت کردم و وقتی مشکلم را به او گفتم با لبخند گفت این مساله که حل شده است، چرا این‌قدر نگرانی؟ با تعجب نگاهش کردم! حل شده؟ گفت می‌توانی برای تحلیل آزمون و یادگیری نکاتی که بر آن‌ها مسلط نبوده‌ای از جزوه‌ی هوشمند استفاده کنی. این جزوه شامل تمام سوالات غلط آزمون‌های گذشته است. هم‌چنین تعدادی از سوالات نکته‌داری که درست جواب داده‌ای، ولی ممکن است فراموششان کنی و سوالاتی که سفید گذاشته‌ای و راه حل آسانی دارند را هم دربر می‌گیرد. به علاوه در آزمون‌هایی که غایب بوده‌ای با توجه به ترازت تعدادی از سوالات در جزوه آورده شده است.

پرسیدم چگونه می‌توانم جزوه‌ی هوشمند را تهیه کنم؟ گفت به راحتی؛ یا از مدیرگروه و پشتیبانت بخواه آن را برایت سفارش دهند یا خودت از صفحه­ی شخصی برای خرید اقدام کن. از وقتی جزوه‌ی هوشمند را تهیه کرده‌ام با داشتن تمام سوالاتی که نیاز به مرور داشته‌اند به صورت منسجم و بررسی تمامی آن‌ها توانسته‌ام تعداد غلط‌های آزمون‌هایم را کاهش دهم و ترازم را بالا ببرم.

Menu